Acest site foloseste cookies.
Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Vezi mai multe detalii
close
Aboneaza-te la newsletter
close

Calarasi – exporturi masive de miei spre tarile arabe

Autor: Meat MIlkmiercuri, 30 ianuarie, 2013

Unul dintre cei mai importanti crescatori de pe piata ovinelor din judetul Calarasi declara pentru cotidianul Adevarul ca, pentru fermieri, este mult mai comod si profitabil sa vanda en-gros. Acesta invoca lipsa sprijinului din partea autoritatilor si prezenta masiva a speculantilor pe piata de profil.

Sunt motive pentru care mieii crescuti de acesta in comuna calaraseana Cuza-Voda au plecat spre Siria, Liban, Egipt, Iordania si Arabia Saudita, urmand ca urmatoarea comanda (300-400 de miei) sa fie transmisa integral unei societati libaneze din comuna Dragos-Voda.

Fermierul considera ca e mai comod si mai putin complicat sa procedeze astfel, decat sa mearga la piata cu marfa care, in aceste conditii, ii este achizitionata cu 11,5 lei/kilogram, in viu, cu 50 de bani mai mult decat anul trecut. Pe de alta parte, romanii care cumpara miei de la ferma din Cuza-Voda ii exporta spre Italia.

Parcursul comercial extern mai este motivat de compromiterea prin inghet a culturilor de cereale, 700 de hectare de rapita detinute de acest fermier iesind din iarna compromise, iar consumul de hrana hibernal pentru 1.500 de oi si capre a fost in valoare de 400.000 de lei. Este un motiv serios pentru care crescatorul de animale se gandeste sa renunte la aceasta activitate. (TS)

GfK: Creștere pentru bunurile de larg consum, dar pe baza inflației, nu a volumelor!
Autor: meatmilk  /   joi, 22 februarie 2018

(Comunicat) Piața FMCG a înregistrat în 2017 o creștere semnificativă de 7% pentru bunurile de folosință curentă cumpărate pentru consumul casnic.   În spatele aceste evoluții pozitive a pieței a stat majorarea prețurilor ca urmare a inflației și nu creșterea volumelor cumpărate, așa cum s-a întâmplat în 2016. Cu...

Negro investește masiv în publicitate
Autor: Ilie Stoian  /   joi, 22 februarie 2018

Negro, o companie care în anii trecuți s-a remarcat din punct de vedere al promovării prin spot-uri publicitare, prin economia evidentă în producția propriu-zisă a imaginilor, a demarat un program de investiții care, măcar după numele pe care le-a atras, se dovedește a fi cât se poate de consistent.   Din punct de vedere al...