Acest site foloseste cookies.
Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Vezi mai multe detalii
close
Aboneaza-te la newsletter
close

Cehia și-a certificat Șunca de Praga drept produs STG

Autor: meatmilkmiercuri, 28 martie, 2018

(Comunicat) Comisia Europeană a aprobat cererea de înregistrare a „Pražská šunka” în Registrul specializărilor tradiționale garantate (GTS-STG).

 

„Pražská šunka” (Sunca Praga) este o șuncă făcută din părți de picioare de porc, fierte și afumate. Încă de la început, fabricarea produsului s-a bazat pe selecția materiilor prime și pe metoda de sărare.

 

Denumirea „Pražská šunka” a fost folosită încă din anii 1860 pentru a desemna unul dintre cele mai renumite produse ale Republicii Cehe și, în special, Praga. Eticheta „Specialitate tradițională garantată” pune accentul pe tradiție și nu pe origine și se referă la produse a căror compoziție sau mijloace de producție au un caracter tradițional.

 

Acesta este al cincilea produs ceh care urmează să fie înregistrat ca specialitate tradițională garantată. Acest nou nume se va alătura mai mult de 1425 de produse deja protejate a căror listă este disponibilă în baza de date DOOR. Pentru mai multe informații, consultați și paginile de politici privind calitatea.

(Comunicatul original poate fi vizualizat aici: http://europa.eu/rapid/press-release_MEX-18-2641_en.htm)

Irlanda cere Uniunii Europene să retragă carnea de vită braziliană din negocierile Mercosur
Autor: Nora Marin  /   miercuri, 4 iulie 2018

Asociația Fermierilor din Irlanda (IFA) a cerut Comisiei Europene să scoată din negocierile acordului Mercosur tema cărnii de vită din Brazilia, din cauza faptului că fermierii acelei țări "nu reușesc în mod continuu" să respecte standardele UE.   Comisia Europeană a publicat ultimul raport privind sănătatea și...

Parmigiano Reggiano, cel mai influent AOP din lume!
Autor: Mircea Demeter  /   miercuri, 4 iulie 2018

Potrivit clasamentului Ipsos al "Celor mai influente mărci din 2018", Parmigiano Reggiano este cel mai influent AOP din lume pentru al doilea an de funcționare.   Cu toate acestea, pentru consumatorii italieni, brânza este al doilea cel mai important brand din sectorul alimentar, după Nutella. Pentru grupul "boomers" (cu vârste...