Acest site foloseste cookies.
Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Vezi mai multe detalii
close

AHK: Nesiguranța umbrește perspectivele pozitive ale economiei

Autor: meatmilkmiercuri, 8 mai, 2019

(Comunicat) Relațiile economice româno-germane s-au intensificat în 2018. Conform publicației cu date economice editată de AHK România, volumul schimburilor comerciale între cele două țări a însumat anul trecut 32,5 mld. EUR, ceea ce înseamnă peste 20% din comerțul exterior al României.

 

Importurile din Germania au atins în 2018 valoarea de 16,9 mld. EUR (+11,9%), exporturile au însumat 15,6 mld. EUR (+8,4%). În ce privește landurile federale, Baden-Württemberg (importuri: 4,1 mld. EUR, exporturi: 2,8 mld. EUR) și Bavaria (importuri: 3,9 mld. EUR, exporturi: 2,7 mld. EUR) ocupă primele locuri.

 

Și în ce privește investițiile străine directe, Germania se află în fruntea clasamentului: locul al doilea, după Olanda, cu un sold al investițiilor la sfârșitul anului 2017 de 9,7 mld. EUR. 12,8% din totalul investițiilor străine directe provin din Germania. Numai în anul 2017 investițiile directe germane au însumat 587 mil. EUR.

 

„Privim în urmă către un an 2018 de succes pentru relațiile economice româno-germane”, declară Sebastian Metz, Director general și membru în Consiliul Director al AHK România. „În același timp trebuie însă să avem în vedere că încrederea companiilor germane în România ca amplasament investițional trebuie susținută mereu, an de an.

 

Aprecierile negative la adresa companiilor străine, a multinaționalelor, modificările neașteptate ale condițiilor-cadru din economie, de exemplu în domeniul legislației fiscale și nesiguranța în ce privește statul de drept, dar și continuarea luptei împotriva corupției sunt contraproductive și dăunează amplasamentului investițional. Ar trebui să ne concentrăm cu toții atenția în aceeași direcție, pentru a crește investițiile în educație, infrastructură și sănătate.”

 

Circa 7.500 de companii cu capital german sunt înregistrate în Registrul Comerțului. Acestea au creat în mod direct peste 250.000 de locuri de muncă, promovează activ transferul de know-how și se implică energic în domeniul sistemului de învățământ dual, o temă de bază în relațiile economice bilaterale.

Cum a devenit A2 Milk cea mai profitabilă companie de lactate din lume
Autor: Nora Marin  /   joi, 11 aprilie 2019

Zona lactatelor a fost de mult timp una dintre cele mai creative categorii din supermarket, creând noi tipuri de produse și aducând noi avantaje consumatorului. Dar există un decalaj din ce în ce mai mare între performanțele companiilor care înțeleg tendințele esențiale ale consumatorilor și le fac parte din strategia lor, și pe cele...

Label Insight: În 2019, transparența va fi principalul atu în fața consumatorilor
Autor: Maria Demetriad  /   miercuri, 19 decembrie 2018

Compania de date Label Insight din Chicago prognozează că transparența va fi coloana vertebrală a majorității achizițiilor pentru consumatori, în 2019.   Consumatorii vor transparență   Un raport recent realizat de Label Insight și Institutul Food Marketing (FMI), a arătat că majoritatea cumpărătorilor doresc...