Acest site foloseste cookies.
Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Vezi mai multe detalii
close
Aboneaza-te la newsletter
close

Alimentele private label tind să domine piața

Autor: Ilie Stoianmarți, 28 mai, 2013

Comertul modern a crescut in 2012 cu un punct procentual fata de anul anterior, atragand 49% din valoarea totala a pietei romanesti de FMCG pentru consumul acasa, in vrem ce in ultimul trimestru al anului trecut, raportul dintre comertul modern si cel traditional a ajuns la 50/50 in valoare, se afirmă intr-o analiza publicata de Magazinul Progresiv.

Unul dintre cele mai dinamice  segmente de retail a fost formatul de tip discount, care acopera 9% din cheltuielile gospodariilor din Romania pentru bunuri de larg consum. In comparatie cu anul precedent discounterii au inregistrat o crestere de 11% in valoare absoluta. Analiza ia in considerare evolutia Penny Market, XXL Mega Discount si Lidl, fara Profi care s-a repozitionat pe formatul supermarket incepand cu februarie 2012. Totodata, in 6 din 10 gospodarii au fost facute cumparaturi cel putin o data dintr-un magazin de discount, iar frecventa medie de cumparare este de doua ori pe luna.

Atunci cand merg la cumparaturi in magazinele de tip discount, categoriile preferate ale romanilor sunt din zona de mancare si bauturi (sucuri, cafea, bere, apa). Segmentul care inregistreaza cea mai mare crestere in valoare este cel al produselor alimentare, marcand un plus de 19% fata de 2011. Pentru bauturi, gospodariile au cheltuit cu 10% mai mult in magazinele de tip discount pentru aceeasi perioada analizata.

Odata cu expansiunea formatelor comertului modern, marcile private au crescut puternic, ajungand in 2012 la o cota de piata de 12% in valoare pentru bunuri de larg consum la nivelul intregii tari si a tuturor formatelor de retail.

In cazul formatelor de tip discount, marcile private acopera aproximativ jumatate din cheltuieli, in crestere cu 21 puncte procentuale fata de anul precedent. Astfel, in 9 din 10 gospodarii s-a cumparat cel putin un produs marca privata din magayinele de discount in decursul anului 2012. Imaginea retailului din Romania continua sa se modifice si prin prisma modului in care consumatorii isi reajusteaza asteptarile fata de formatul in care isi fac cumparaturile. (Mai multe pe www.magazinulprogresiv.ro)

Carnea de porc, primul loc în Top-ul importurilor
Autor: Maria Demetriad  /   luni, 19 ianuarie 2015

Carnea de porc a ocupat primul loc în Top-ul importurilor de produse agroalimentare, în primele 10 luni ale anului 2014 Carnea de porc a ocupat primul loc în topul importurilor de produse agroalimentare în perioada 1 ianuarie - 31 octombrie 2014 cu o cantitate de 129.000 de tone, în creştere cu 7 procente faţă de aceeaşi perioadă din...

Cris Tim va investi 5 mil. de euro în dezvoltarea producției ready-meal
Autor: Maria Demetriad  /   vineri, 16 ianuarie 2015

Cris Tim va investi 5 milioane de euro în dezvoltarea producției ready-meal, segment care a crescut cu 30% anul trecut, a declarat Radu Timiş, preşedintele grupului. Totodată, activitatea companiei se va extinde și în zona vinificației, investind alte 2,5 milioane de euro în ”Crama Butic”. "În acest an investim aproximativ 3...

Alimentele private label tind să domine piața

Autor: marți, 28 mai, 2013

Comertul modern a crescut in 2012 cu un punct procentual fata de anul anterior, atragand 49% din valoarea totala a pietei romanesti de FMCG pentru consumul acasa, in vrem ce in ultimul trimestru al anului trecut, raportul dintre comertul modern si cel traditional a ajuns la 50/50 in valoare, se afirmă intr-o analiza publicata de Magazinul Progresiv.

Unul dintre cele mai dinamice  segmente de retail a fost formatul de tip discount, care acopera 9% din cheltuielile gospodariilor din Romania pentru bunuri de larg consum. In comparatie cu anul precedent discounterii au inregistrat o crestere de 11% in valoare absoluta. Analiza ia in considerare evolutia Penny Market, XXL Mega Discount si Lidl, fara Profi care s-a repozitionat pe formatul supermarket incepand cu februarie 2012. Totodata, in 6 din 10 gospodarii au fost facute cumparaturi cel putin o data dintr-un magazin de discount, iar frecventa medie de cumparare este de doua ori pe luna.

Atunci cand merg la cumparaturi in magazinele de tip discount, categoriile preferate ale romanilor sunt din zona de mancare si bauturi (sucuri, cafea, bere, apa). Segmentul care inregistreaza cea mai mare crestere in valoare este cel al produselor alimentare, marcand un plus de 19% fata de 2011. Pentru bauturi, gospodariile au cheltuit cu 10% mai mult in magazinele de tip discount pentru aceeasi perioada analizata.

Odata cu expansiunea formatelor comertului modern, marcile private au crescut puternic, ajungand in 2012 la o cota de piata de 12% in valoare pentru bunuri de larg consum la nivelul intregii tari si a tuturor formatelor de retail.

In cazul formatelor de tip discount, marcile private acopera aproximativ jumatate din cheltuieli, in crestere cu 21 puncte procentuale fata de anul precedent. Astfel, in 9 din 10 gospodarii s-a cumparat cel putin un produs marca privata din magayinele de discount in decursul anului 2012. Imaginea retailului din Romania continua sa se modifice si prin prisma modului in care consumatorii isi reajusteaza asteptarile fata de formatul in care isi fac cumparaturile. (Mai multe pe www.magazinulprogresiv.ro)

Transavia controlează integral lanțul de producție
Autor: Meat MIlk  /   joi, 22 ianuarie 2015

Transavia controlează integral lanțul de producție, ca urmare a investițiilor făcute în ultima perioadă, fapt care contribuie la menținerea companiei în poziția de lider al aviculturii românești. Primul pas a fost efectuat în anul 2011, când Transavia a înființat Divizia vegetală, devenind prima companie producătoare de carne din...

Khaled El Solh, Caroli Foods: Dorim o creștere de peste 10 %
Autor: Maria Demetriad  /   miercuri, 21 ianuarie 2015

”Dorim o creștere de peste 10 %, a declarat domnul Khaled El Solh, CEO al companiei Caroli Foods, într-un interviu acordat publicației Magazinul Progresiv, după ce, pentu anul trecut, a fost raportată o creştere de 20% a profitabilităţii, iar cifra de afaceri a depăşit pragul de 80 milioane euro în 2014. Referindu-se la evoluția...

Consumul mediu anual de pește din România este de 4-5 kg
Autor: Maria Demetriad  /   miercuri, 21 ianuarie 2015

Consumul mediu anual de pește din România este de 4-5 kg, de opt ori mai mic decât, de exemplu, în Spania sau Franța. Din totalul consumului, doar 13% din peştele de pe piaţă este pescuit în apele româneşti sau crescut în fermele piscicole din ţara noastră. În condițiile în care 87 % din pește este importat, ajung în magazine...

Carnea de porc, primul loc în Top-ul importurilor
Autor: Maria Demetriad  /   luni, 19 ianuarie 2015

Carnea de porc a ocupat primul loc în Top-ul importurilor de produse agroalimentare, în primele 10 luni ale anului 2014 Carnea de porc a ocupat primul loc în topul importurilor de produse agroalimentare în perioada 1 ianuarie - 31 octombrie 2014 cu o cantitate de 129.000 de tone, în creştere cu 7 procente faţă de aceeaşi perioadă din...

Cris Tim va investi 5 mil. de euro în dezvoltarea producției ready-meal
Autor: Maria Demetriad  /   vineri, 16 ianuarie 2015

Cris Tim va investi 5 milioane de euro în dezvoltarea producției ready-meal, segment care a crescut cu 30% anul trecut, a declarat Radu Timiş, preşedintele grupului. Totodată, activitatea companiei se va extinde și în zona vinificației, investind alte 2,5 milioane de euro în ”Crama Butic”. "În acest an investim aproximativ 3...