Acest site foloseste cookies.
Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Vezi mai multe detalii
close
Aboneaza-te la newsletter
close

Cinci căi de îmbunătățire a lanțului de distribuție

Autor: Meat MIlksâmbătă, 8 februarie, 2014

Autor: Horia Stoian

O bună parte a profitabilității unei afaceri depinde, în proporție determinantă, de modul în care funcționează canalul de distribuție, de modul în care acesta este utilizat, precum și de cât de eficient este acesta, atât din punct de vedere al rapidității circulației mărfurilor, pe tot lanțul de producție și desfacere, cât și din punctul de vedere al costurilor. Pentru o mai bună organizare a lanțului de desfacere, specialiștii de la Supply Chain 247, din Marea Britanie, au elaborat cinci strategii de îmbunătățire a acestuia.

Five ways to improve the distribution chain

A significant part of the profitability of the business depends to a decisive extent, by the way in which the distribution channel works, by the manner in which it is used, and by the level of its efficiency, both in terms of the goods’s speed of movement on the entire chain of production and sales, and in terms of costs.. For a better organization of the retail chain, specialists in Supply Chain 247, UK, have developed five strategies for it’s improvement.

 

Strategii ”în afara sistemului”

Pentru fiecare jucător din lanțul de producție primară, procesare și desfacere, elaborarea tacticilor menite să crească  productivitatea unui lanț de distribuție este esențială pentru atingerea țintelor de profit stabilite. Desigur, există rețete prestabilite dar, în afara acestora, pot fi utilizate și câteva modalități foarte eficiente, plasate de specialiști, oarecum, în afara sistemelor, prin mai buna utilizare a infrastructurii și a instrumentelor de analiză.

echi2Aceste strategii presupun o perfectă comunicare între parteneri, precum și menținerea acesteia la cel mai înalt grad de eficiență și corectitudine, potrivit regulilor stabilite inițial, în cadrul contractelor bilaterale. Nu mai puțin important, specialiștii britanici subliniază importanța educației continue în rândul tuturor salariaților, inclusiv a celor din structurile de management! Ca parte a acesteia, o cultură bazată pe profit și performanță, în rândul salariaților, va conduce la  maximizarea economiilor, la ridicarea nivelului de servicii, dar și la motivarea echipei de vânzări. Dar, iată cinci rețete care pot conduce la eficientizarea activității de desfacere:

1: Comunicați cu angajații într-o manieră clară și concisă, care definește obiectivele organizaționale și metodele de a atinge aceste obiective . Această comunicare este crucială pentru operațiunile din cadrul lanțului de producție și desfacere. Prin programarea zilnică, dar și prin întâlnirile săptămânale dedicate rezolvării problemelor de management, performanța se poate îmbunătăți substanțial.

teamx2: Dezvoltați proceduri standardizate. Dezvoltarea de standarde de procedură reduce riscul de eroare în cadrul lanțului de distribuție-aprovizionare, economisind timp și bani. Este necesară concentrarea permanentă pe reducerea variabilelor în domenii cum ar fi recepția, controlul calității, transportul, programarea eventualelor schimbări. Aceasta este una dintre cele mai eficiente moduri de a crește productivitatea colectivă.

3: Determinarea clară a priorităților pentru salariați. Îmbunătățirea continuă a productivității depinde în mare măsură și de modul de gestionare a timpului de lucru al angajaților, de modul în care aceștia îl utilizează, organizându-li-se prioritățile. Însă, la nivel de management, este contraproducătivă măsurarea permanentă a timpului de lucru a unui salariat, atâta vreme cât aceasta nu are relevanță pentru clienți. În schimb, trebuie stabiliți indicatori cheie de performanță pe domenii critice: securitate, service, livrarea la timp, inventar, precizie, productivitate, cost pe unitate, la care se adaugă: totalul costurilor, diminuarea daunelor, recuperarea creanțelor și, în primul rând, satisfacția clienților.

4: Focus pe competențele de bază ale angajaților, inclusiv ale echipei de management. Acest lucru va consolida încrederea și va rezultata o creștere continuă a productivității. Asigurați-vă că, pentru a defini obiectivele lanțului de aprovizionare-distribuție, printr-o metodă clară și concisă, va permite angajaților și managerilor să profite de oportunitățile existente, dar și să elaboreze propriile soluții de îmbunătățire a activității.

5: Elaborarea unor programe continue de instruire. În primul rând, trebuie formulat un plan cuprinzător de instruire pentru a crește productivitatea, pentru a reduce costurile și pentru a îmbunătăți serviciile oferite clienților. Apoi, trebuie elaborat un plan de stimulente acordate în funcție de realizarea criteriilor de performanță. Această formare constructivă va conduce la închegarea unei echipe de succes.

De sus în jos

Creșterea productivității lanțului de aprovizionare-distribuție este realizată printr-o abordare de sus în jos. E de reținut că totul se ridică sau cade datorită, sau din cauza conducerii! Liderii trebuie să practice o comunicare eficientă, să creeze standarde de procedură, să determine o ierarhie de importanță, să aibă competențe de împuternicire a forței de muncă și să adopte un program de instruire puternic.

 

Nu în ultimul rând, în cazul apariției dificultăților majore, companiile trebuie să apeleze la experți în organizarea lanțului. Experiența unui profesionist în logistică va ajuta compania prin  îmbunătățiri organizatorice, gestionarea procedurilor, precum și prin  reevaluarea obiectivelor și performanțelor forței de muncă.

Studiu: Spațiile publicitare din restaurante, valoroase pentru marketing
Autor: meatmilk  /   miercuri, 6 iunie 2018

(Comunicat) Proprietarii lanțurilor mici de restaurante și cei independenți au avut întotdeauna un rol divers în desfășurarea zilnică a propriilor afaceri, începând de la bucătar șef și până la director operațional, în gestionarea operațiunilor zilnice ale restaurantului. Astăzi, aceștia se confruntă cu încă o provocare:...

Semifinalele „Arenei Bucătarilor” 2018, în acest weekend, la București
Autor: meatmilk  /   vineri, 18 mai 2018

(Comunicat) Bucureștiul redevine pe 19 și 20 mai capitala gastronomiei românești, odată cu desfășuarea semifinalelor celebrei competiții gastronomice Arena Bucătarilor, ajunsă la a zecea ediție și organizată de Selgros Cash & Carry.   Cele patru semifinale regionale – Est, Centru, Vest și București - se...