Acest site foloseste cookies.
Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Vezi mai multe detalii
close
Aboneaza-te la newsletter
close

În 2015, românii au cheltuit 4,65 md. lei în hipermarketuri

Autor: Meat MIlkluni, 3 octombrie, 2016

Consumatorii din România au lăsat anul trecut la casele hipermarketurilor de pe piaţa locală circa 4,65 mld. lei, respectiv aproape jumătate din banii cheltuiţi în tot comerţul modern.

 

Cele cinci lanţuri de hipermarketuri Kaufland, Auchan, Carrefour, Cora şi Real au împreună aproape 190 de magazine, respectiv circa 10% din totalul numărului de magazine moderne din România ce cuprinde, pe lângă hipermarketuri şi supermarketuri, magazine de tip discount şi cash & carry. Totuşi, ca venituri ele sunt responsabile pentru aproape jumătate din total.

 

Situaţia se datorează faptului că hipermarketurile au suprafeţe mai mari şi sortimentanţii mai largi decât alte magazine. Astfel, un hipermarket măsoară în medie de la 5.000 la 13.000 mp, având la raft şi 50.000-60.000 de produse.

 

Există şi hipermarketuri mai mici, cum este cazul Kaufland, liderul pieţei locale după cifra de afaceri de peste 2 mld. euro anul trecut. Nemţii au magazine ce măsoară între 2.000 şi 5.500 mp, cele mai mici în oraşele de provincie cu circa 20.000 de locuitori precum Gherla, cele mai mari în Bucureşti.

 

Magazinele Kaufland au în medie 18.000 de produse la raft, de două-trei ori mai multe decât un supermarket clasic. Acesta din urmă măsoară de la câteva sute de metri pătraţi până la 2.000 mp. Sunt însă puţine supermarketurile de 2.000 mp, acestea fiind de regulă concept store-uri, informează Ziarul financiar.

 

INSSE: În ianuarie, comerțul cu ridicata a scăzut cu 19,9 %
Autor: meatmilk  /   joi, 22 martie 2018

(Comunicat) Potrivit INSSE, în  luna  ianuarie  2018,  cifra  de  afaceri  din  comerţul  cu  ridicata  (cu  excepţia  comerţului  cu  autovehicule şi motociclete), în termeni nominali, faţă de luna precedentă a scăzut atât ca serie  brută cu 19,9% cât şi...

Top-ul lunii februarie al vizibilității în online al mărcilor de carne
Autor: meatmilk  /   joi, 8 martie 2018

ZeList Monitor si fbMonitor, platforme de monitorizare si analiza ale companiei TreeWorks, au dat publicitatii Top-ul vizibilitatii marcilor de carne si produse din carne, in online, pentru luna ianuarie 2018. Top-ul acopera brandurile prezente in online in mai multe categorii, dintre care vi le prezentam pe cele mai importante. Datele pentru...