Acest site foloseste cookies.
Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Vezi mai multe detalii
close
Aboneaza-te la newsletter
close

În 2015, românii au cheltuit 4,65 md. lei în hipermarketuri

Autor: Meat MIlkluni, 3 octombrie, 2016

Consumatorii din România au lăsat anul trecut la casele hipermarketurilor de pe piaţa locală circa 4,65 mld. lei, respectiv aproape jumătate din banii cheltuiţi în tot comerţul modern.

 

Cele cinci lanţuri de hipermarketuri Kaufland, Auchan, Carrefour, Cora şi Real au împreună aproape 190 de magazine, respectiv circa 10% din totalul numărului de magazine moderne din România ce cuprinde, pe lângă hipermarketuri şi supermarketuri, magazine de tip discount şi cash & carry. Totuşi, ca venituri ele sunt responsabile pentru aproape jumătate din total.

 

Situaţia se datorează faptului că hipermarketurile au suprafeţe mai mari şi sortimentanţii mai largi decât alte magazine. Astfel, un hipermarket măsoară în medie de la 5.000 la 13.000 mp, având la raft şi 50.000-60.000 de produse.

 

Există şi hipermarketuri mai mici, cum este cazul Kaufland, liderul pieţei locale după cifra de afaceri de peste 2 mld. euro anul trecut. Nemţii au magazine ce măsoară între 2.000 şi 5.500 mp, cele mai mici în oraşele de provincie cu circa 20.000 de locuitori precum Gherla, cele mai mari în Bucureşti.

 

Magazinele Kaufland au în medie 18.000 de produse la raft, de două-trei ori mai multe decât un supermarket clasic. Acesta din urmă măsoară de la câteva sute de metri pătraţi până la 2.000 mp. Sunt însă puţine supermarketurile de 2.000 mp, acestea fiind de regulă concept store-uri, informează Ziarul financiar.

 

Eurostat: În 2018, piața românească a lactatelor a avut cea mai mare creștere
Autor: meatmilk  /   joi, 28 februarie 2019

(Comunicat) Industria bunurilor de larg consum a înregistrat pe parcursul anului 2018 o creștere de 5,7% comparativ cu 2017. Creșterea a fost determinată în cea mai mare parte de inflație.   Conform Eurostat, majorarea prețurilor alimentelor a fost anul trecut de 4%. Consumul s-a aflat într-o ușoară creștere, însă românii...

GpeC: În 2018, în România s-au făcut cupărături on-line în valoare de 3,5 md. euro
Autor: meatmilk  /   vineri, 25 ianuarie 2019

(Comunicat) Conform statisticilor și estimărilor GPeC împreună cu principalii jucători din piața românească de e-commerce, valoarea cumpărăturilor online a depășit pragul de 3,5 miliarde de euro în 2018, cu aprox. 30% mai mult decât în 2017, când s-au înregistrat 2,8 miliarde de euro.   Potrivit lui Andrei Radu, CEO...