Acest site foloseste cookies.
Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Vezi mai multe detalii
close
Aboneaza-te la newsletter
close

ANPC a amendat hipermarket-uri din Oltenia

Autor: meatmilkjoi, 21 februarie, 2019

(Comunicat) Urmare a actiunilor de control efectuate de o echipa a Autoritatii Nationale pentru Protectia Consumatorilor (ANPC), formata din comisari ai corpului de control, ai Directiei Generale de Control si ai Comisariatului Regional pentru Protectia Consumatorilor (CRPC) S-V Oltenia, coordonati de seful Corpului de Control al Presedintelui ANPC, la operatorii economici din domeniul hypermarketuri-supermarketuri, mai exact la 23 de magazine ale acestora, de pe raza teritoriala a CRPC Oltenia, s-au aplicat 42 de amenzi, in valoare de 468.000 lei si 12 avertismente.

 

La acestea s-au adaugat diverse masuri complementare de remediere a neregulilor constatate, incetare a practicilor incorecte, conform Legii nr. 363/2007, opriri temporare de la comercializare a produselor care prezentau diverse nereguli de etichetare sau opriri definitive de la comercializare cu retragere din circuitul consumului uman a produselor cu termen de valabilitate depasit, nedepozitate in conditiile indicate de producator etc.

 

Dintre abaterile sanctionate mentionam:

 

prezenta la vanzare a unor produse cu termen de valabilitate depasit;

neinformarea consumatorilor, in zona gastro, asupra ingredientelor si a factorilor alergeni din compozitia preparatelor culinare comercializate;

afisarea la raft a unei tari de provenienta a produselor (legume-fructe) alta decat cea reala;

comercializarea produselor din categoria legume-fructe nesortate dupa calibru;

comercializarea preparatelor din carne, diverse sortimente, intr-un spatiu frigorific care prezenta pete de rugina, urme de lichid colorat, posibil sange, precum si depuneri diverse;

comercializarea produselor aflate la promotie de tip 1+1 fara a exista la raft spre exemplificare produsul singular;

comercializarea la raionul de produse lactate a unor produse pe baza de grasimi vegetale;

comercializarea produselor care aveau inscriptionate diverse campanii de reduceri sau promotionale care nu mai erau valabile;

nerespectarea conditiilor prescrise sau declarate la produsele aflate in sectorul  produse proaspete:de exemplu, masline si carne porc (coasta porc, ceafa porc) fara a se putea face dovada  desigilarii ambalajelor din care proveneau, la masline fiind inscriptionat valabilitate 5 zile de la deschidere, iar la carne fiind mentionat pe eticheta acestora “24 ore de valabilitate de la deschidere”;

comercializarea de produse alimentare si nealimentare cu ambalaje deteriorate, desigilate;

informarea incompleta a consumatorilor prin lipsa etichetei nutritionale la diverse produse sau a traducerii in limba romana;

comercializarea de produse periculoase/nesigure.

 

ANPC ii asigura pe cetateni ca, la fel ca pana acum, Autoritatea Nationala, care nu tolereaza nicio abatere de la prevederile legale, va monitoriza permanent piata si se va asigura de respectarea drepturilor consumatorilor, iar operatorii economici sanctionati se vor afla in continuare sub supravegherea comisarilor sai.

Eurocommerce: Transparența și viteza sunt vitale în privința siguranței alimentare
Autor: meatmilk  /   joi, 7 martie 2019

(Comunicat) Vorbind după încheierea negocierilor privind Regulamentul transparenței și sustenabilității în cadrul procesului de evaluare a riscurilor în CE, directorul general al EuroCommerce, Christian Verschueren, a declarat:   "Retailerii și angrosiștii din Europa sprijină activitatea Autorității Europene pentru...

IFFA 2019 – Digitalizarea comerțului cu carne
Autor: meatmilk  /   miercuri, 6 martie 2019

(Comunicat) La târgul IFFA 2019, din Frankfurt am Main, în perioada 4-9 mai, profesioniștii din sectorul măcelăriilor și al prelucrării cărnii vor putea afla mai multe informații despre modul în care practicile tradiționale și viitoare vor evolua în relațiile comerciale.   Revoluția digitală și o gamă largă de...