Acest site foloseste cookies.
Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Vezi mai multe detalii
close
Aboneaza-te la newsletter
close

Avicultura eco din Olt, cea mai performantă din țară

Autor: Meat MIlkvineri, 25 aprilie, 2014

Aproximativ 90.000 de ouă ajung pe piaţa românească exclusiv din judeţul Olt, una din cele mai importante zone care furnizează în întreaga ţară atât ouă convenţionale, dar şi ecologice, a declarat Veronel Bolborea, şeful Direcşiei Sanitare Veterinare şi pentru Siguranţa Alimentelor Olt.

Potrivit acestuia, fermele avicole din judeţ au contracte cu lanţurile de hipermarketuri şi produc deocamdată pentru piaţa internă, deşi sunt autorizate şi pentru comerţul intracomunitar.

„În judeţ sunt două ferme mari care produc ouă convenţionale şi trei ferme de păsări unde se produc ouă ecologice. Din toate aceste aceste ferme pleacă zilnic pentru piaţa internă câte 80.000, chiar 90.000 de ouă sau mai multe. Suntem un judeţ în care acest segment al fermelor cu păsări pentru ouă este bine dezvoltat, putem spune chiar în top”, a afirmat Veronel Bolborea, citat de Agroazi.

Cel mai mare producător de ouă este în comuna Stoicăneşti, unde ferma este una convenţională, în timp ce producătorii de ouă ecologice au ferme cu un număr mai mic de păsări, între 6.000 şi 12.000, condiţiile în care sunt crescute acestea fiind diferite de fermele convenţionale. În comuna Curtişoara se află cea mai mare fermă de păsări care produce ouă ecologice, din judeţ. (Mai multe, pe www.agroazi.ro)

Carnea de porc, primul loc în Top-ul importurilor
Autor: Maria Demetriad  /   luni, 19 ianuarie 2015

Carnea de porc a ocupat primul loc în Top-ul importurilor de produse agroalimentare, în primele 10 luni ale anului 2014 Carnea de porc a ocupat primul loc în topul importurilor de produse agroalimentare în perioada 1 ianuarie - 31 octombrie 2014 cu o cantitate de 129.000 de tone, în creştere cu 7 procente faţă de aceeaşi perioadă din...

Cris Tim va investi 5 mil. de euro în dezvoltarea producției ready-meal
Autor: Maria Demetriad  /   vineri, 16 ianuarie 2015

Cris Tim va investi 5 milioane de euro în dezvoltarea producției ready-meal, segment care a crescut cu 30% anul trecut, a declarat Radu Timiş, preşedintele grupului. Totodată, activitatea companiei se va extinde și în zona vinificației, investind alte 2,5 milioane de euro în ”Crama Butic”. "În acest an investim aproximativ 3...