Acest site foloseste cookies.
Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Vezi mai multe detalii
close
Aboneaza-te la newsletter
close

În 2015, românii au cheltuit 4,65 md. lei în hipermarketuri

Autor: Meat MIlkluni, 3 octombrie, 2016

Consumatorii din România au lăsat anul trecut la casele hipermarketurilor de pe piaţa locală circa 4,65 mld. lei, respectiv aproape jumătate din banii cheltuiţi în tot comerţul modern.

 

Cele cinci lanţuri de hipermarketuri Kaufland, Auchan, Carrefour, Cora şi Real au împreună aproape 190 de magazine, respectiv circa 10% din totalul numărului de magazine moderne din România ce cuprinde, pe lângă hipermarketuri şi supermarketuri, magazine de tip discount şi cash & carry. Totuşi, ca venituri ele sunt responsabile pentru aproape jumătate din total.

 

Situaţia se datorează faptului că hipermarketurile au suprafeţe mai mari şi sortimentanţii mai largi decât alte magazine. Astfel, un hipermarket măsoară în medie de la 5.000 la 13.000 mp, având la raft şi 50.000-60.000 de produse.

 

Există şi hipermarketuri mai mici, cum este cazul Kaufland, liderul pieţei locale după cifra de afaceri de peste 2 mld. euro anul trecut. Nemţii au magazine ce măsoară între 2.000 şi 5.500 mp, cele mai mici în oraşele de provincie cu circa 20.000 de locuitori precum Gherla, cele mai mari în Bucureşti.

 

Magazinele Kaufland au în medie 18.000 de produse la raft, de două-trei ori mai multe decât un supermarket clasic. Acesta din urmă măsoară de la câteva sute de metri pătraţi până la 2.000 mp. Sunt însă puţine supermarketurile de 2.000 mp, acestea fiind de regulă concept store-uri, informează Ziarul financiar.

 

Top-ul vizibilității hipermarket-urilor în on-line, în luna august
Autor: meatmilk  /   luni, 10 septembrie 2018

ZeList Monitor si fbMonitor, platforme de monitorizare si analiza ale companiei TreeWorks, au dat publicitatii Top-ul vizibilitatii hipermarket-urilor, in on-line, pentru luna august 2018.    Top-ul acopera brandurile prezente in online in mai multe categorii, dintre care vi le prezentam pe cele mai importante. Datele pentru...

GfK: În S1, piața de FMGC a crescut cu 8,4 %
Autor: meatmilk  /   vineri, 31 august 2018

Piața bunurilor de larg consum a înregistrat în prima jumătate a acestui an un avânt de 8,4% în comparație cu perioada similară din 2017. Creșterea vine în egală măsură din inflație (+4%, dublu față de prima jumătate a anului trecut, conform Eurostat), cât și din intensificarea volumelor cumpărate.   Alimentele...