Acest site foloseste cookies.
Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Vezi mai multe detalii
close
Aboneaza-te la newsletter
close

Brambureală europeană pe seama etichetării produselor din carne

Autor: Ilie Stoianmiercuri, 16 octombrie, 2013

Uniunea Europeană este pe cale să ia primele măsuri după scandalurile de tip Horse-Gate care au adus în atenţia consumatorilor europeni problema circuitului cărnii de la fermă la raft şi a interferenţelor de tot felul care apar la nivelul acestuia.

Aşa cum numeroase sondaje de opinie publică realizate în perioada scandalului Horse-Gate au scos-o în evidenţă principalul lucru pe care consumatorii europeni şi l-ar dori ar fi să cunoască unde a fost produsă carnea pe care o cumpără de la magazin, notează Agrointel.

Aşa cum britanicii de la National Pig Association au aflat, Uniunea Europeană ar propune o schema de identificare a ţării de origine a cărnii fără a indica şi ţara în care a fost crescut animalul. Motivul invocat de forul european ar fi creşterea costurilor care ar decurge dintr-o etichetare atât de detaliată.

Ambalajul cărnii ar urma să indice locul unde a fost sacrificat animalul şi ţara în care animalul şi-a petrecut ultimele luni de viaţă, nu şi cea unde s-a născut. Acest lucru ar face ca mii de porci născuţi şi crescuţi în Danemarca şi exportaţi vii la abatoarele din Germania, să fie prezentaţi ca fiind porci “germani” şi nu “danezi”. De asemenea, numeroşi porci născuţi şi crescuţi în Olanda, dar exportaţi vii la abatoarele din Marea Britanie ar fi prezentaţi ca porci “britanici” şi nu olandezi.

Bruxelles-ul va propune această măsură ţărilor membre la următorul consiliu pentru agricultură.

România a fost victimă în scandalul Horse-Gate atunci când o companie franceză a pretins în mod incorect că ar fi fost victima unui abator românesc care i-a vândut carne de cal sub eticheta de carne de vită. (Mai multe, pe www.agrointel.ro)

În 2015, Frigoexpres va avea o creștere de 10 %
Autor: Maria Demetriad  /   vineri, 16 ianuarie 2015

În anul 2015, compania de transport Frigoexpres va avea o creștere de 10 % a afacerilor, a declarat Florian Mihuţ, Directorul General şi acţionarul majoritar al transportatorului orădean, la acest lucru urmând să contrinuie noile contracte semnate în Germania, Franţa şi Elveţia.   „Anul trecut l-am terminat cu o cifră de...

Afacerile VPK Packaging-Salonta vor trece de 23 de milioane de euro
Autor: Maria Demetriad  /   joi, 15 ianuarie 2015

Afacerile VPK Packaging-Salonta vor trece de 23 de milioane de euro, în 2015. Mai precis, producătorul belgian de ambalaje din carton VPK Packaging, care deţine pe piaţa locală două fabrici la Salonta, judeţul Bihor, şi-a bugetat pentru anul 2015 o cifră de afaceri de 23,6 mil. euro, mai mult cu 13% faţă de anul trecut, în principal pe...