Acest site foloseste cookies.
Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Vezi mai multe detalii
close
Aboneaza-te la newsletter
close

Achim Irimescu: Retailerii nu mai suprataxează, cer discounturi

Autor: Maria Demetriadvineri, 12 august, 2016

Fermierii din sectorul zootehnic afirmă că Retailerii nu respectă modificarile aduse legii supermaketurilor (321/2009 privind comercializarea produselor alimentare) şi anume interdicţia de a încasa taxe şi servicii de la funrnizori.  Potrivit acestora, Retailerii cer discounturi mai mari care să compenseze pentru neîncasarea de taxe şi servicii de la producători, explică ministrului agriculturii, Achim Irimescu, care a avut joi o întâlnire de lucru cu crescătorii de animale, în comuna Cristiana, judeţul Sibiu.

 

„Vom face un grup de lucru urgent (pentru a stabili normele de aplicare ale legii 321/2009 – n.red. ) la care va participa şi Consiliul Concurenţei şi Ministerul Justiţiei pentru că, după cum ştiti, Ministerul Agriculturii are două lucruri de clarificat, lanţul scurt de aprovizionare plus partea cu 51 %, dar supermakteruile reclamă şi alte aspecte care le pun probleme. În sală s-a afirmat că supermaketurile nu mai taxează servicii, ci cer discunturi mai mari”, a declarat Achim Irimescu.

 

Modificăriile aduse legii 321/2009 privind comercializarea produselor alimetare au fost publicate în Monitorul Oficial pe 15 iulie şi obligă  hipermarketurile ca cel puţin 51% din produsele agroalimentare expuse la raft să provină „din lanţul scurt alimentar“.

 

Astfel, conform definiţiei „lanţului scurt alimentar”, carnea, legumele, fructele, mierea, ouăle şi produsele lactate urmează să fie achiziţionate de către retaileri printr-un „lanţ de aprovizionare care implică un număr limitat de operatori economici angajaţi în activităţi de cooperare şi de dez­voltare economică locală“, ceea ce nu îngrădeşte libertatea supermarke­turilor de a cumpăra produse agroali­men­tare din ţările din proximitatea României.

 

Legea mai interzice retailerilor să încaseze de la furnizor taxe şi servicii şi impune termene de plată ale comerciantului către furnizor foarte strânse.

ESM: Kaufland România a lansat primul card de loialitate
Autor: Mircea Demeter  /   luni, 18 februarie 2019

Publicația de circulație europeană European Supermarket Magazine anunță că retailerul Kaufland România a lansat primul program de loialitate, care va recompensa clienții fideli cu reduceri substanțiale, puncte de loialitate și alte beneficii.   În viitor, distribuitorul intenționează să introducă promoții personalizate...

Rețeaua Penny Market a încheiat anul 2018 cu 236 de magazine
Autor: meatmilk  /   luni, 7 ianuarie 2019

(Comunicat) Planul ambițios de expansiune al REWE România a continuat și în luna decembrie cu deschiderea a opt magazine Penny Market în șapte județe din România și în capitală. Rețeaua a ajuns astfel la 236 de magazine operaționale în România.   Toate cele 236 de magazine Penny Market, construite sau remodelate în...