Acest site foloseste cookies.
Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Vezi mai multe detalii
close
Aboneaza-te la newsletter
close

Bara Levente Hugo, manager Supremia Grup: Cifra de afaceri a companiei in 2009, in crestere cu cel putin 40% fata de anul trecut

Autor: Meat MIlkmarți, 29 ianuarie, 2013

Cu o evolutie ascendenta, inca de la infiintare, in anul 2000, cand s-au importat primele produse din Cehia si Olanda, distribuitorul de materii prime Supremia Grup, din Santimbru, Alba, se mentine in acelasi trend de crestere, in ciuda crizei fianciare.

FDC: Care sunt, in momentul de fata, dotarile si produsele companiei Supremia?

L. Bara: Compania Supremia Grup detine o fabrica de ingrediente alimentare in SANTIMBRU-ALBA, cu o capacitate de 300 de tone / luna si un depozit cu o capacitate de 1000 de tone. De asemenea, detinem doua depozite in BUCURESTI si BAC|U pentru o mai buna organizare a distributiei nationale. In vara anului 2006, s-a deschis un punct de lucru in ALBA IULIA pentru fabricarea produsului GOLDEN SMOKE (rumegusul special pentru afumarea mezelurilor, care se prezinta sub diferite granulatii).

Astazi Supremia Grup produce si distribuie peste 1000 de produse pentru industria alimentara.

FDC: Factorul uman e foarte important in orice companie. Care sunt caracteristicile pe care le cautati la un angajat?

L. Bara: In acest moment, avem 100 de angajati. In primul rand, punem accent pe seriozitate si disciplina dar, bineinteles, se ia in considerare bagajul de cunostinte ale angajatilor.

FDC: In ce maniera va promovati produsele?

L. Bara: Sistemul nostru de promovare este compus dintr-o echipa de tehnologi specializati in industria alimentara grupati pe doua divizii (meat si non-meat); de asemenea, participam la evenimentele de profil, prin organizarea periodica de seminarii pentru clientii nostri.

FDC: Cu ce firme din industria carnii colaborati?

L. Bara: In industria carnii lucram cu peste 350 de clienti activi, practic acoperind toata tara. De asemenea, Supremia Grup asigura ingrediente si asistenta si pentru industria laptelui, panificatiei etc.

FDC: Care au fost dificultatile pe care le-ati intampinat de la demararea afacerii?

L. Bara: Am avut, in decursul anilor, diferite probleme, pe care le-am depasit cu succes, dar cele mai mari dificultati le-am intampinat din cauza fluctuatiilor de curs valutar care au avut loc in ultimii doi ani.

FDC: Cum s-a modificat strategia companiei odata cu intrarea in UE?

L. Bara: Firma Supremia a fost pregatita pentru intrarea in UE inca din decembrie 2005, cand ne-am mutat in sediul nou din Santimbru, Alba – locatie unde avem certificari ISO-HACCP si laboratoare proprii, autorizate pentru controlul calitatii materiilor prime si al produselor noastre finite.

FDC: Care credeti ca va fi evolutia pietei europene?

L. Bara: Piata europeana va urma, dupa
parerea mea, un trend usor ascendent in industria alimentara, dar imi permit sa ma pronunt doar pentru perioada imediat urmatoare; aceasta recesiune nascuta peste noapte m-a invatat sa fac planificari si estimari doar pe termen scurt.

FDC: Cum estimati evolutia pietei nationale de aditivi, in acest an?

L. Bara: Evolutia pietei de aditivi o vad, de asemenea, ascendenta avand in vedere ca firma Supremia a avut o crestere, in primul trimestru din 2009, de 45 %, fata de primul trimestru din 2008, intampinand insa unele dificultati in incasarea creantelor. Practic estimarile de crestere a companiei pentru 2009 sunt situate la 40 % si ma bucur ca, in primul trimestru, am reusit sa depasim pragul propus.

Piata de aditivi alimentari pentru industria carnii in Romania, dupa parerea mea, se situeaza undeva la 60-65 de milioane de euro, din aceasta cifra compania noastra avand un market share important.

FDC: Ce cifra de afaceri preconizatI pentru anul in curs?

L. Bara: Cifra de afaceri a companiei Supremia in 2009 va fi de 21 de milioane de euro, cu o crestere de cel putin 40% fata de 2008.

FDC: Care sunt caracteristicile pietei romanesti de aditivi in comparatie cu pietele externe?

L. Bara: Piata de aditivi alimentari, in Romania, este inca in crestere datorita unor investitii masive in industria prelucratoare, pe cand, in piata vestica, cresterile sunt mai moderate, prezentand totusi, in acest moment, o curba ascendenta.

Piata romaneasca este destul de saturata cu furnizori si orice jucator nou, care doreste sa intre in acest segment, trebuie sa fie foarte bine pregatit din punct de vedere competitional.

FDC: Cum a fost influentata compania de criza financiara?

L. Bara: Dupa cum am mentionat, avem o crestere serioasa in 2009, dar pot sa spun ca ne-au afectat cel mai mult variatiile cursului valutar si greutatile cu colectarea creantelor; dar in general avem o directie de crestere puternica datorita promptitudinii si seriozitatii echipei noastre.

FDC: Care sunt strategiile de criza pe care le-ati aplicat?

L. Bara: Printre masurile anticriza se numara: monitorizarea foarte atenta a pietei, inghetarea investitiilor pe termen scurt, focusarea vanzarilor catre clientii importanti.

DuPont Nutrition & Health Creates ”Clean Label Hub” își extinde echipa de cercetare
Autor: Nora Marin  /   joi, 30 august 2018

DuPont Nutrition & Health a anunțat extinderea echipei de cercetare și dezvoltare prin crearea unui "centru de etichetare clean label" cu sediul în Brabrand. Intenționând să își consolideze proiectele de proiecte în domeniul nutriției sănătoase și a ofertelor de texturale ecologice, noi angajați se vor alătura echipei existente,...

Tendințe emergente pe piața lactatelor; aplicații și ingrediente
Autor: Nora Marin  /   joi, 2 august 2018

Lactatele clean label devin din ce în ce mai populare. La rândul lor, ingredientele cu etichetă curată se găsesc în diverse aplicații, oferind căi de a stimula proteinele, pre- și probioticele, vitaminele etc., dar și aromele care au menirea de a reduce zahărul din diferite alimente. Pentru a vedea care sunt tendințele în acest...