Acest site foloseste cookies.
Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Vezi mai multe detalii
close

ANPC: Proiect de Ordin cu privire la campaniile promoționale

Autor: meatmilkmiercuri, 4 septembrie, 2019

(Comunicat ANPC) Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor, prin Direcția Generală Control și  Supraveghere Piață și Armonizare Europeană,  a propus pentru consultare publică, la data de 29.08.2019, un Proiect de Ordin pentru informarea consumatorilor de către operatorii economici cu privire la continuarea comercializării produselor ce au făcut obiectul campaniilor promoționale/vânzărilor cu prime, pe teritoriul României.

Practica de control a ANPC-ului, care a stat la baza propunerii de ordin, a evidențiat caracterul repetitiv al unora dintre practicile comerciale înșelătoare ale operatorilor economici, în sensul în care aceștia nu informează consumatorii  în  mod  corect,  complet și  precis asupra produselor/serviciilor oferite în cadrul campaniilor promoționale derulate, consumatorii fiind astfel duși în eroare.

Ordinul va obliga operatorii economici care dețin stocuri de produse din campaniile promoționale/vânzările cu prime și care conțin pe etichete informații cu privire la aceste campanii, să solicite acordul ANPC în vederea continuării comercializării acestor produse.

 

După obținerea acordului în condițiile stabilite prin ordin, produsele vizate vor putea fi comercializate doar însoțite de o plachetă eliberată de ANPC care atestă existența acordului. Este important de subliniat faptul că în perioada prelungirii comercializării produselor care au făcut obiectul campaniilor promoționale/vânzărilor cu prime, consumatorii vor beneficia în continuare de premii, operatorii economci având obligația de a le suplimenta pe perioada prelungirii campaniei.

 

„Nu de puține ori am fost nevoiți să întrerupem campaniile pascale chiar de Crăciun, pentru a nu-l lăsa pe Iepuraș să îl întâlnească pe Moș Crăciun. Acest ordin se înscrie într-o perspectivă managerială nouă a Autorității, având-ul pe consumatorul român în centrul acțiunilor sale, astfel încât interesele economice ale acestuia să fie protejate, iar dezechilibrele existente pe piață să fie remediate.

 

Ordinul va asigura o mai bună informare a consumatorilor în ceea ce privește campaniile promoționale și va elimina practicile comerciale înșelătoare care apar în acest context”, a declarat domnul Horia-Miron Constantinescu, Președinte al ANPC. Proiectul de Ordin și Anexa acestuia pot fi consultate pe pagina de internet a Autorității, accesând link-ul

ANPC a constatat încă o dată jalea din piețele Bucureștiului
Autor: meatmilk  /   luni, 16 septembrie 2019

(Comunicat) Echipe de comisari din cadrul CRPCR Bucuresti-Ilfov au efectuat un numar de 13 actiuni de control pentru verificarea respectarii prevederilor legale din domeniul protectiei consumatorilor in Piata 16 Februarie, din Bucuresti.   “In centrul atentiei noastre se afla consumatorul. Indiferent de posibilitatile financiare ale...

Trei condiții esențiale pentru o bună funcționare a unităților CIP
Autor: Mircea Demeter  /   vineri, 30 august 2019

În aplicațiile cu standarde ridicate de igienă, cum ar fi producția alimentară, igiena este deosebit de importantă, iar unitățile CIP își au importanța lor. Toate conductele și tuburile trebuie spălate regulat cu agenți de curățare pentru a îndepărta bacteriile, reziduurile chimice și biologice și pentru a preveni răspândirea...