Acest site foloseste cookies.
Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Vezi mai multe detalii
close

Advertising Forecast 2021: Digitalul va depăși 50 % din piața mondială de publicitate

Autor: meatmilkjoi, 18 iulie, 2019

(Comunicat) În 2021, publicitatea în mediul digital va reprezenta 52% din totalul cheltuielilor de publicitate la nivel mondial, înregistrând o creștere semnificativă față de procentul de 47% estimat în 2019, arată studiul agenției de media Zenith, Advertising Expenditure Forecast.

 

Social media va avea o importanță crescută

 

Influențată de maturizarea pietei, rata de creștere, care, până acum, se situa constant peste 15%, începe să înregistreze valori mai mici.  În 2018, investițiile în digital au crescut cu 17%, dar activitatea în prima jumătate a acestui an indică o creștere anuală mai mica, de doar 12% în 2019.  Până în 2021, aceasta se va reduce la 9% și va fi similară creșterii pieței globale de publicitate.

 

Stimulate de dezvoltarea tehnologiilor, îmbunătățirea vitezei de conexiune și investiția susținută în content, social media și online video înregistrează cea mai mare dinamică, cu o creștere a investițiilor de 18%, respectiv 17% pe an, până în 2021. Lansarea tehnologiei 5G, care a avut loc în aprilie, în Coreea de Sud și SUA, va genera conexiuni și interacțiuni mai rapide, facilitând experiențe mult mai avansate.

 

Pe celelalte canale, creșterea va fi mult mai lentă. Investițiile în paid search, care au reprezentat 37% din total digital în 2018, vor creste cu 11% în acest an și vor ajunge la 7% în 2021. În acest domeniu, inovația o va asigura voice search, care nu este încă monetizat. Classified ads (oferte de muncă, imobiliare, vânzări mașini, etc.) încep să piardă share.

Chiar dacă la nivel mondial se înregistrează o creștere a investițiilor (9% în 2018), apar din ce în ce mai multe piețe în care încep să se înregistreze scăderi.  În 2021, conform estimărilor, investițiile în classified ads vor fi de doar 1,6% din totalul cheltuielilor de publicitate la nivel global.

 

 Media rămâne favorita brand-urilor mari

 

Mare parte a creșterii digital-ului este generată de business-urile mici, locale, care își concentrează investițiile în Google sau Facebook, datorită soluțiilor simple și eficiente de gestionare a campaniilor, corelate cu nivelul bugetelor.

 

Media globală de creștere este rezultatul numărului mare de business-uri mici, prezente exclusiv în digital, și bugetelor marilor advertiseri, care investesc în mediul digital mai puțin de jumătate din bugetele lor de publicitate. În continuare, majoritatea marilor branduri își concentrează cea mai mare parte din buget în traditional media.

 

„Categoriile care folosesc cele mai avansate modalități de comunicare online sunt: tech, media, serviciile financiare”, declară Matt James, Global Brand President, Zenith Media.  “Dar chiar și aceste categorii apelează la canalele clasice pentru campanii de awareness si consolidarea brand values”, a continuat el.

 

Competiție dură, dar print-ul rezistă

 

Publicațiile tipărite încă rezistă, chiar dacă sunt în competiție dură cu alternativele online, care și-au revendicat atât audienta, cât și mare parte a veniturilor din publicitate.

 

O surpriză o reprezintă însă piața de televiziune, previziunile Zenith arătând o creștere, de la 180 mld. USD, în 2018 la 184 mld. USD în 2021.

 

Radiourile își măresc veniturile din publicitate cu 1% anual; OOH-ul se dezvoltă din în ce mai mult, datorita rețelelor de oudoor digital, înregistrând o rată anuală de creștere de 4%, iar publicitatea în cinematografe, deși reprezintă doar 0,8% din totalul cheltuielilor globale de publicitate, înregistrează o creștere anuală de 12%, datorată în special popularității cinema-ului în China.

 

Investitiile in media vor crește cu 4,6%

 

Zenith estimeaza o creștere de 4,6% în acest an, până la valoarea de 639 mld. USD, Aproape jumătate din creșterea anuală provine din SUA și se datorează creșterii din digital: 15,4%. Pe locul 2, China, urmată de Marea Britanie și India.

 

„Anticipam de ceva vreme momentul în care clienții vor aloca mai mult de jumătate din bugetele lor în digital, dar este pentru prima dată când îl semnalăm ca atare în previziunile noastre”, spune Jonathan Barnard, Head of Forecasting la Zenith Media. „Cu toate acestea, 2021 va fi primul an în care creșterea investițiilor clienților în digital va fi single-digit”, a continuat el.

 

După 2 ani de creștere accelerată, piața de publicitate din România începe să își încetinească ritmul de creștere. În 2019, Zenith România estimează o valoare de 493 mld. Euro a pieței media, reprezentând o creștere de 7% față de anul precedent.

 

Piața din România este dominată de TV, reprezentând 64% din totalul investițiilor în media. Digitalul are cea mai mare rată de creștere, care se reflectă și în evoluția share-ului, de la 19% în 2019 la 22% în 2021.

 

Zenith este The ROI Agency 

 

Printr-o combinație unică de date, tehnologie și specialiști în domeniu, facem față chiar și celor mai complexe provocări și contribuim activ la creșterea business-urilor clienților noștri. Zenith este parte a Publicis Groupe [Euronext Paris FR0000130577, CAC40], având peste 6 000 de angajați  în 95 de țări.

 

Suntem experți în comunicare&media planning, creare de conținut, performance marketing și data analytics.. Zenith lucrează pentru unele dintre cele mai puternice branduri la nivel global, precum: Electrolux, Essity, Kering, L’Oréal, Lactalis, Luxottica, Nestlé, Nomad Foods, Oracle, Perrigo sau RB.

Forumul “Viitorul Pieței Interne”, la finalul Președinției României la Consiliul UE
Autor: meatmilk  /   joi, 27 iunie 2019

(Comunicat) Președintele Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor (ANPC), Marius Pîrvu, a participat, pe data de 21 iunie 2019, la Forumul “Viitorul Pieței Interne” organizat, la Palatul Parlamentului, în cadrul Președinției Consiliului Uniunii Europene, pe care România o deține în prima jumătate a acestui an, de...

Studiu: Românii vor să mănânce bio, dar foarte puțini știu de fapt ce înseamnă
Autor: meatmilk  /   vineri, 21 iunie 2019

-Trei sferturi dintre români înțeleg prin agricultură bio sau ecologică cea care furnizează produse sănătoase, fără aditivi sau chimicale   -Dezavantajele produselor bio, conform respondenților, sunt prețul ridicat (55,32%) și lipsa de încredere în ce este scris pe etichete (28,38%).   -Peste jumătate dintre...