Acest site foloseste cookies.
Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Vezi mai multe detalii
close
Aboneaza-te la newsletter
close

Afacerea Mega Image-Angst, sub semnul întrebării la Consiliul Concurenței

Autor: Meat MIlkluni, 6 octombrie, 2014

Achizitia Angst reprezinta o noua etapa in dobandirea suprematiei in comertul de proximitate din Bucuresti de catre Mega Image si disparitia unui alt jucator local din Capitala, intr-un peisaj in care retelele independente devin tot mai rare, noteaza Magazinul Progresiv.

Mega Image estimeaza vanzari de 21 de milioane de euro cu cele 20 de magazine Angst. Astfel, suma poate reprezenta vanzarile anuale ale retelei preluate. Pe de alta parte, din cifra de afaceri de 530 de milioane de euro obtinuta de compania Mega Image anul trecut, aproximativ 460 de milioane de euro au reprezentat vanzarile magazinelor din Bucuresti si Ilfov. In aceste conditii, ponderea magazinelor nou preluate reprezinta mai putin de 5% din business-ul belgienilor din Capitala si localitatile limitrofe.

O tranzactie care vizeaza preluari de magazine este analizata de catre Consiliul Concurentei la toate nivelurile. Intr-un interviu acordat revistei Magazinul Progresiv in luna iunie, presedintele Consiliului Concurentei preciza ca institutia nu poate avea o problema cu extinderea unei retele de magazine prin deschiderea de unitati noi. Va interveni, in schimb, in achizitia unui competitor, daca reteaua care vrea sa faca preluarea are deja o cota foarte mare din piata. Asadar, cu o cota de piata estimata la 20% din retailul bucurestean in 2013, cat de aproape este Mega Image acum de pozitia dominanta?

„Ca principiu, legea prevede ca pozitia dominanta apare atunci cand compania ajunge la o cota de piata de minim 40%. Daca luam Bucurestiul drept exemplu, pentru a calcula cota unei retele noi nu ne uitam la intreaga piata de retail din acest oras, ci la zonele relevante pentru fiecare magazin in parte. Concret, piata relevanta pentru un magazin se defineste ca un teritoriu aflat pe o raza de maxim 20 de minute de mers cu masina de la locul in care este amplasat magazinul respectiv”, a explicat Bogdan Chiritoiu in interviu.

In conditiile in care Consiliul Concurentei (CC) a impus deja conditionari la tranzactia Auchan – Real, nu este exclus ca astfel de masuri sa fie luate si in cazul aprobarii preluarii Angst de catre Mega Image. Preluarea Angst asteapta acum acordul autoritatii de concurenta, pentru finalizare. Cel mai probabil, vom vedea raspunsul CC pana la sfarsitul acestui an. (Mai multe, pe www.magazinulprogresiv.ro)

Carnea de porc, primul loc în Top-ul importurilor
Autor: Maria Demetriad  /   luni, 19 ianuarie 2015

Carnea de porc a ocupat primul loc în Top-ul importurilor de produse agroalimentare, în primele 10 luni ale anului 2014 Carnea de porc a ocupat primul loc în topul importurilor de produse agroalimentare în perioada 1 ianuarie - 31 octombrie 2014 cu o cantitate de 129.000 de tone, în creştere cu 7 procente faţă de aceeaşi perioadă din...

Cris Tim va investi 5 mil. de euro în dezvoltarea producției ready-meal
Autor: Maria Demetriad  /   vineri, 16 ianuarie 2015

Cris Tim va investi 5 milioane de euro în dezvoltarea producției ready-meal, segment care a crescut cu 30% anul trecut, a declarat Radu Timiş, preşedintele grupului. Totodată, activitatea companiei se va extinde și în zona vinificației, investind alte 2,5 milioane de euro în ”Crama Butic”. "În acest an investim aproximativ 3...