Acest site foloseste cookies.
Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Vezi mai multe detalii
close
Aboneaza-te la newsletter
close

Ciorile, banuite de raspandirea bolii vacii nebune

Autor: Meat MIlkmiercuri, 30 ianuarie, 2013

Biologii americani sunt de parere ca ciorile pot fi implicate in raspandirea encelopatiei spongiforme bovine, boala letala neurodegenerativa.

O echipa de cercetatori din cadrul National Wildlife Research center, condusa de Justin Fisher, a studiat mecanismele de propagare a bolii vacii nebune in America de Nord. Pana in prezent, insectele si pasarile de curte erau considerate principale surse responsabile de propagare a bolilor prionice, grupa in care este inclusa BVB.

Cercetari recente au investigat insa posibilitatea raspandirii acestei boli prin intermediul pasarilor consumatoare de carne alterata, cadavre sau subproduse ale rumegatoarelor. Biologi ai NW Research au confirmat ca ciorile, pasari migratoare in/din America de Nord, transmit boala, dupa ce se hranesc indeosebi cu cadavre de bovine sau cerbi (specie extrem de afectata de BVB).

Au fost folosite pentru experiment 20 de ciori si 100 de soareci injectati cu extract din fecalele pasarilor. Dupa 200 de zile, toti soarecii au prezentat simptome ale tulburarii neurodegenerative. De asemenea, autorii au aratat ca toate ciorile erau purtatoare ale moleculelor prionice in intestin. Fara sa fie afectate neurodegenerativ, acestea reprezita surse de raspandire a BVB, datorita migratiei specifice.

GfK: Creștere pentru bunurile de larg consum, dar pe baza inflației, nu a volumelor!
Autor: meatmilk  /   joi, 22 februarie 2018

(Comunicat) Piața FMCG a înregistrat în 2017 o creștere semnificativă de 7% pentru bunurile de folosință curentă cumpărate pentru consumul casnic.   În spatele aceste evoluții pozitive a pieței a stat majorarea prețurilor ca urmare a inflației și nu creșterea volumelor cumpărate, așa cum s-a întâmplat în 2016. Cu...

Negro investește masiv în publicitate
Autor: Ilie Stoian  /   joi, 22 februarie 2018

Negro, o companie care în anii trecuți s-a remarcat din punct de vedere al promovării prin spot-uri publicitare, prin economia evidentă în producția propriu-zisă a imaginilor, a demarat un program de investiții care, măcar după numele pe care le-a atras, se dovedește a fi cât se poate de consistent.   Din punct de vedere al...