Acest site foloseste cookies.
Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Vezi mai multe detalii
close
Aboneaza-te la newsletter
close

APAR: Probleme în comercializarea produselor alimentare cauzate de informarea incorecta a consumatorului

Autor: meatmilkluni, 14 mai, 2018

Pe adresa redacției Meat.Milk, din partea Asociației pentru Promovarea Alimentului Românesc, am primit o informare referitoare la problemele apărute în comerțul cu produse alimentare, cauzate de informarea incorectă a consumatorilor. Iată, în opinia APAR, soluțiile care sunt propuse instituțiilor statului și, în special, ANPC:

 

”Problema 1:

 

Vanzarea de produse agro-alimentare fara certificare de calitate in cadrul manifestarilor cu caracter comercial de tip „Targ cu produse traditionale”.

 

Folosirea in denumirea/promovarea manifestarii a termenilor pentru care exista sisteme voluntare de certificare calitativa europeana sau nationala (traditional, BIO, organic, ecologic, etc) genereaza de catre promotor,in mod intentionat o informare eronata a consumatorului cu privire la produsele prezentate/comercializate in cadrul evenimentului.

 

Solutie:

 

Avand in vedere prevederile legale privind informarea corecta a consumatorului te rugam sa propui ANPC sa transmita in teritoriu o circulara prin care sa clarifice cu autoritatile locale conditiile in care se pot folosi pentru promovare/prezentare termenii consacrati pentru sisteme de calitate voluntar (traditional, bio…). Asfel folosirea in toate materialele de informare a termenilor mentionati va fi permisa numai in cazul in care toate produsele prezentate/comercializate vor fi certificate pe respectivul sistem de calitate.

 

Beneficiile demersului:

 

– consumatorii nu vor mai fi indusi in eroare de catre comercianti/organizatori de evenimente si va creste gradul de incredere in produsele de calitate certificata;

– sistemele de calitate vor avea o crestere a notorietatii si o protectie legala a produselor cu certificare voluntara a calitatii.

 

Problema 2:

 

Prezenta in denumirea unor societati comerciale a termenilor consacrati de calitate (BIO, traditional…) si accentuarea prin elemente grafice a acestei componente pe eticheta produsului, numele magazinului sau in promovare.

Inducerea in eroare a consumatorului cu privire la calitatea certificat a produsului pe a carui eticheta se gasesc elemente care sugereaza ca produsul ar fi certificat de calitate.

 

Solutie:

 

Informare in teritoriu privind aceste practici incorecte. Consideram utila redactarea unui Cod de bune practici pentru folosirea insemnelor de calitate voluntara in care sa fie parteneri si ANPC, Registrul Comertului.

 

Registrul Comertului poate sa solicite acordul ANPC atunci cand se solicita inregistrarea denumirilor BIO, ecologic, organic, IGP, STG, DOP, DOC, traditional in denumirea societatilor comerciale cu cod CAEN de productie agroalimentara sau comert”. Semnatarul informării este domnul Ștefan Pădure-Președinte APAR. (În imagine, domnul Președinte al ANPC, Marius Pârvu, la Expo-Conferința Internațională Meat.Milk 2018)

Lactate: Noutățile lunii septembrie 2018
Autor: Maria Demetriad  /   joi, 4 octombrie 2018

Septembrie s-a bucurat de multe lansări în întreaga lume, în majoritatea categoriilor de produse lactate, inclusiv cele venite din partea unora dintre marii jucători de pe piețele naționale sau internaționale. Vi le prezentăm și de această dată, cu speranța diversificării producției și în România.   Chaitanya Chitta,...

ESM: Vânzări de produse ecologice în România, în creștere spectaculoasă
Autor: Maria Demetriad  /   miercuri, 26 septembrie 2018

Potrivit European Supermarket Magazine, care citează un raport Romania Insider și un studiu realizat de Getbio.ro, vânzările de produse ecologice sau "bio" au înregistrat o creștere de 30% în primele șase luni ale acestui an.   România Insider a raportat că produsele alimentare, suplimentele alimentare, cosmeticele și...