Acest site foloseste cookies.
Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Vezi mai multe detalii
close
Aboneaza-te la newsletter
close
Conferinta

15 Martie-Ziua Mondială a Consumatorului

Autor: meatmilkmiercuri, 15 martie, 2017

Cu ocazia Zilei Mondiale a Consumatorului, domnul Bogdan Marcel Pandelică, Președinte al ANPC, a transmis următorul mesaj:

 

”15 martie este Ziua Mondială a Consumatorilor. Organizaţia Internaţională a Consumatorilor a dedicat această zi “dreptului consumatorilor în era digitală”.

 

Anul trecut, consumatorii români au făcut plăți de 1,8 miliarde de euro (aproximativ 5 milioane de euro în fiecare zi) pentru cumpărături prin Internet, cu aproape 30% mai mult decât în 2015, când s-au înregistrat 1,4 miliarde de euro.
Doar de Black Friday (noiembrie 2016) românii au cumpărat produse în valoare de aproximativ 130 de milioane de euro, cu mult peste valoarea de 100 de milioane de euro înregistrată de Black Friday 2015.

 

O creștere considerabilă a cunoscut și intrarea pe piață a dispozitivelor mobile de tip smartphone: de la 50% în 2015, la 70% în 2016. Drept urmare, magazinele online din România au înregistrat creșteri semnificative ale traficului generat de dispozitivele mobile: peste 50% din vizitele pe site-uri se fac de pe mobil în detrimentul desktop-ului. Achizițiile făcute de pe telefoane mobile au ajuns la 35-40% din totalul cumpărăturilor online.

 

Explozia comerțului online și evoluția pieței presupun procese de adaptare continuă a legislației, precum și îmbunătățirea sistemului de primire și instrumentare a reclamațiilor. Pe lângă procesele constante de îmbunătățire, ANPC acordă o atenție deosebită și categoriilor de consumatori vulnerabili în mediul digital: copii, tineri sau vârstinici.

 

Protejarea drepturilor consumatorilor în era digitala reprezintă o provocare. Mai mult, Agenda Consumatorului European a așezat consumatorii în centrul preocupărilor pieței unice. În concordanță cu această Agendă, ANPC și-a stabilit o serie de obiective majore: să ne asigurăm ca există pe piață produse și servicii sigure; dezvoltarea cunoștințelor consumatorilor; intensificarea aplicării legii, asigurarea posibilității de obținere de reparații și adaptarea drepturilor consumatorilor și a politicilor în domeniu la schimbările apărute în societate și în economie. Acestea sunt teme pe agenda noastră publică, iar activitatea noastră face ca ANPC să fie parte din viața cotidiană a consumatorilor.”

 

La rândul nostru, agenția infoGROUP și redacția revistei Meat.Milk. felicită pe toți aceia care lucrează la Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorului și le urează succes pe mai departe!

Campanie de promovare a Programului Operațional pentru Pescuit și Afaceri Maritime 2014-2020
Autor: meatmilk  /   miercuri, 29 martie 2017

(Comunicat) În perioada 28.02.2017-23.03.2017, DGP AM POPAM a derulat o amplă campanie de promovare și informare la nivel național. În cadrul celor 7 evenimente de promovare și informare organizate la:   Tulcea, 28.02.2017 (participanți din județele: Constanța, Calarași, Ialomița, Giurgiu, Teleorman, Tulcea,...

Domnul Geronimo Brănescu, Președinte ANSVSA, a participat la ședința România-Moldova
Autor: meatmilk  /   vineri, 24 martie 2017

Guvernele României și Republicii Moldova au avut la Piatra Neamț o ședință comună, în cadrul căreia au fost abordate subiecte de interes comun.   Din delegația oficială română, care a participat la eveniment, a făcut parte și președintele Autorității Naționale Sanitare Veterinare și pentru Siguranța Alimentelor, dr....