Acest site foloseste cookies.
Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Vezi mai multe detalii
close
Aboneaza-te la newsletter
close

Ce- inca un pas pentru promovarea produselor agroalimentare

Autor: Meat MIlkmiercuri, 30 ianuarie, 2013

Dupa cum informeaza Agerpres, citat de Agroinfo, Comisia Europeana a adoptat saptamana trecuta o comunicare privind promovarea produselor agricole si agroalimentare in Uniunea Europeana, aceasta fiind a doua faza a procesului de promovare lansat in iulie anul trecut.

Procesul de promovare a produselor agricole are ca scop sa faca sectorul agroalimentar european mai dinamic si mai competitiv si sa contribuie la cresterea economica durabila si bazata pe cunoastere.

Uniunea Europeana are de jucat un rol in a face economia sa mai durabila si sa stimuleze cresterea si crearea de locuri de munca prin optimizarea in continuare a beneficiilor produselor sale agricole si agroalimentare, atat pe piata europeana, cat si pe pietele mondiale. Exporturile in acest sector reprezinta deja peste 100 de miliarde de euro. Intr-o lume tot mai deschisa, succesul agriculturii europene depinde si de capacitatea sa de consolidare si dezvoltare a pozitiei sale, a declarat comisarul european pentru agricultura si dezvoltare rurala Dacian Ciolos, intr-o conferinta de presa.

Principalele obiective ale politicii de promovare a produselor agricole si agroalimentare, lansata de Comisia Europeana, vizeaza patru domenii: o valoare adaugata europeana reala; programe mai atractive cu un impact sporit; un management mai smplu si eficient; noi sinergii intre diversele instrumente de promovare.

In urma comunicarii CE va fi initiata o dezbatere la nivel interinstitutional despre continutul viitoarei politici de promovare a produselor agricole si agroalimentare in UE, iar dupa finalizarea discutiilor executivul comunitar va prezenta, pana la finalul anului, propuneri legislative concrete.

Acest sistem de promovare coexista cu alte masuri de promovare din interiorul politicii agricole comune (PAC), puse in aplicare in cadrul organizarii comune a pietei, dar si in cadrul dezvoltarii rurale.

Ștefan Vîrtaci: Evoluția pieței internaționale a cărnii de porc în anul 2018
Autor: meatmilk  /   miercuri, 19 decembrie 2018

Si in cursul anul 2018 s-a mentinut impartirea pieteiproducatorilor de carne de porc asemanatoare cu cifrele realizate in anii anteriori. Tarile CE isi mentin suprematia in ceea ce priveste productia si exporturile de carne de porc, China desi are o productie importanta, nu poate sa isi acopere necesarul fara a apela la importuri, iar Rusia ca de...

35 mil. euro pentru investiții în procesarea și marketingul produselor agricole
Autor: meatmilk  /   miercuri, 19 decembrie 2018

(Comunicat) Agenția pentru Finanțarea Investițiilor Rurale anunță lansarea sesiunii de primire a proiectelor de investiții în procesarea și marketingul produselor agricole în vederea obținerii de produse neagricole, prin intermediul schemei GBER aferente submăsurii 4.2 din cadrul PNDR 2020, în perioada 21 decembrie 2018, ora 9:00 –...