Acest site foloseste cookies.
Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Vezi mai multe detalii
close
Aboneaza-te la newsletter
close

Actiunile ansvsa pentru a preveni aparitia in tara noastra a pestei porcine africane care evolueaza in ucraina

Autor: Meat MIlkmiercuri, 30 ianuarie, 2013

Ca urmare a mesajului de alerta, primit din partea Organizatiei Mondiale pentru Sanatatea Animala, privind focarul de pesta porcina africana, care a fost depistat la porcii domestici din provincia Zaporojie, Ucraina, conducerea ANSVSA a dispus structurilor teritoriale demararea masurilor pentru a preveni aparitia acestei boli in tara noastra, informeaza un comunicat de presa al ANSVSA trimis redactiei noastre.

In Romania nu evolueaza aceasta boala, insa se impun masuri clare pentru a preveni aparitia acestei boli, care nu efecteaza omul, dar al carei impact economic este dramatic.

Consecutiv analizei de risc realizate de catre specialistii ANSVSA, a reiesit ca pericolul in ceea ce priveste introducerea virusului pestei porcine africane in Romania, poate fi reprezentat de vecinatatea Romaniei cu Ucraina.

Factorii de risc sunt: porcii mistreti, izvorul natural de virus pestos porcin si circulatia transfrontaliera necontrolabila a acestora, actiunile de vanatoare, comertul ilegal de suine, circulatia persoanelor si a vehiculelor, indeosebi la nivelul punctelor de trecere la frontiera, riscul prezentat de micul trafic privind introducerea in tara de carne proaspata, congelata sau alte produse provenite de la suine.

ANSVSA a intreprins actiuni pentru apararea teritoriului national de contaminarea cu virusului pestei porcine africane, dintre care mentionam:

• verificarea respectarii de catre fermieri a masurilor de profilaxie generala, indeosebi, achizitionarea de suine numai din tari, zone sau din exploatatii care deruleaza programe de supraveghere a bolilor majore ale porcilor si in care nu evolueaza boli infectocontagioase;
• verificarea implementarii si aplicarii in masurilor de biosecuritate.
• instruirea medicilor veterinari de libera practica care asigura supravegherea suinelor din gospodariile populatiei, pentru intensificarea acestei actiuni, indeosebi la animalele din gospodariile limitrofe arealelor porcilor mistreti si pentru notificarea rapida a cazurilor de imbolnavire constatata.
• stabilirea unui plan de masuri pe plan local, necesar pentru preintampinarea aparitiei bolii;
• informarea prefectilor de catre directorii executivi in vederea solicitarii sprijinului in aplicarea planului de masuri ce se impun;
• efectuarea demersurilor necesare pentru ca actiunile de vanatoare sa fie notificate DSVSA judetene, iar la acestea sa participe, obligatoriu, medici veterinari desemnati de directorul executiv al D.S.V.S.A.; medicii veterinari participanti la vanatoare vor avea responsabilitatea examinarii vanatului si recoltarii de probe,
• mediatizarea prin presa locala, fara a crea panica, despre faptul ca in Romania nu evolueaza aceasta boala dar, se impun masuri clare pentru a preveni aparitia acestei boli; una dintre aceste masuri este anuntarea urgenta a medicului veterinar, daca se constata semne de boala la porcii din gospodarie;
• colaborarea cu asociatiile judetene de vanatori pentru supravegherea porcilor mistreti, indeosebi in locurile de hranire, adapare si anuntarea rapida a constatarilor de animale bolnave;
• colaborarea cu primariile locale pentru respectarea de catre cetateni a mentinerii porcilor in incinta curtilor;
• controlul depozitelor frigorifice utilizate pentru examinarea si depozitarea vanatului.

GfK: Creștere pentru bunurile de larg consum, dar pe baza inflației, nu a volumelor!
Autor: meatmilk  /   joi, 22 februarie 2018

(Comunicat) Piața FMCG a înregistrat în 2017 o creștere semnificativă de 7% pentru bunurile de folosință curentă cumpărate pentru consumul casnic.   În spatele aceste evoluții pozitive a pieței a stat majorarea prețurilor ca urmare a inflației și nu creșterea volumelor cumpărate, așa cum s-a întâmplat în 2016. Cu...

Negro investește masiv în publicitate
Autor: Ilie Stoian  /   joi, 22 februarie 2018

Negro, o companie care în anii trecuți s-a remarcat din punct de vedere al promovării prin spot-uri publicitare, prin economia evidentă în producția propriu-zisă a imaginilor, a demarat un program de investiții care, măcar după numele pe care le-a atras, se dovedește a fi cât se poate de consistent.   Din punct de vedere al...