Acest site foloseste cookies.
Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Vezi mai multe detalii
close
Aboneaza-te la newsletter
close
Conferinta

15 Martie-Ziua Mondială a Consumatorului

Autor: meatmilkmiercuri, 15 martie, 2017

Cu ocazia Zilei Mondiale a Consumatorului, domnul Bogdan Marcel Pandelică, Președinte al ANPC, a transmis următorul mesaj:

 

”15 martie este Ziua Mondială a Consumatorilor. Organizaţia Internaţională a Consumatorilor a dedicat această zi “dreptului consumatorilor în era digitală”.

 

Anul trecut, consumatorii români au făcut plăți de 1,8 miliarde de euro (aproximativ 5 milioane de euro în fiecare zi) pentru cumpărături prin Internet, cu aproape 30% mai mult decât în 2015, când s-au înregistrat 1,4 miliarde de euro.
Doar de Black Friday (noiembrie 2016) românii au cumpărat produse în valoare de aproximativ 130 de milioane de euro, cu mult peste valoarea de 100 de milioane de euro înregistrată de Black Friday 2015.

 

O creștere considerabilă a cunoscut și intrarea pe piață a dispozitivelor mobile de tip smartphone: de la 50% în 2015, la 70% în 2016. Drept urmare, magazinele online din România au înregistrat creșteri semnificative ale traficului generat de dispozitivele mobile: peste 50% din vizitele pe site-uri se fac de pe mobil în detrimentul desktop-ului. Achizițiile făcute de pe telefoane mobile au ajuns la 35-40% din totalul cumpărăturilor online.

 

Explozia comerțului online și evoluția pieței presupun procese de adaptare continuă a legislației, precum și îmbunătățirea sistemului de primire și instrumentare a reclamațiilor. Pe lângă procesele constante de îmbunătățire, ANPC acordă o atenție deosebită și categoriilor de consumatori vulnerabili în mediul digital: copii, tineri sau vârstinici.

 

Protejarea drepturilor consumatorilor în era digitala reprezintă o provocare. Mai mult, Agenda Consumatorului European a așezat consumatorii în centrul preocupărilor pieței unice. În concordanță cu această Agendă, ANPC și-a stabilit o serie de obiective majore: să ne asigurăm ca există pe piață produse și servicii sigure; dezvoltarea cunoștințelor consumatorilor; intensificarea aplicării legii, asigurarea posibilității de obținere de reparații și adaptarea drepturilor consumatorilor și a politicilor în domeniu la schimbările apărute în societate și în economie. Acestea sunt teme pe agenda noastră publică, iar activitatea noastră face ca ANPC să fie parte din viața cotidiană a consumatorilor.”

 

La rândul nostru, agenția infoGROUP și redacția revistei Meat.Milk. felicită pe toți aceia care lucrează la Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorului și le urează succes pe mai departe!

Cașcavalul de Săveni, în curs de acreditare europeană IGP
Autor: meatmilk  /   marți, 2 mai 2017

(Comunicat MADR) Pe lângă cele 4 produse românești recunoscute și înregistrate la nivel european : Magiunul de prune de Topoloveni (Indicație Geografică Protejată), Salamul de Sibiu (Indicație Geografică Protejată), Novac afumat din Țara Bârsei (Indicație Geografică Protejată), Telemea de Ibănești (Denumire de Origine...

Controale ANSVSA privind trasabilitea alimentelor congelate
Autor: meatmilk  /   luni, 10 aprilie 2017

În intervalul 7 – 9 aprilie, inspectori ai Direcțiilor Sanitare Veterinare și pentru Siguranța Alimentelor București și Ilfov au desfășurat controale inopinate, pentru a verifica modul în care operatorii din industria alimentară își respectă obligațiile privind asigurarea trasabilității produselor alimentare de origine animală...