Acest site foloseste cookies.
Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Vezi mai multe detalii
close
Aboneaza-te la newsletter
close

AsociaȚii: certificarea calitatii alimentelor va creste oferta de produse de calitate

Autor: marți, 5 februarie, 2013

(Agerpres) Asociatia pentru Promovarea Alimentului Romanesc (APAR) considera ca initiativa legislativa a Ministerului Agriculturii si Dezvoltarii Rurale de a introduce un sistem pentru certificarea calitatii produselor alimentare va contribui la insanatosirea mediului de afaceri si va creste oferta produselor alimentare de calitate pe piata romaneasca, se arata intr-un comunicat al APAR.

Potrivit sursei citate, in textul inaintat spre consultare asociatiilor producatorilor din industria alimentara, MADR propune pentru prima data o abordare a problemei intr-o maniera europeana, acordand Protectie Nationala de Calitate – PNC produselor alimentare, dupa modelul de certificare europeana a Indicatiilor Geografice – IGP, Denumirilor de Origine – DOP (Reg. CE 510/2006) si Specialitatilor Traditionale Garantate -STG (Reg. CE 509/2006).

Pentru a primi PNC asociatiile profesionale (de breasla) din industria alimentara stabilesc Standardele de Calitate ale produselor alimentare corespunzatoare ramurii in care opereaza (Asociatia Carnii pentru preparatele din carne, Asociatia Painii pentru produsele de panificatie, etc. Ulterior, MADR, prin acceptarea Standardelor de Calitate provenite de la asociatiile profesionale, devine depozitarul acestora si responsabil cu atribuirea Protectiei Nationale a Calitatii -PNC, precum si cu respectarea lor. Activitatile vor intra in coordonarea Directiei pentru Industrie Alimentara din cadrul MADR.

Producatorul care doreste obtinerea marcii nationale de calitate si a PNC, atestand astfel respectarea standardului de calitate asumat voluntar, va depune documentatia descarcata de pe internet la Camera Agricola locala, in vederea verificarii conformitatii dosarului. Camera Agricola va inainta unui Organism de Inspectie si Certificare – OIC agreat de MADR dosarul producatorului in vederea certificarii informatiilor transmise iar OIC, dupa efectuarea auditului de certificare la producator, va inainta un raport de evaluare catre producator si catre Directia de Industrie Alimentara din Ministerul Agriculturii, cu rezultatul auditului.

Daca rezultatul auditului este pozitiv, DIA va inscrie producatorul cu produsul pentru care a solicitat PNC in Registrul National al Produselor de Calitate -RNCP si va da dreptul de folosire a marcii PNC producatorului, pentru produsul inregistrat.

'Putem observa caracterul viu al legii, neimplicarea statului in mecanismele economiei de piata si libera optiune a producatorului roman sau european de a accesa vectorul calitatii produselor alimentare. Consumatorul va fi cel care va decide la raft ce produs sa achizitioneze, avand prin introducerea acestei certificari nationale si optiunea de calitate certificata', se mentioneaza in comunicatul citat.

Potrivit acestuia, odata cu aceasta initiativa se doreste si abrogarea Ordinului 560/2006 care crea un cadru discriminatoriu producatorului roman de preparate din carne fata de cel european pe piata romaneasca, neaducand niciun beneficiu consumatorului final.

'Astfel vom avea standarde de calitate aplicabile tuturor ramurilor industriei alimentare, pentru toti operatorii interni si internationali, care doresc sa faca produse alimentare de calitate. In acest sens consumatorul va avea de ales intre doua produse cu acelasi nume, sigure din punct de vedere sanitar veterinar, dar unul fiind de calitate certificata si unul neavand aceasta calitate. Speram intr-o aprobare cat mai rapida a legii pentru a deveni functionala si a contribui la insanatosirea mediului de afaceri si a cresterii ofertei produselor alimentare de calitate pe piata romaneasca', se mai arata in comunicatul APAR.

Asociatia pentru Promovarea Alimentului Romanesc reuneste peste 60 de membrii din industria alimentara romaneasca.

GfK: Creștere pentru bunurile de larg consum, dar pe baza inflației, nu a volumelor!
Autor: meatmilk  /   joi, 22 februarie 2018

(Comunicat) Piața FMCG a înregistrat în 2017 o creștere semnificativă de 7% pentru bunurile de folosință curentă cumpărate pentru consumul casnic.   În spatele aceste evoluții pozitive a pieței a stat majorarea prețurilor ca urmare a inflației și nu creșterea volumelor cumpărate, așa cum s-a întâmplat în 2016. Cu...

Negro investește masiv în publicitate
Autor: Ilie Stoian  /   joi, 22 februarie 2018

Negro, o companie care în anii trecuți s-a remarcat din punct de vedere al promovării prin spot-uri publicitare, prin economia evidentă în producția propriu-zisă a imaginilor, a demarat un program de investiții care, măcar după numele pe care le-a atras, se dovedește a fi cât se poate de consistent.   Din punct de vedere al...

Certificarea calitatii alimentelor va creste oferta de produse de calitate

Autor: Meat MIlkmiercuri, 30 ianuarie, 2013

(Agerpres) Asociatia pentru Promovarea Alimentului Romanesc (APAR) considera ca initiativa legislativa a Ministerului Agriculturii si Dezvoltarii Rurale de a introduce un sistem pentru certificarea calitatii produselor alimentare va contribui la insanatosirea mediului de afaceri si va creste oferta produselor alimentare de calitate pe piata romaneasca, se arata intr-un comunicat al APAR.

Potrivit sursei citate, in textul inaintat spre consultare asociatiilor producatorilor din industria alimentara, MADR propune pentru prima data o abordare a problemei intr-o maniera europeana, acordand Protectie Nationala de Calitate – PNC produselor alimentare, dupa modelul de certificare europeana a Indicatiilor Geografice – IGP, Denumirilor de Origine – DOP (Reg. CE 510/2006) si Specialitatilor Traditionale Garantate -STG (Reg. CE 509/2006).

Pentru a primi PNC asociatiile profesionale (de breasla) din industria alimentara stabilesc Standardele de Calitate ale produselor alimentare corespunzatoare ramurii in care opereaza (Asociatia Carnii pentru preparatele din carne, Asociatia Painii pentru produsele de panificatie, etc. Ulterior, MADR, prin acceptarea Standardelor de Calitate provenite de la asociatiile profesionale, devine depozitarul acestora si responsabil cu atribuirea Protectiei Nationale a Calitatii -PNC, precum si cu respectarea lor. Activitatile vor intra in coordonarea Directiei pentru Industrie Alimentara din cadrul MADR.

Producatorul care doreste obtinerea marcii nationale de calitate si a PNC, atestand astfel respectarea standardului de calitate asumat voluntar, va depune documentatia descarcata de pe internet la Camera Agricola locala, in vederea verificarii conformitatii dosarului. Camera Agricola va inainta unui Organism de Inspectie si Certificare – OIC agreat de MADR dosarul producatorului in vederea certificarii informatiilor transmise iar OIC, dupa efectuarea auditului de certificare la producator, va inainta un raport de evaluare catre producator si catre Directia de Industrie Alimentara din Ministerul Agriculturii, cu rezultatul auditului.

Daca rezultatul auditului este pozitiv, DIA va inscrie producatorul cu produsul pentru care a solicitat PNC in Registrul National al Produselor de Calitate -RNCP si va da dreptul de folosire a marcii PNC producatorului, pentru produsul inregistrat.

'Putem observa caracterul viu al legii, neimplicarea statului in mecanismele economiei de piata si libera optiune a producatorului roman sau european de a accesa vectorul calitatii produselor alimentare. Consumatorul va fi cel care va decide la raft ce produs sa achizitioneze, avand prin introducerea acestei certificari nationale si optiunea de calitate certificata', se mentioneaza in comunicatul citat.

Potrivit acestuia, odata cu aceasta initiativa se doreste si abrogarea Ordinului 560/2006 care crea un cadru discriminatoriu producatorului roman de preparate din carne fata de cel european pe piata romaneasca, neaducand niciun beneficiu consumatorului final.

'Astfel vom avea standarde de calitate aplicabile tuturor ramurilor industriei alimentare, pentru toti operatorii interni si internationali, care doresc sa faca produse alimentare de calitate. In acest sens consumatorul va avea de ales intre doua produse cu acelasi nume, sigure din punct de vedere sanitar veterinar, dar unul fiind de calitate certificata si unul neavand aceasta calitate. Speram intr-o aprobare cat mai rapida a legii pentru a deveni functionala si a contribui la insanatosirea mediului de afaceri si a cresterii ofertei produselor alimentare de calitate pe piata romaneasca', se mai arata in comunicatul APAR.

Asociatia pentru Promovarea Alimentului Romanesc reuneste peste 60 de membrii din industria alimentara romaneasca.

În 2017, Agricola Bacău a avut o cifră de afaceri de 401,3 milioane de lei
Autor: meatmilk  /   vineri, 23 februarie 2018

(Comunicat) Vânzările de carne de pasăre ale companiei AGRICOLA Bacău au totalizat în volum, în 2017, 42.110 tone, cu 2% mai mult față de anul precedent (41.265 tone) și cu 6,2% în valoare, în condițiile unei ușoare creșteri a prețului mediu. Cifra de afaceri înregistrată de Agricola Internaţional SA Bacău în 2017 este de...

Noi soluții pentru deserturile lactate ”low fat”
Autor: Cristina Gavrilut  /   vineri, 23 februarie 2018

Întotdeauna, indiferent de categoria de consumatori la care ne referim, deserturile din lapte au fost un răsfăț. Însă, cu precădere pentru milenieni, dar și pentru celelalte grupe de amatori de astfel de delicii, grija pentru sănătate și dorința de a consuma un aliment care să le aducă beneficii a crescut de la an la an. De aici, și...

Parlamentul European a schimbat Normele privind comerțul on-line și off-line!
Autor: Nora Marin  /   vineri, 23 februarie 2018

Comisia pentru Piața internă și Protecția Consumatorilor a Parlamentului European (IMCO), a votat în adta de 22 februarie cu privire la ”Armonizarea normelor privind garanțiile și contractele de consum pentru vânzarea online și offline a bunurilor”.   Textul IMCO reflectă un compromis politic și armonizează durata...

GfK: Creștere pentru bunurile de larg consum, dar pe baza inflației, nu a volumelor!
Autor: meatmilk  /   joi, 22 februarie 2018

(Comunicat) Piața FMCG a înregistrat în 2017 o creștere semnificativă de 7% pentru bunurile de folosință curentă cumpărate pentru consumul casnic.   În spatele aceste evoluții pozitive a pieței a stat majorarea prețurilor ca urmare a inflației și nu creșterea volumelor cumpărate, așa cum s-a întâmplat în 2016. Cu...

Negro investește masiv în publicitate
Autor: Ilie Stoian  /   joi, 22 februarie 2018

Negro, o companie care în anii trecuți s-a remarcat din punct de vedere al promovării prin spot-uri publicitare, prin economia evidentă în producția propriu-zisă a imaginilor, a demarat un program de investiții care, măcar după numele pe care le-a atras, se dovedește a fi cât se poate de consistent.   Din punct de vedere al...