Acest site foloseste cookies.
Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Vezi mai multe detalii
close
Aboneaza-te la newsletter
close
Conferinta

ANPC: Nereguli majore în etichetarea, depozitarea și comercializarea lactatelor

Autor: meatmilkmiercuri, 17 mai, 2017

(Comunicat) In luna martie 2017 comisarii din cadrul Autoritatii Nationale pentru Protectia Consumatorilor au desfasurat o actiune de control pentru verificarea modului de respectare a prevederilor legale referitoare la comercializarea, conformitatea, modul de etichetare, prezentare si publicitate a laptelui de consum, a produselor lactate, laptelui conservat, partial sau integral deshidratat, laptelui pentru cafea.

 

In cadrul actiunilor de control, desfasurate in toate judetele tarii si in Municipiul Bucuresti, au fost controlati  853 operatori economici constatandu-se abateri la 515 dintre acestia(~ 60 %). A fost verificata o cantitate de  94 tone lapte de consum si produse lactate,  din  care circa  9 tone produse (~ 9,6%) nu se incadrau in prevederile legale in vigoare.

 

Au fost prelevate 104 esantioane de lapte si produse lactate, care in urma analizelor de laborator efectuate de CNIEP Larex, ICA si DSVSA a rezultat ca 3,8 % nu se incadrau in parametrii fizico-chimici impusi sau declarati de producatori.

Structura esantioanelor prelevate este urmatoarea:

 

  • 17 esantioane de telemea, din care 17,6 % erau neconforme;
  • 14 esantioane de unt, din care 7% erau neconforme;
  • 13 esantioane de lapte de consum toate fiind conforme;
  • 9 esantioane de smȃntȃna toate fiind conforme;
  • 11 esantioane de produse lactate acide toate fiind conforme;
  • 22 esantioane de cascaval toate fiind conforme;
  • 11 esantioane de branzeturi toate fiind conforme;
  • 2 esantioane de branza proaspata de vaca toate fiind conforme;
  • 5 esantioane de alte produse lactate toate fiind conforme;

 

 

Masuri dispuse ca urmare a deficientelor constatate:

 

 

  • oprirea temporara de la comercializare a cca 4,1 tone lapte de consum si produse lactate in valoare de 51 mii lei pana la remedierea neconformitatilor constatate;
  • oprirea definitiva si scoaterea din circuitul consumului uman a circa 182 kg produse in valoare de 2382 lei care erau improprii consumului uman;
  • aplicarea de 686 sanctiuni contraventionale, constand in 330 avertismente si 356 amenzi contraventionale insumand 1045200 lei, pentru incalcarea reglementarilor privind protectia consumatorilor.

 

Principalele abateri constatate:

 

I. Conformitatea laptelui de consum si a produselor lactate
1. Comercializarea produselor cu parametrii neconformi celor declarati sau ai celor prevazuti in actele normative in vigoare

 

1.1. Comercializarea produselor cu caracteristici organoleptice necorespunzatoare

1.2. Neincadrarea in parametrii fizico-chimici
3,8 % dintre esantioanele prelevate de produsele lactate existente la comercializare prezentau parametrii fizico-chimici neconformi, respectiv, cu continuturi de grasime lactata, umiditate sau sare diferite fata de cele impuse prin acte normative sau declarate de producatori prin etichetare.

 

1.3.  In 52% dintre judete se comercializau lapte de consum si produse lactate in afara datei durabilitatii minimale, respectiv  a datei  limita de consum  stabilite  de  producatori

 

1.4. Stare ambalaje

 

II. Neasigurarea informarii consumatorilor care sa permita alegerea sortimentului dorit 
2.1. Lipsa totala sau partiala a elementelor de caracterizare-identificare, la: 

 

2.1.1. Elemente de identificare nelizibile, inscriptionate cu o vopsea care se sterge usor:
SC GRUP A.G. IMPEX SRL HIRLAU la produsele Napolact: Sana, Lapte batut, Chefir .

 

 

2.2. Abateri privind inscrierea denumirii sub care se vinde produsul
2.2.1. Inscrierea incorecta, incompleta sau neconforma cu prevederile legale in vigoare 

 

2.2.2. Utilizarea de denumiri sub care se vand produsele, eronate, incomplete sau alese astfel incat sa induca in eroare consumatorul asupra naturii reale a produsului

 

 

2.3. Lipsa  inscriptionarii  continutului de grasime, dupa caz, continutul de grasime raportat la substanta uscata s-a constatat la produsele telemea din lapte de vaca/oaie , smantana, lapte dulce, branza dulce

 

2.4. Inscrierea mentiunii „Nu contine conservanti” pentru produse, care conform prevederilor legale, este intersiza utilizarea conservantilor

 

2.5. Lipsa inscrierii denumirii specifice sau a codului CE 
Neȋnscrierea categoriei ingredientului la produsele: specialitatea din lapte praf si grasimi vegetale ,producator SC Okan Food Trade SRL , Afumati si comercializata de SC Collini Com SRL –punct de lucru din Drobeta Turnu Severin  jud. Mehedinti (acid citric si clorura calciu).

 

 

2.6. Lipsa ȋnscrierii declaratiei nutritionale

 

 

2.7. Lipsa inscriptionarii sau inscriptionarea incorecta a datei durabilitatii minimale/ datei limita de consum

 

2.8. Elemente de identificare netraduse in limba romana

 

2.9 Lipsa inscrierii procentului ingredientului mentionat in denumirea produsului
2.10 Neinscrirea substantelor cu efecte alergene
2.11. Abateri privind informarea consumatorilor la comercializarea produselor lactate, in vra
2.12. Expunerea inlocuitorilor de produse lactate (cu grasimi vegetale in continut) in acelasi spatiu cu produsele lactate

 

2.12.1. Expunerea inlocuitorilor de produse lactate (unele chiar cu denumiri asemanatoare cu cele ale produselor lactate consacrate) alaturi de  produse lactate,  in aceleasi spatiu frigorific, fara o informare corespunzatoare a consumatorilor ceea ce induce in eroare consumatorii

 

2.12.2. Informarea necorespunzatoare la raft,  prin stabilirea de catre comercianti,  pentru inlocuitorii de lapte si produse lactate, a unor denumiri de produse lactate, creandu-se in acest fel ideea ca sortimentele respective sunt produse lactate.

 

 

 

2.13. Lipsa informatiilor privind operatorul economic din sectorul alimentar responsabil cu informarea consumatorilor: la produsul iaurt  gras.

III. 31% dintre operatorii economici controlati prezentau abateri de la prevederile legale referitoare la afisarea preturilor

 

 

Neafisarea preturilor intr-o forma vizibila, usor de citit.

Neafisarea concomitenta a pretului pe unitatea de masura ( lei/kg) si a pretului de vanzare in cazul produselor prembalate.

Noul design de ambalaj Unicarm este creat de BrandFusion
Autor: meatmilk  /   miercuri, 22 februarie 2017

(Comunicat) BrandFusion, compania care oferă servicii integrate de branding offline și branding digital, a creat noul design de ambalaj pentru brandul multi "category Unicarm", ca parte a unui proces complet de rebranding, care a inclus arhitectură și strategie de brand, redesign identitate corporate și de retail, redesign master packaging...

LaDorna a adoptat etichetarea Color-Code
Autor: meatmilk  /   marți, 6 decembrie 2016

LaDORNA a fost printre primele branduri care s-au adaptat cerintelor acestui asa-numit "nou consumator"; este primul care a lansat pe piata din Romania laptele UHT si, respectiv, prima gama completa de produse romanesti BIO. La fel de relevant, LaDORNA este singurul brand romanesc de lactate care are in portofoliu laptele fara...