Acest site foloseste cookies.
Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Vezi mai multe detalii
close
Aboneaza-te la newsletter
close

Casino-Franța, intră pe piața de retail din România

Autor: Ilie Stoianjoi, 7 februarie, 2013

Casino, un mare retailer care se bate cu Auchan, Leclerc, Carrefour şi Intermache pe piaţa din Franţa a intrat în România.

Casino, unul dintre cei mai mari retaileri din Franţa, a intrat pe piaţa din România cu produsele marcă proprie, care se regăsesc de câteva zile pe rafturile magazinelor Mega Image. Reprezentanţii Mega Image au confirmat pentru economica.net că este vorba de un import de produse marca Casino.

Retailerul pătrunde astfel discret pe piaţa românească şi ar putea adopta aceeaşi strategie ca şi pe piaţa din Serbia, acolo unde francezii au semnat un parteneriat cu Sodibal pentru distribuirea produselor Casino în regiunea Balcanilor. Planul francezilor nu se opreşte aici şi vor să deschidă şapte supermarketuri anul acesta în Serbia, din care două la Belgrad. În magazinele Casino din Serbia vor fi vândute doar produse marca Casino. 

Francezii de la Casino au aplicat aceeaşi metodă de pătrundere şi pe alte pieţe, unde a dezvoltat împreună cu parteneri locali noi magazine Casino, fapt ce nu ar exlude posibilitatea ca francezii să deschidă noi magazine şi în România. Spre exemplu, în septembrie 2011, Casino a semnat un parteneriat exclusiv cu retaielrul filipinez Rustan pentru a distribui în magazinele sale produsele Casino. În acelaşi an, francezii semnau şi un parteneriat cu retailerul Al Meera din Qatar pentru dezvoltarea unei reţele de hipermarketuri Geant în Qatar şi Oman.

Dintre ţările europene, retailerul Casino este prezent doar în Franţa, unde deţine 9.450 de magazine (Geant Casino, supermarketuri Casino, Monoprix, Franprix, Petit Casino, Spar, Vival, Naturalia, Leader Price şi Cdiscount.com). Casino a derulat activităţi pe pieţele din Polonia, Letonia şi Lituania, dar a vândut magazinele în 2006. În afara Europei retailerul este prezent în Argentina, Brazilia, Columbia, Tailanda, Uruguay, Vietnam, dar şi în regiunea Oceanului Indian.

Anul trecut, Casino a înregistrat vânzări nete de 42 de miliarde de euro, în creştere cu 22% faţă de anul 2011. Creşterea înregistrată în 2012 a fost dată de evoluţia grupului pe pieţele internaţionale, acolo unde vânzările au crescut de la 15,6 miliarde de euro, la 23,5 miliarde de euro. În Franţa, vânzările Casino au scăzut cu 1,6%, la 18,44 miliarde euro. (Mai multe, pe www.economica.net)

Carnea de porc, primul loc în Top-ul importurilor
Autor: Maria Demetriad  /   luni, 19 ianuarie 2015

Carnea de porc a ocupat primul loc în Top-ul importurilor de produse agroalimentare, în primele 10 luni ale anului 2014 Carnea de porc a ocupat primul loc în topul importurilor de produse agroalimentare în perioada 1 ianuarie - 31 octombrie 2014 cu o cantitate de 129.000 de tone, în creştere cu 7 procente faţă de aceeaşi perioadă din...

Cris Tim va investi 5 mil. de euro în dezvoltarea producției ready-meal
Autor: Maria Demetriad  /   vineri, 16 ianuarie 2015

Cris Tim va investi 5 milioane de euro în dezvoltarea producției ready-meal, segment care a crescut cu 30% anul trecut, a declarat Radu Timiş, preşedintele grupului. Totodată, activitatea companiei se va extinde și în zona vinificației, investind alte 2,5 milioane de euro în ”Crama Butic”. "În acest an investim aproximativ 3...