Acest site foloseste cookies.
Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Vezi mai multe detalii
close

Comertul cu carne, afectat de nesiguranta in 2009

Autor: Meat MIlkmiercuri, 30 ianuarie, 2013

Productia si sectorul de vanzare a carnii vor fi cu siguranta afectate de nesiguranta in 2009, au stabilit reprezentantii Gira Meat Club. Criza economica globala, evolutia cursurilor valutare, bio-combustibilul, bolile animalelor si capacitatea globala de distributie sunt doar cativa factori care au un impact major asupra comertului cu carne, si este foarte greu sa faca estimari asupra acestor factori, a declarat Rene Maillard, managerul companiei belgiene VLAM. Potrivit oficialilor Gira Meat Club, consumul de carne va continua sa creasca la nivel mondial pe masura ce va creste numarul populatiei, iar oportunitatile de crestere se arata mai ales pe piata chineza.

Chiar daca prima parte a anului 2008 a adus o crestere pentru comertul cu carne, din luna august criza economica si scaderea pretului la petrol si-au facut simtite efectele. Astfel, Rusia, tara care exporta petrol, a cumparat mai putina carne, exporturile nemtesti catre aceasta tara fiind afectate considerabil. Problemele economice s-au facut simtite in toate tarile europene producatoare de carne pana la sfarsitul anului, spun specialistii Gira Meat Club. Maillard se asteapta ca recesiunea sa afecteze si in 2009 Europa, Statele Unite si Japonia. Potrivit oficialului citat, tarile din spatiul Uniunii Europene, unde Euro este puternic, vor intampina dificultati in exportul carnii in tarile cu moneda mai slaba, cum sunt Marea Britanie, Polonia sau Rusia.

De asemenea, este in crestere si pretul hranei pentru animale, pe masura ce se scumpesc furajele, apreciaza Maillard. In plus, a subliniat oficialul, companiile din industrie beneficiaza de sprijin din ce in ce mai putin din partea statului, cand vine vorba de bolilele animalelor, desi restrictiile si controalele sporesc in acest sens. 2009 este clar un an cu multe semne de intrebare. In orice caz, consumatorul nu va manca mai putina carne, dar isi va adapta comportamentul de achizitii. Adica el poate opta pentru mai multe produse ieftine sau sa tina mai putin la calitate chiar si atunci cand cumpara carne, a concluzionat Maillard.

Când gura bate fundul oii
Autor: Ilie Stoian  /   luni, 25 martie 2019

În luna decembrie a anului trecut, autoritățile de la București anunțau cu bucurie semnarea unui acord cu Regatul Hașemit al Iordaniei, pentru exportul către acea țară a unui număr de 100.000 de ovine.   Anunțul a avut darul să ofere o perspectivă favorabilă ciobanilor români, în condițiile în care, după cum bine...

Indal Partner iși va expune ultima ofertă de tehnologii la Meat Milk 2019
Autor: meatmilk  /   luni, 25 martie 2019

Compania clujeană Indal Partner se va număra printre participanții conferinței Meat Milk 2019, acolo unde, în zilele de 30 și 31 mai, la Hotel Alpin din Poiana Brașov, își va prezenta ultima ofertă de tehnologii destinate industriei alimentare și, în special, celei de procesare a laptelui, la standul pe care îl va organiza în...