Acest site foloseste cookies.
Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Vezi mai multe detalii
close
Aboneaza-te la newsletter
close

AutoritAȚi: daniel constantin ne linisteste: masura reducerii tva nu va fi discutata cu fmi in ianuarie

Autor: marți, 5 februarie, 2013

(Agerpres)Masura de reducere a TVA la 9%, care ar putea fi introdusa incepand din a doua parte a anului in curs, nu va fi discutata, in luna ianuarie, cu delegatia Fondului Monetar International (FMI), a declarat marti presedintele PC, Daniel Constantin, la finalul sedintei Biroului Politic al partidului.

„Da, am facut calcule, avem cateva cifre pe care le supunem atentiei. Este o discutie destul de avansata in momentul de fata intre Ministerul Agriculturii si Ministerul de Finante. Aducem de fiecare data in atentia premierului rezultatele la care am ajuns. Propunerea este sa introducem undeva pe parcursul anului 2013, cel mai probabil in al doilea semestru, experimental la paine, pe tot lantul de productie, un TVA redus la 9% asa cum ne-am angajat si in programul de guvernare. (…)Vreau sa punctez, acest subiect nu va constitui o discutie cu FMI in luna ianuarie. Aceasta tema nu va fi pe masa discutiilor, probabil atunci cand vom negocia un nou acord, vom discuta si aceasta masura pe care vrem s-o introducem”, a spus acesta.
Daniel Constantin a tinut sa precizeze ca, cel mai probabil, subiectul reducerii TVA la 9% pentru paine va fi reluat la viitoare intalnire cu reprezentantii FMI.

„Sunt foarte multe calcule pe care trebuie sa le finalizam, sunt foarte multe evaluari pe care trebuie sa le facem asupra impactului introducerii acestei masuri, dupa ce vom termina aceste lucruri, probabil in luna martie, aprilie, cand vom avea o noua discutie cu reprezentantii FMI, vom pune pe masa discutiilor si aceasta propunere”, a afirmat liderul conservator. Presedintele PC a adaugat ca eficienta proiectului pilot de reducere a TVA pentru paine la 9% va fi dovedita prin reducerea evaziunii fiscale din domeniu.

„La acele produse care sunt destinate exclusiv consumului de paine, exista evaziune fiscala foarte mare. Calculele noastre arata ca evaziunea bazata pe consumul mediu care se inregistreaza la nivel european, dupa cum stiti in Romania se consuma ceva mai multa paine, dar mergem pe acele calcule-media la nivel european de consum, bazandu-ne pe aceste cifre, in momentul de fata putem constata ca avem o evaziune fiscala undeva in jur de 70%. (…) Daca vom putea reduce de la 70% la 20% evaziunea fiscala, atunci acesta este un proiect de succes”, a conchis Constantin.

Premierul Victor Ponta declara marti ca reducerea TVA la produsele alimentare de baza este o discutie care ramane in picioare, dar intr-o prima etapa Guvernul intentioneaza introducerea unui proiect-pilot pentru reducerea TVA la paine, care va fi discutat in perioada urmatoare cu ministrul Agriculturii si cel al Finantelor.

„Impreuna cu ministrul Agriculturii si cu cel al Finantelor vreau sa fac intai un proiect-pilot, de exemplu la paine. Vreau sa merg pe tot lantul de productie, sa vedem ce inseamna implicatia bugetara ca si cand pur si simplu de la 24% la 9% consideram toti cei 15% in incasari. Sigur, asta presupune ca asiguram banii din alta parte si sa vedem la sfarsitul anului daca acest proiect-pilot ne arata ca de fapt avem la paine mai multe facturi emise, mai mult taxe platite sau nu.

Pentru ca cei de la FMI, pe buna dreptate, spuneau: cine ne garanteaza ca ceea ce spunteti voi, ideea frumoasa optimista, ca, daca aveti TVA mai mic, sunt incasari. Aratati-ne un proiect care a reusit pe aceasta zona. La paine am zis, pentru ca este un produs unde este o uriasa evaziune fiscala, in al doilea rand pentru ca este un produs extrem de consumat in Romania, nu unul exotic, si in al treilea rand pentru ca are o anumita semnificatie”, a detaliat premierul.

GfK: Creștere pentru bunurile de larg consum, dar pe baza inflației, nu a volumelor!
Autor: meatmilk  /   joi, 22 februarie 2018

(Comunicat) Piața FMCG a înregistrat în 2017 o creștere semnificativă de 7% pentru bunurile de folosință curentă cumpărate pentru consumul casnic.   În spatele aceste evoluții pozitive a pieței a stat majorarea prețurilor ca urmare a inflației și nu creșterea volumelor cumpărate, așa cum s-a întâmplat în 2016. Cu...

Negro investește masiv în publicitate
Autor: Ilie Stoian  /   joi, 22 februarie 2018

Negro, o companie care în anii trecuți s-a remarcat din punct de vedere al promovării prin spot-uri publicitare, prin economia evidentă în producția propriu-zisă a imaginilor, a demarat un program de investiții care, măcar după numele pe care le-a atras, se dovedește a fi cât se poate de consistent.   Din punct de vedere al...

AutoritAȚi: daniel constantin ne linisteste: masura reducerii tva nu va fi discutata cu fmi in ianuarie

Autor: Meat MIlkmiercuri, 30 ianuarie, 2013

(Agerpres)Masura de reducere a TVA la 9%, care ar putea fi introdusa incepand din a doua parte a anului in curs, nu va fi discutata, in luna ianuarie, cu delegatia Fondului Monetar International (FMI), a declarat marti presedintele PC, Daniel Constantin, la finalul sedintei Biroului Politic al partidului.

„Da, am facut calcule, avem cateva cifre pe care le supunem atentiei. Este o discutie destul de avansata in momentul de fata intre Ministerul Agriculturii si Ministerul de Finante.

Aducem de fiecare data in atentia premierului rezultatele la care am ajuns. Propunerea este sa introducem undeva pe parcursul anului 2013, cel mai probabil in al doilea semestru, experimental la paine, pe tot lantul de productie, un TVA redus la 9% asa cum ne-am angajat si in programul de guvernare. (…)Vreau sa punctez, acest subiect nu va constitui o discutie cu FMI in luna ianuarie. Aceasta tema nu va fi pe masa discutiilor, probabil atunci cand vom negocia un nou acord, vom discuta si aceasta masura pe care vrem s-o introducem”, a spus acesta.

Daniel Constantin a tinut sa precizeze ca, cel mai probabil, subiectul reducerii TVA la 9% pentru paine va fi reluat la viitoare intalnire cu reprezentantii FMI.
„Sunt foarte multe calcule pe care trebuie sa le finalizam, sunt foarte multe evaluari pe care trebuie sa le facem asupra impactului introducerii acestei masuri, dupa ce vom termina aceste lucruri, probabil in luna martie, aprilie, cand vom avea o noua discutie cu reprezentantii FMI, vom pune pe masa discutiilor si aceasta propunere”, a afirmat liderul conservator.

Presedintele PC a adaugat ca eficienta proiectului pilot de reducere a TVA pentru paine la 9% va fi dovedita prin reducerea evaziunii fiscale din domeniu.
„La acele produse care sunt destinate exclusiv consumului de paine, exista evaziune fiscala foarte mare. Calculele noastre arata ca evaziunea bazata pe consumul mediu care se inregistreaza la nivel european, dupa cum stiti in Romania se consuma ceva mai multa paine, dar mergem pe acele calcule-media la nivel european de consum, bazandu-ne pe aceste cifre, in momentul de fata putem constata ca avem o evaziune fiscala undeva in jur de 70%. (…) Daca vom putea reduce de la 70% la 20% evaziunea fiscala, atunci acesta este un proiect de succes”, a conchis Constantin.

Premierul Victor Ponta declara marti ca reducerea TVA la produsele alimentare de baza este o discutie care ramane in picioare, dar intr-o prima etapa Guvernul intentioneaza introducerea unui proiect-pilot pentru reducerea TVA la paine, care va fi discutat in perioada urmatoare cu ministrul Agriculturii si cel al Finantelor.

„Impreuna cu ministrul Agriculturii si cu cel al Finantelor vreau sa fac intai un proiect-pilot, de exemplu la paine. Vreau sa merg pe tot lantul de productie, sa vedem ce inseamna implicatia bugetara ca si cand pur si simplu de la 24% la 9% consideram toti cei 15% in incasari. Sigur, asta presupune ca asiguram banii din alta parte si sa vedem la sfarsitul anului daca acest proiect-pilot ne arata ca de fapt avem la paine mai multe facturi emise, mai mult taxe platite sau nu.

Pentru ca cei de la FMI, pe buna dreptate, spuneau: cine ne garanteaza ca ceea ce spunteti voi, ideea frumoasa optimista, ca, daca aveti TVA mai mic, sunt incasari. Aratati-ne un proiect care a reusit pe aceasta zona. La paine am zis, pentru ca este un produs unde este o uriasa evaziune fiscala, in al doilea rand pentru ca este un produs extrem de consumat in Romania, nu unul exotic, si in al treilea rand pentru ca are o anumita semnificatie”, a detaliat premierul.

În 2017, Agricola Bacău a avut o cifră de afaceri de 401,3 milioane de lei
Autor: meatmilk  /   vineri, 23 februarie 2018

(Comunicat) Vânzările de carne de pasăre ale companiei AGRICOLA Bacău au totalizat în volum, în 2017, 42.110 tone, cu 2% mai mult față de anul precedent (41.265 tone) și cu 6,2% în valoare, în condițiile unei ușoare creșteri a prețului mediu. Cifra de afaceri înregistrată de Agricola Internaţional SA Bacău în 2017 este de...

Noi soluții pentru deserturile lactate ”low fat”
Autor: Cristina Gavrilut  /   vineri, 23 februarie 2018

Întotdeauna, indiferent de categoria de consumatori la care ne referim, deserturile din lapte au fost un răsfăț. Însă, cu precădere pentru milenieni, dar și pentru celelalte grupe de amatori de astfel de delicii, grija pentru sănătate și dorința de a consuma un aliment care să le aducă beneficii a crescut de la an la an. De aici, și...

Parlamentul European a schimbat Normele privind comerțul on-line și off-line!
Autor: Nora Marin  /   vineri, 23 februarie 2018

Comisia pentru Piața internă și Protecția Consumatorilor a Parlamentului European (IMCO), a votat în adta de 22 februarie cu privire la ”Armonizarea normelor privind garanțiile și contractele de consum pentru vânzarea online și offline a bunurilor”.   Textul IMCO reflectă un compromis politic și armonizează durata...

GfK: Creștere pentru bunurile de larg consum, dar pe baza inflației, nu a volumelor!
Autor: meatmilk  /   joi, 22 februarie 2018

(Comunicat) Piața FMCG a înregistrat în 2017 o creștere semnificativă de 7% pentru bunurile de folosință curentă cumpărate pentru consumul casnic.   În spatele aceste evoluții pozitive a pieței a stat majorarea prețurilor ca urmare a inflației și nu creșterea volumelor cumpărate, așa cum s-a întâmplat în 2016. Cu...

Negro investește masiv în publicitate
Autor: Ilie Stoian  /   joi, 22 februarie 2018

Negro, o companie care în anii trecuți s-a remarcat din punct de vedere al promovării prin spot-uri publicitare, prin economia evidentă în producția propriu-zisă a imaginilor, a demarat un program de investiții care, măcar după numele pe care le-a atras, se dovedește a fi cât se poate de consistent.   Din punct de vedere al...