Acest site foloseste cookies.
Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Vezi mai multe detalii
close
Aboneaza-te la newsletter
close

Brandul sectorial va vorbi despre autenticitatea produselor româneşti

Autor: Ilie Stoianmarți, 14 mai, 2013

Înfiinţarea unui fond de creditare pentru agricultori, cota redusă de TVA la pâine şi deblocarea fondurilor europene pe Programul Operaţional pentru Pescuit (POP) sunt doar câteva dintre proiectele despre care a vorbit ministrul Agriculturii şi Dezvoltării Rurale, Daniel Constantin, într-un interviu acordat Agenţiei Naţionale de Presă – AGERPRES.

Şeful MADR consideră că sectorul de irigaţii este unul strategic pentru România dacă ţara vrea să facă o agricultură competitivă pe piaţa naţională şi pe piaţa Uniunii Europene. De asemenea, sprijinirea fermelor de familie şi a tinerilor care vor să se stabilească în mediul rural sunt alte proiecte despre care Daniel Constantin apreciază că vor ajuta la intrarea mai multor produse româneşti pe piaţă, iar brandul sectorial de ţară va trebui să vorbească despre autenticitatea şi calitatea produselor româneşti şi nu va fi „în mod sigur o frunză sau ceva banal”.

Îmi place sa cred că am început toate proiectele pe care le-am anunţat anul trecut în Comisia de Agricultură din Parlament şi atunci am venit cu 10 puncte despre care am vorbit şi despre care credeam că trebuie aplicate imediat. Astăzi, după un an, îmi face plăcere să constat că în mare parte au fost îndeplinite, dar mai sunt şi puncte care sunt în aşteptare sau în elaborare. Din păcate, încă avem o birocraţie excesivă în administraţia românească şi nu mă refer numai în domeniul accesării fondurilor europene, unde sunt foarte multe reguli, dar încă avem o birocraţie care ţine de aprobarea actelor normative, de avize care se iau greu şi în interiorul Ministerului Agriculturii, dar şi în afara lui.

Aş fi vrut să le aplicăm mai repede şi aici mă refer, de exemplu, la un fond de creditare. Spuneam încă de acum un an că avem nevoie de un fond de creditare, dar iată că ne-am lovit de opoziţia mai multor ministere, de constrângeri bugetare pe care le-am înţeles, însă azi suntem în măsură să spunem că în scurt timp, poate chiar în cursul lunii mai, vom avea legislaţia pentru crearea unui fond de creditare. Este o nerealizare până în acest moment, dar care tinde să devină realitate chiar la un an de zile de la preluarea mandatului. El va fi benefic pentru mai multe categorii de beneficiari, în special pentru cei care vor aplica din data de 15 iunie la măsura anunţată pentru crearea fermelor de familie, dar şi pentru cei care vor să cumpere terenuri agricole în acest an având în vedere liberalizarea pieţei funciare din 2014. ” (Agerpres)

Carnea de porc, primul loc în Top-ul importurilor
Autor: Maria Demetriad  /   luni, 19 ianuarie 2015

Carnea de porc a ocupat primul loc în Top-ul importurilor de produse agroalimentare, în primele 10 luni ale anului 2014 Carnea de porc a ocupat primul loc în topul importurilor de produse agroalimentare în perioada 1 ianuarie - 31 octombrie 2014 cu o cantitate de 129.000 de tone, în creştere cu 7 procente faţă de aceeaşi perioadă din...

Cris Tim va investi 5 mil. de euro în dezvoltarea producției ready-meal
Autor: Maria Demetriad  /   vineri, 16 ianuarie 2015

Cris Tim va investi 5 milioane de euro în dezvoltarea producției ready-meal, segment care a crescut cu 30% anul trecut, a declarat Radu Timiş, preşedintele grupului. Totodată, activitatea companiei se va extinde și în zona vinificației, investind alte 2,5 milioane de euro în ”Crama Butic”. "În acest an investim aproximativ 3...

Brandul sectorial va vorbi despre autenticitatea produselor româneşti

Autor: marți, 14 mai, 2013

Înfiinţarea unui fond de creditare pentru agricultori, cota redusă de TVA la pâine şi deblocarea fondurilor europene pe Programul Operaţional pentru Pescuit (POP) sunt doar câteva dintre proiectele despre care a vorbit ministrul Agriculturii şi Dezvoltării Rurale, Daniel Constantin, într-un interviu acordat Agenţiei Naţionale de Presă – AGERPRES.

Şeful MADR consideră că sectorul de irigaţii este unul strategic pentru România dacă ţara vrea să facă o agricultură competitivă pe piaţa naţională şi pe piaţa Uniunii Europene. De asemenea, sprijinirea fermelor de familie şi a tinerilor care vor să se stabilească în mediul rural sunt alte proiecte despre care Daniel Constantin apreciază că vor ajuta la intrarea mai multor produse româneşti pe piaţă, iar brandul sectorial de ţară va trebui să vorbească despre autenticitatea şi calitatea produselor româneşti şi nu va fi „în mod sigur o frunză sau ceva banal”.

Îmi place sa cred că am început toate proiectele pe care le-am anunţat anul trecut în Comisia de Agricultură din Parlament şi atunci am venit cu 10 puncte despre care am vorbit şi despre care credeam că trebuie aplicate imediat. Astăzi, după un an, îmi face plăcere să constat că în mare parte au fost îndeplinite, dar mai sunt şi puncte care sunt în aşteptare sau în elaborare. Din păcate, încă avem o birocraţie excesivă în administraţia românească şi nu mă refer numai în domeniul accesării fondurilor europene, unde sunt foarte multe reguli, dar încă avem o birocraţie care ţine de aprobarea actelor normative, de avize care se iau greu şi în interiorul Ministerului Agriculturii, dar şi în afara lui.

Aş fi vrut să le aplicăm mai repede şi aici mă refer, de exemplu, la un fond de creditare. Spuneam încă de acum un an că avem nevoie de un fond de creditare, dar iată că ne-am lovit de opoziţia mai multor ministere, de constrângeri bugetare pe care le-am înţeles, însă azi suntem în măsură să spunem că în scurt timp, poate chiar în cursul lunii mai, vom avea legislaţia pentru crearea unui fond de creditare. Este o nerealizare până în acest moment, dar care tinde să devină realitate chiar la un an de zile de la preluarea mandatului. El va fi benefic pentru mai multe categorii de beneficiari, în special pentru cei care vor aplica din data de 15 iunie la măsura anunţată pentru crearea fermelor de familie, dar şi pentru cei care vor să cumpere terenuri agricole în acest an având în vedere liberalizarea pieţei funciare din 2014.

Transavia controlează integral lanțul de producție
Autor: Meat MIlk  /   joi, 22 ianuarie 2015

Transavia controlează integral lanțul de producție, ca urmare a investițiilor făcute în ultima perioadă, fapt care contribuie la menținerea companiei în poziția de lider al aviculturii românești. Primul pas a fost efectuat în anul 2011, când Transavia a înființat Divizia vegetală, devenind prima companie producătoare de carne din...

Khaled El Solh, Caroli Foods: Dorim o creștere de peste 10 %
Autor: Maria Demetriad  /   miercuri, 21 ianuarie 2015

”Dorim o creștere de peste 10 %, a declarat domnul Khaled El Solh, CEO al companiei Caroli Foods, într-un interviu acordat publicației Magazinul Progresiv, după ce, pentu anul trecut, a fost raportată o creştere de 20% a profitabilităţii, iar cifra de afaceri a depăşit pragul de 80 milioane euro în 2014. Referindu-se la evoluția...

Consumul mediu anual de pește din România este de 4-5 kg
Autor: Maria Demetriad  /   miercuri, 21 ianuarie 2015

Consumul mediu anual de pește din România este de 4-5 kg, de opt ori mai mic decât, de exemplu, în Spania sau Franța. Din totalul consumului, doar 13% din peştele de pe piaţă este pescuit în apele româneşti sau crescut în fermele piscicole din ţara noastră. În condițiile în care 87 % din pește este importat, ajung în magazine...

Carnea de porc, primul loc în Top-ul importurilor
Autor: Maria Demetriad  /   luni, 19 ianuarie 2015

Carnea de porc a ocupat primul loc în Top-ul importurilor de produse agroalimentare, în primele 10 luni ale anului 2014 Carnea de porc a ocupat primul loc în topul importurilor de produse agroalimentare în perioada 1 ianuarie - 31 octombrie 2014 cu o cantitate de 129.000 de tone, în creştere cu 7 procente faţă de aceeaşi perioadă din...

Cris Tim va investi 5 mil. de euro în dezvoltarea producției ready-meal
Autor: Maria Demetriad  /   vineri, 16 ianuarie 2015

Cris Tim va investi 5 milioane de euro în dezvoltarea producției ready-meal, segment care a crescut cu 30% anul trecut, a declarat Radu Timiş, preşedintele grupului. Totodată, activitatea companiei se va extinde și în zona vinificației, investind alte 2,5 milioane de euro în ”Crama Butic”. "În acest an investim aproximativ 3...