Acest site foloseste cookies.
Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Vezi mai multe detalii
close
Aboneaza-te la newsletter
close

Cinci retaileri, cu cifre de afaceri de peste un miliard de euro

Autor: Maria Demetriadvineri, 3 iunie, 2016

Pentru prima oară în istoria capitalistă a României, nu mai puţin de cinci lanţuri de magazine au avut o cifră de afaceri de peste un miliard de euro. Iar unul dintre ele a depăşit în premieră următorul prag, de două miliarde de euro.

 

Toate aceste borne au fost atinse în 2015, an în care TVA-ul la alimente a scăzut, iar consumul a crescut puternic. Au fost condiţii pe care marile magazine au ştiut să le exploateze mult mai bine decât cele mici. Este genul de evoluţie financiară care îi face pe parlamentari să propună suprataxe pentru hipermarketuri şi cantităţi minime de alimente româneşti pe rafturi. Mai ales că vârful clasamentului este dominat de comercianţi din doar două ţări: Germania şi Franţa.

 

Cele mai mari cinci reţele comericale din România au adunat împreună încasări de aproape șase miliarde şi jumătate de euro în 2015. A fost primul an în care cinci mari comercianţi au avut afaceri mai mari de un miliard de euro. Unii erau deja peste acel prag, alţii au ajuns anul trecut în clubul miliardarilor.

Germanii de la Kaufland au fost din nou pe primul loc. Şi pentru prima oară au ajuns la afaceri de două miliarde de euro în România. Aproape dublu faţă de principalii rivali.

 

Însă Carrefour vine tare din urmă. Anul trecut afacerile reţelei franceze au sărit de 1,3 miliarde de euro dacă sunt luate în calcul şi magazinele Carrefour Market controlate prin compania Artima. Iar Ziarul Financiar aminteşte că Billa va intra în curând sub controlul Carrefour ceea ce va duce afacerile întregului grup la aproape 1,7 miliarde de euro. O evoluţie spectaculoasă a avut Lidl.

 

Lanţul german de magazine discount, a intrat în România acum cinci ani şi deja a ajuns deja pe locul trei în topul magazinelor, cu o cifră de afaceri de 1,1 miliarde de euro. Lidl face parte din acelaşi grup Schwartz care controlează şi liderul Kaufland. Împreună, cele două reţele comerciale cu patron comun au afaceri de 3,1 miliarde de euro în România.

 

Tot din Germania vine şi comerciantul de pe locul patru, Metro, care a avut afaceri de un miliard de euro anul trecut. Este singura reţea cash and carry din clasament. Creşterea afacerilor Metro ar putea un semn că magazinele de cartier pe care le aprovizionează o duc mai bine. Însă un recent studiu GfK a arătat că micii comercianţi din comerţul tradiţional au pierdut teren în faţa supermarketurilor şi hipermarketurilor care au ajuns la o cotă de piaţă de 60% la începutul acestui an.

 

Lista reţelelor de magazine cu afaceri de un miliard de euro este completată de francezii de la Auchan ale căror afaceri au crescut după ce au cumpărat în 2012 hipermarketurile Real de la grupul german Metro. De altfel, dintre cele cinci lanţuri de magazine cu afaceri de peste un miliard de euro în România, trei sunt germane, două sunt franceze. Şi toate sunt profitabile. Iar clasamentul profitului este uşor diferit faţă de cel al cifrei de afaceri. Kaufland este lider şi în acest top, cu un plus de 146 de milioane de euro înregistrat anul trecut.

 

Compania soră Lidl, este pe locul doi, cu un profit de 38 de milioane de euro, cu 10 milioane mai mare decât cel al francezilor de la Carrefour. Iar Auchan este mai profitabil decât Metro. Anul trecut consumul a crescut în economia românească, iar lista miliardarilor s-ar putea lungi în 2016 an în condiţiile în care sunt lanţuri de magazine care s-au apropiat de acest prag anul trecut. Dar, iată clasamentele care interesează:

 

Cifra de afaceri (2015)

Kaufland: 2,06 mld. €

Carrefour: 1,35 mld. €

Lidl: 1,1 mld. €

Metro: 1,01 mld. €

Auchan: 1 mld. €

 

Profitul net al marilor reţele (2015)

Kaufland: 146,14 mil. €

Lidl: 38,7 mil. €

Carrefour: 28,7 mil. €

Auchan: 11,9 mil. €

Metro: 7,9 mil. €

sursa: Ministerul Finanţelor Publice

 

FIC: România nu mai este competitivă ca mediu de afaceri
Autor: meatmilk  /   joi, 27 septembrie 2018

(Comunicat FIC) Cele mai recente rezultate ale indicelui percepției membrilor Consiliului Investitorilor Străini (FIC) despre mediul de afaceri (realizat în septembrie 2018) aduc câteva noutăți legate de piața muncii și de fiscalitate.   În același timp, în rândul membrilor FIC persistă dihotomia dintre așteptările...

Companiile germane privesc îngrijorate către viitorul României
Autor: meatmilk  /   luni, 24 septembrie 2018

(Comunicat) Pentru a avea succes în străinătate, companiile au nevoie de un mediu de afaceri stabil și de autorități publice deschise la un dialog real cu reprezentanții mediului de afaceri.   Factori precum predictibilitatea politicilor economice, administrația publică, disponibilitatea forței de muncă, infrastructura,...