Acest site foloseste cookies.
Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Vezi mai multe detalii
close
Aboneaza-te la newsletter
close

35 de milioane euro pentru promovarea produselor agroalimentare

Autor: Meat MIlkvineri, 8 noiembrie, 2013

Comisia Europeană (CE) a aprobat 22 de programe destinate promovării produselor agricole în Uniunea Europeană și în țările terțe. Majoritatea programelor au o durată de trei ani şi sunt prevăzute cu un buget total de 70 de milioane euro, la care UE contribuie cu 35 de milioane euro.

Potrivit unui comunicat al CE, programele selectate vizează produse de calitate înregistrate și protejate ca DOP-uri (denumiri de origine protejate), IGP-uri (indicații geografice protejate) și STG-uri (specialități tradiționale garantate), vinuri, carne produsă în cadrul sistemelor naționale de calitate, produse ecologice, lapte și produse lactate, fructe și legume proaspete, horticultură ornamentală, miere și produse apicole, carne de vită, de mânzat și de porc, precum și carne de pasăre de calitate.

„Consider promovarea produselor agricole ale UE pe piețele din interiorul și din afara UE un element important al politicii, în special în ceea ce privește produsele de calitate. Acesta este motivul pentru care ne pregătim să publicăm în următoarele săptămâni o nouă inițiativă politică referitoare la promovarea produselor. Este evident că o creștere a exporturilor de produse europene de calitate poate juca un rol semnificativ în sprijinirea procesului de redresare economică în UE. Într-adevăr, săptămâna viitoare voi merge în Japonia și în Coreea de Sud, aceste vizite constituind o parte a unei inițiative viitoare de a stimula exporturile UE”, a declarat joi, 7 noiembrie, comisarul european pentru agricultură și dezvoltare rurală, Dacian Cioloș.

Comisia a primit 34 de cereri de finanțare și, după evaluarea acestora, a aprobat 22 de programe care vizează piața internă, (15) și țările terțe (7), ca parte a celei de-a doua etape de depunere de programe din anul 2013. Două dintre programele selectate au fost propuse de mai multe state membre. Țările și regiunile terțe vizate sunt: America de Nord, Rusia, America Latină, Norvegia, Elveția, Orientul Mijlociu, Serbia, Muntenegru, fosta Republică Iugoslavă a Macedoniei, Bosnia și Herțegovina și Kosovo.(Agerpres)

Carnea de porc, primul loc în Top-ul importurilor
Autor: Maria Demetriad  /   luni, 19 ianuarie 2015

Carnea de porc a ocupat primul loc în Top-ul importurilor de produse agroalimentare, în primele 10 luni ale anului 2014 Carnea de porc a ocupat primul loc în topul importurilor de produse agroalimentare în perioada 1 ianuarie - 31 octombrie 2014 cu o cantitate de 129.000 de tone, în creştere cu 7 procente faţă de aceeaşi perioadă din...

Cris Tim va investi 5 mil. de euro în dezvoltarea producției ready-meal
Autor: Maria Demetriad  /   vineri, 16 ianuarie 2015

Cris Tim va investi 5 milioane de euro în dezvoltarea producției ready-meal, segment care a crescut cu 30% anul trecut, a declarat Radu Timiş, preşedintele grupului. Totodată, activitatea companiei se va extinde și în zona vinificației, investind alte 2,5 milioane de euro în ”Crama Butic”. "În acest an investim aproximativ 3...