Acest site foloseste cookies.
Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Vezi mai multe detalii
close
Aboneaza-te la newsletter
close

BrandingNITE: Branding-ul din România are potențial de nivel global

Autor: meatmilkmiercuri, 29 noiembrie, 2017

(Comunicat) Sute de specialiști în branding și marketing, antreprenori și creativi, au petrecut împreună seara de 24 noiembrie, la BrandingNITE, pentru a analiza starea branding-ului în România și pentru a găsi posibile rezolvări privind echilibrul și dezvoltarea industriei locale. Acesta a fost primul eveniment dedicat cu adevărat industriei locale de branding și primul eveniment organizat în România de jurnalul de specialitate Brandingmag.

 

Una dintre concluziile principale rezultate din discuția Brandingmag cu specialiștii Andrei Carcea (Chief Designer, Studio Kort), Adrian Docea (Creative Director, Heraldist & Wondermarks) și Răzvan Pătrașcu (Creative Director, Firestarter) este că România este o piață încă emergentă, însă are potențialul de a genera referințe la nivel global. Ce alimentează această afirmație este pasiunea și noblețea creativilor locali, ce pot fi puse și pe seama bagajului variat de experiențe acumulat în special de cei care au început să profeseze imediat după 1989 și care au fost martorii tranziției spre capitalism. Deși procesul de branding este deseori contestat, în special din pricina duratei și a costurilor, invitații BrandingNITE văd o îmbunătățire în ultimii ani, au încredere că pot dezvolta business-uri și doar cu clienți locali și se bazează pe branding ca pe o entitate vie, care va evolua către o abordare holistică în care oamenii sunt proprietarii brand-ului.

 

Alte concluzii din cadrul BrandingNITE:

 

-Singurul lucru care nu se poate învăța e pasiunea.

 

-Și antreprenorii locali sunt deschiși la branding, dar trebuie să le oferi sfaturi de valoare și cifre. Existăși agenții care au colaborări strict cu branduri românești.

 

-Trebuie să fim interesați de experiența de brand și să ne adresăm oamenilor fără a-i reduce la simple “grupuri țintă”.

 

-Pentru o companie cu tradiție, este important să facă brand tracking. Doar astfel va conștientiza când începe panta descendentă a business-ului său și când oamenii nu mai simt o conexiune cu brandul. Atunci va ști că este nevoie de un rebranding sau de un refresh.

 

În cazul start-up-urilor, branding-ul este crucial-un brand strategic poate face diferența, în special în cazul companiilor de tehnologie, a căror idee poate fi copiată de concurență. Răzvan Pătrașcu mentionează însă, că de cele mai multe ori, start-up-urile care își doresc cu adevărat un brand strategic și nu se lasă influențate radical de finanțatori, sunt cele care vor să genereze cu adevărat o schimbare și un business longeviv, iar nu cele care își implementează ideea focusându-se pe o strategie de exit.

 

-Este important ca în munca creativilor să se simtă respectul pentru consumator, pentru că este un privilegiu să ne putem afla în casele lor. Adrian Docea spune că totul trebuie făcut altruist și cu suflet, ca pentru propria familie. Nu jigni inteligența consumatorului, nu fi plictisitor și fă ceva care merită să le întrerupă filmul.

 

-Ne lipsesc premiile, precizează Andrei Carcea. Creativitatea românilor este sărbătorită în competiții internaționale, însă pe plan local nu există încă o competiție cu adevărat dedicată branding-ului.

 

Câteva soluții pentru insomniile industriei locale:

 

-Branding-ul este jumătate design, jumătate strategie. Important este să nu mai începem cu pasul greșit. Primul pas trebuie să fie strategia.

 

-Dacă există pasiune, soluții se găsesc [pentru a găsi clienți]: poți merge într-unul dintre numeroasele orașe mari din România care nu au agenții de branding; poți începe cu proiecte pro-bono, care se transformă apoi în excelente studii de caz; poți începe ca freelancer și să practici o perioadă costuri mai reduse.

 

-Branding-ul trebuie implementat nu doar cu departamentul de marketing, ci și cu proprietarii afacerii. El nu se poate rezuma la crearea platformei de brand, ci se dezvoltă pe parcursul timpului.

 

-Trebuie să ne asumăm că branding-ul este un proces pe termen lung (perspectivă vizionară). Spre exemplu, specialiștii în branding trebuie să includă în procesul de branding și coaching cu proprietarii.

 

-Branding-ul trebuie privit ca strategie de business, nu ca o strategie de marketing, care se schimbă atunci când o companie are un nou director de marketing.

 

Când vine vorba de educație, specialiștii pot apela atât la nelimitatele resurse online, pot face internshipurisau pot merge la studii gratuite la universități europene de prestigiu. Trebuie însă ca și noi, local, să creăm contexte de dezvoltare propice, precum BrandingNITE sau școala pentru creativi care se va deschide la Cluj. Astfel, vom alimenta pasiunea creativilor și le vom oferi motive să rămână, respectiv, să revină în țară și să ajute la dezvoltarea pieței locale.

 

Nu trebuie să așteptăm ca lucrurile să se întâmple, trebuie să le creăm noi, fie că e vorba de educația disponibilă specialiștilor, de transparentizarea industriei de branding, educarea clientului final sau o mai bună colaborare între agențiile de branding, advertising și comunicare.

 

Dovada nevoii de comunicare și transparență în industria de branding este numărul ridicat al participanților la BrandingNITE și al celor aproape 2.000 de persoane care și-au arătat interesul pentru eveniment pe social media, alături de reacția speakerilor, care au felicitat Brandingmag pentru curajul de a organiza în România primul eveniment dedicat cu adevărat branding-ului.

 

BrandingNITE a fost organizat de Brandingmag în parteneriat cu Terra Events Hall și s-a bucurat de sprijinul partenerilor Virgin Radio, 5 to go, Alexandra Calafeteanu, Gavia Concept, Native Box, PhotoSnacks și Taxify. Vinul oficial al evenimentului – Mysterium revealed by Jidvei. Galeria foto-video va fi disponibilă din 30 noiembrie pe BrandingNITE.com.

 

INSSE: În 2016, venitul în agricultură a fost cu 21% mai mic decât media națională
Autor: meatmilk  /   miercuri, 27 septembrie 2017

Potrivit ultimului raport annual emis de INSSE, câştigul salarial mediu lunar brut pe total economie realizat în anul 2016 (2809 lei) a fost cu 9,9% (+254 lei) mai mare decât cel din anul 2015. Câştigul salarial mediu lunar net la nivelul economiei naţionale (2046 lei) a înregistrat o creştere de 10,1% (+187 lei), comparativ cu anul...

Companiile germane din România, puţin optimiste pentru viitor
Autor: meatmilk  /   miercuri, 30 august 2017

(Comunicat) România oferă încă oportunități bune de afaceri, dar, pentru continuarea investiţiilor străine și crearea de locuri de muncă, companiile au nevoie de un mediu economic stabil, de stabilitate juridică, de o infrastructură bine dezvoltată și un sistem educaţional funcțional. Aceasta este concluzia unui chestionar de...