Acest site foloseste cookies.
Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Vezi mai multe detalii
close
Aboneaza-te la newsletter
close

Achim Irimescu: Retailerii nu mai suprataxează, cer discounturi

Autor: Maria Demetriadvineri, 12 august, 2016

Fermierii din sectorul zootehnic afirmă că Retailerii nu respectă modificarile aduse legii supermaketurilor (321/2009 privind comercializarea produselor alimentare) şi anume interdicţia de a încasa taxe şi servicii de la funrnizori.  Potrivit acestora, Retailerii cer discounturi mai mari care să compenseze pentru neîncasarea de taxe şi servicii de la producători, explică ministrului agriculturii, Achim Irimescu, care a avut joi o întâlnire de lucru cu crescătorii de animale, în comuna Cristiana, judeţul Sibiu.

 

„Vom face un grup de lucru urgent (pentru a stabili normele de aplicare ale legii 321/2009 – n.red. ) la care va participa şi Consiliul Concurenţei şi Ministerul Justiţiei pentru că, după cum ştiti, Ministerul Agriculturii are două lucruri de clarificat, lanţul scurt de aprovizionare plus partea cu 51 %, dar supermakteruile reclamă şi alte aspecte care le pun probleme. În sală s-a afirmat că supermaketurile nu mai taxează servicii, ci cer discunturi mai mari”, a declarat Achim Irimescu.

 

Modificăriile aduse legii 321/2009 privind comercializarea produselor alimetare au fost publicate în Monitorul Oficial pe 15 iulie şi obligă  hipermarketurile ca cel puţin 51% din produsele agroalimentare expuse la raft să provină „din lanţul scurt alimentar“.

 

Astfel, conform definiţiei „lanţului scurt alimentar”, carnea, legumele, fructele, mierea, ouăle şi produsele lactate urmează să fie achiziţionate de către retaileri printr-un „lanţ de aprovizionare care implică un număr limitat de operatori economici angajaţi în activităţi de cooperare şi de dez­voltare economică locală“, ceea ce nu îngrădeşte libertatea supermarke­turilor de a cumpăra produse agroali­men­tare din ţările din proximitatea României.

 

Legea mai interzice retailerilor să încaseze de la furnizor taxe şi servicii şi impune termene de plată ale comerciantului către furnizor foarte strânse.

Wave Division a lansat tehnologia de detecție facială a consumatorilor
Autor: Nora Marin  /   vineri, 23 martie 2018

Petrivit unei prezentări publicată pe site-ul agenției, Wave Division a lansat un nou serviciu care analizează comportamentul cumpărătorului când acesta se află în fața unui raft sau a unui mesaj publicitar, pentru o înțelegere mult mai profundă a modului în care consumatorii interacționează cu brandurile în magazine,...

1000 de elevi din București vor învăța despre alimentația sănătoasă
Autor: meatmilk  /   miercuri, 7 martie 2018

(Comunicat) Pentru al șaselea an consecutiv, Selgros Cash&Carry România, împreună cu Chef Cezar Munteanu,derulează programul „Sănătatea începe din farfurie”, prin care aduce educația gastronomică în școli și urmărește să promoveze obiceiuri de mâncat sănătoase în rândul copiilor.   Pe 5 martie, Chef Cezar...