Acest site foloseste cookies.
Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Vezi mai multe detalii
close
Aboneaza-te la newsletter
close

ANPC: Nereguli în comercializarea produselor alimentare, cu ocazia Sărbătorilor de iarnă

Autor: meatmilkmarți, 8 ianuarie, 2019

(Comunicat) Comisarii Autoritatii Nationale pentru Protectia Consumatorilor au efectuat un numar de 7 actiuni de control, la nivelul intregii tari, referitor la respectarea prevederilor legale privind conformitatea, modul de etichetare, prezentare si publicitate a alimentelor specifice sarbatorilor de iarna.

 

Controlul a urmărit produsele: carne preambalată, produse zaharoase, ciocolată şi produse din ciocolată, produse de patiserie. Acțiunile de control au fost desfășurate in cele mai mari rețele de hypermarketuri din Romania.

 

Au fost aplicate un numar de 7 sanctiuni contraventionale in valoare de  223.000 lei si 4 avertismente, conform prevedilor OG21/92 modificata, Legii 363/2007 modificata, Legii nr. 148/2000,  precum si conform Legii 270/2017.

 

Urmare a actiunii de control, a fost oprita temporar de la comercializare pana la remedierea deficientelor, cantitatea de  6750,8 kg  produse alimentare în valoare de 65.804 lei.

 

Pentru unitatile ce apartin unora dintre aceste retele, au fost emise 4 (patru)  decizii de incetare a practicii comerciale incorecte  conform  prevederilor Legii 363/2007 republicata.

 

Deficientele constatate au fost:

 

       – comercializare de pachete promotionale fara a exista la locul de vanzare unitatea de produs si pretul aferent acesteia, astfel incat sa rezulte avantajul specific pretului;

 

       – comercializare de pachete promotionale cu un pret afisat la locul de vanzare, incorect in raport cu pretul unitatii de produs;

 

       – comercializare de pachete cu clopotel cadou pentru copii, fara a exista in ambalaj clopotelul;

 

       – comercializare de dulciuri pentru copii cu promotia depasita sau fara a exista la locul de vanzare  informatii cu privire la prelungirea promotiei;

 

       – comercializare de produse alimentare cu elemente de identificare incomplete inscriptionate pe eticheta de produs (lipsa conditii de pastrare);

 

      – comercializare de produse alimentare avand inscriptionat pe fata principala a ambalajului in campul vizual principal informatii fara traducere in limba romana;

 

     – comercializare de produse alimentare cu denumire incorecta inscriptionata pe eticheta producatorului in raport cu ingredientele declarate pe eticheta de produs;

 

      – comercializare de produse alimentare cu necorelari intre denumirea inscriptionata pe fata principala a ambalajului si spatele ambalajului sau cu mentiuni incorecte pe fata principala a ambalajului;

 

       -neconcordante intre denumirea inscriptionata pe eticheta produsului fata de cea inscriptionata pe eticheta de pret; 

 

     – au fost constatate deficiente la comercializarea maslinelor negre vrac, in sensul ca la locul de vanzare nu existau informatii cu privire la metoda de innegrire, deficiente care au fost remediate;

 

    – comercializare de pachete mixte (dulciuri si jucarii de plus) fara a avea, in cazul jucariilor, avertismentele de siguranta si informatii in limba romana cu privire la materialul din care sunt confectionate jucariile;

 

    – comercializare de jucarii cu un pret de referinta afisat diferit de cel ce rezulta din istoricul de pret al punctului de lucru;

 

    – comercializare pachete (dulciuri si jucarii plus) fara a exista, in cazul jucariilor,   recomandari   privind   varsta minima si maxima  a copiilor carora le sunt adresate;

 

    – la produsele zaharoase expuse in vederea comercializarii cu pret afisat la raft, nu se prezintau catre consumatorul final informatii privind substantele alergene intr-un mod evidentiat prin caracteristici grafice, care sa le diferentieze clar de restul listei de ingrediente: font, stilul carateristicilor sau culoare de fond.

 

    – nu existau informatii privind etichetarea produselor care fac parte integranta din punguta cadou si care sunt confectionate din alte materiale (ex: textil, lipsa compozitiei fibroase la jucaria reprezentand coarne ren  plastic;  cana  sau alte materiale, globuri sau jucarii pentru copii).

 

    – La anumite produse din ciocolata s-a constat faptul ca in prezentarea ingredientelor se foloseste sintagma ,,lapte alpin “, ceea ce este susceptibil de a induce consumatorului final ideea ca laptele ar putea contine ingrediente ce i-ar oferi si alte proprietati care l-ar situa superior calitativ laptelui destinat consumului uman. De asemenea sintagma ,,crema de iarna” din denumirea produselor enumerate, suscita curiozitatea consumatorului de a achizitiona pentru a vedea ce contine crema de iarna, pe eticheta produsului neexistand nicio explicatie a ceea ce insemna ,,crema de iarna”, inducand consumatorului ideea ca acest produs ar avea calitati pe care alte produse similare nu le-ar avea. 

În UE, alimentele falsificate au cea mai mare pondere din totalul mărfurilor!
Autor: Nora Marin  /   miercuri, 3 octombrie 2018

Și săptămâna care a trecut, agenda discuțiilor din Comisia Europeană pentru Agricultură, precum și cea pentru Comerț, a fost cât se poate de plină, de negocierile purtate acolo depinzând și realitățile agro-industriei românești. Dar, iată care sunt ultimele vești de la Bruxelles.   Fake Food   Falsificarea...

Controale ANPC privind comercializarea în vrac a produselor congelate
Autor: meatmilk  /   vineri, 28 septembrie 2018

(Comunicat) Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorilor, prin structurile sale teritoriale, a desfasurat, la nivel national, actiuni de control care au vizat modul de respectare a prevederilor legale la comercializarea în vrac a produselor congelate. Au fost verificati 219 operatori economici constatandu-se abateri la 111  dintre...