Acest site foloseste cookies.
Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Vezi mai multe detalii
close
Aboneaza-te la newsletter
close

Carrefour a preluat reteaua de magazine aliment murfatlar

Autor: marți, 5 februarie, 2013

Potrivit brandprivat.ro, reteaua constanteana Aliment Murfatlar a fost preluata de Carrefour printr-o tranzactie ale carei detalii nu au fost facute publice. Pana la finele anului in curs, toate cele cinci unitati Aliment Murfatlar vor fi transformate in magazine Carrefour Market.

Cel de-al doilea retailer mondial isi consolideaza astfel prezenta pe piata Constantei, devenita extrem de atractiva in ultimii ani, prin traficul mare de turisti din timpul sezonului estival dar si prin puterea de cumparare a locuitorilor sai.

Avalansa de deschideri din ultimele luni contravine parca la Constanta cu starea generala a economiei nationale. Apetitul lanturilor de retail surprinde prin numarul mare de unitati deschise sau aflate in pregatire. Practic orasul detine in prezent toate formatele moderne de retail, unele lanturi fiind prezente pe piata locala cu doua sau chiar patru magazine.

Daca 2011 a adus constantenilor patru noi magazine (Auchan, Cora, Lidl si Selgros), anul acesta surprizele sunt departe de a se fi incheiat. Pana la finele anului, pe langa rebrandingul celor cinci magazine Aliment Murfatlar, e posibil sa fie deschis si cel de-al doilea magazin Billa, in timp ce Lidl munceste de zor la finalizarea celei de-a treia locatii.

Tot un santier este si la viitorul hypermarket Cora al carui termen de dare in functiune a fost reprogamat pentru anul viitor. In imediata apropiere a Constantei, la Navodari, Kaufland se apropie si el de finalizarea unui nou hypermarket in timp ce la Mangalia vom avea in curand un nou magazin Lidl si, posibil, o noua locatie Billa.

Analiza datelor de bilant ale societatii Aliment Murfatlar nu confirma nici pe departe atractia unui retailer de talia Carrefour pentru acest gen de magazine. Dupa un varf inregistrat in 2008, cand cifra de afaceri neta a fost de 34,437,785 lei, vanzarile retelei au scazut constant de la an la an, culminand cu un minim de 22,140,012 lei la finele anului trecut.

Practic, in doar trei ani, retailerul constantean a pierdut peste 35% din cifra sa de afaceri. Un calcul simplu arata ca in 2011 cele cinci magazine Aliment Murfatlar au inregistrat vanzari medii zilnice de aproximativ 12,300 lei, adica sub 3,000 de euro pe fiecare unitate. O cifra care la prima vedere pare total neatractiva pentru un retailer de talia Carrefour. Si totusi finalizarea tranzactiei contrazice aritmetica cifrelor.

Revenirea pe profit in 2011, dupa doi ani de pierderi consecutive, pare sa nu justifice atractivitatea micutelor magazine, mai ales ca rentabilizarea s-a produs in urma unui proces continuu de disponibilizari. Vremurile in care reteaua numara 285 de angajati par sa fi apus definitiv.

Intrata in criza economica cu mai putin de 180 de salariati, societatea si-a continuat procesul de restructurare, intr-o incercare de control a costurilor, ajungand la finele anului trecut la 105 angajati. Practic, aproape 36% din personalul angajat, existent in 2004.(Mai multe, pe www.brandprivat.ro)

INSSE: Cifra de afaceri în comerţul cu ridicata în luna ianuarie 2019
Autor: meatmilk  /   vineri, 22 martie 2019

(Comunicat) În luna ianuarie 2019, cifra de afaceri din comerţul cu ridicata (cu excepţia comerţului cu autovehicule şi motociclete) a scăzut în termeni nominali faţă de luna precedentă atât ca serie brută cu 20,9% cât şi ca serie ajustată în funcţie de numărul de zile lucrătoare şi de sezonalitate cu 1,0%....

Dezbatere dedicată PAC şi Politicii de Coeziune, găzduită de Parlamentul României
Autor: meatmilk  /   vineri, 22 martie 2019

(Comunicat) Secretarul de stat Daniel Dumitru Botănoiu a participat la Reuniunea dedicată Politicii Agricole Comune şi Politicii de Coeziune, ce s-a desfășurat la Parlamentul României.   Cu această ocazie, în cadrul sesiunii dedicate dezbaterii Bugetului Politicii Agricole Comune, secretarul de stat Botănoiu a punctat câteva...

Carrefour a preluat reteaua de magazine aliment murfatlar

Autor: Meat MIlkmiercuri, 30 ianuarie, 2013

Potrivit brandprivat.ro, reteaua constanteana Aliment Murfatlar a fost preluata de Carrefour printr-o tranzactie ale carei detalii nu au fost facute publice. Pana la finele anului in curs, toate cele cinci unitati Aliment Murfatlar vor fi transformate in magazine Carrefour Market.

Cel de-al doilea retailer mondial isi consolideaza astfel prezenta pe piata Constantei, devenita extrem de atractiva in ultimii ani, prin traficul mare de turisti din timpul sezonului estival dar si prin puterea de cumparare a locuitorilor sai.

Avalansa de deschideri din ultimele luni contravine parca la Constanta cu starea generala a economiei nationale. Apetitul lanturilor de retail surprinde prin numarul mare de unitati deschise sau aflate in pregatire. Practic orasul detine in prezent toate formatele moderne de retail, unele lanturi fiind prezente pe piata locala cu doua sau chiar patru magazine.

Daca 2011 a adus constantenilor patru noi magazine (Auchan, Cora, Lidl si Selgros), anul acesta surprizele sunt departe de a se fi incheiat. Pana la finele anului, pe langa rebrandingul celor cinci magazine Aliment Murfatlar, e posibil sa fie deschis si cel de-al doilea magazin Billa, in timp ce Lidl munceste de zor la finalizarea celei de-a treia locatii.
Tot un santier este si la viitorul hypermarket Cora al carui termen de dare in functiune a fost reprogamat pentru anul viitor.

In imediata apropiere a Constantei, la Navodari, Kaufland se apropie si el de finalizarea unui nou hypermarket in timp ce la Mangalia vom avea in curand un nou magazin Lidl si, posibil, o noua locatie Billa.

Analiza datelor de bilant ale societatii Aliment Murfatlar nu confirma nici pe departe atractia unui retailer de talia Carrefour pentru acest gen de magazine. Dupa un varf inregistrat in 2008, cand cifra de afaceri neta a fost de 34,437,785 lei, vanzarile retelei au scazut constant de la an la an, culminand cu un minim de 22,140,012 lei la finele anului trecut. Practic, in doar trei ani, retailerul constantean a pierdut peste 35% din cifra sa de afaceri.

Un calcul simplu arata ca in 2011 cele cinci magazine Aliment Murfatlar au inregistrat vanzari medii zilnice de aproximativ 12,300 lei, adica sub 3,000 de euro pe fiecare unitate. O cifra care la prima vedere pare total neatractiva pentru un retailer de talia Carrefour. Si totusi finalizarea tranzactiei contrazice aritmetica cifrelor.

Revenirea pe profit in 2011, dupa doi ani de pierderi consecutive, pare sa nu justifice atractivitatea micutelor magazine, mai ales ca rentabilizarea s-a produs in urma unui proces continuu de disponibilizari. Vremurile in care reteaua numara 285 de angajati par sa fi apus definitiv.

Intrata in criza economica cu mai putin de 180 de salariati, societatea si-a continuat procesul de restructurare, intr-o incercare de control a costurilor, ajungand la finele anului trecut la 105 angajati. Practic, aproape 36% din personalul angajat, existent in 2004, a fost concediat.(Mai multe, pe www.brandprivat.ro)

Diversey România va participa la Meat.Milk 2019
Autor: meatmilk  /   vineri, 22 martie 2019

Diversey România, companie de prestigiu de pe piața românească a soluțiilor profesionale de igienă, va participa la Expo-Conferința Internațională Meat.Milk 2019, care va avea loc în zilele de 30 și 31 mai la Hotel Alpin din Poiana Brașov.   Iată cum se prezintă Diversey România, în fața partenerilor de afaceri și a...

Zimbria, de la IFE Londra, la Meat.Milk 2019!
Autor: meatmilk  /   vineri, 22 martie 2019

Probabil, cea mai prestigioasă companie românească din sectorul manufacturier de procesare a cărnii și a laptelui, Zimbria, și-a anunțat participarea ca Partener la Expo-Conferința Internațională Meat.Milk 2019, care va avea loc în zilele de 30 și 31 mai la Hotel Alpin din Poiana Brașov.   La evenimentul care va purta...

Hochland va participa la Meat Milk 2019
Autor: meatmilk  /   vineri, 22 martie 2019

Liderul național de pe piața brânzeturilor din România, Hochland, va participa și în acest an la Expo-zonferința Internațională Meat Milk, care va avea loc în zilele de 30 și 31 mai la Hotel Alpin din Poiana Brașov.   Hochland Group   Compania Hochland a luat nastere in 1927, cand Georg Summer si Robert Reich au...

INSSE: Cifra de afaceri în comerţul cu ridicata în luna ianuarie 2019
Autor: meatmilk  /   vineri, 22 martie 2019

(Comunicat) În luna ianuarie 2019, cifra de afaceri din comerţul cu ridicata (cu excepţia comerţului cu autovehicule şi motociclete) a scăzut în termeni nominali faţă de luna precedentă atât ca serie brută cu 20,9% cât şi ca serie ajustată în funcţie de numărul de zile lucrătoare şi de sezonalitate cu 1,0%....

Dezbatere dedicată PAC şi Politicii de Coeziune, găzduită de Parlamentul României
Autor: meatmilk  /   vineri, 22 martie 2019

(Comunicat) Secretarul de stat Daniel Dumitru Botănoiu a participat la Reuniunea dedicată Politicii Agricole Comune şi Politicii de Coeziune, ce s-a desfășurat la Parlamentul României.   Cu această ocazie, în cadrul sesiunii dedicate dezbaterii Bugetului Politicii Agricole Comune, secretarul de stat Botănoiu a punctat câteva...