Acest site foloseste cookies.
Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Vezi mai multe detalii
close
Aboneaza-te la newsletter
close
Conferinta

Comportamentul de consum în 2012

Autor: Ilie Stoianjoi, 11 aprilie, 2013

Cel mai recent val al studiului Shopper Trends, realizat de Nielsen Romania in perioada octombrie-noiembrie 2012, surprinde un cumparator mult mai activ, dispus sa mearga mai des la cumparaturi pentru a-si eficientiza cheltuielile si pentru a reduce risipa, mai putin fidel retailerilor, dar care constientizeaza tot mai mult importanta hypermarketului pentru cumparaturile de volum si ramane constant in ceea ce priveste intentia de a incerca produse noi. Acestea ar fi concluziile analizei preluata de Magazin Progresiv.

Consumatorii au resimtit cresterea preturilor la alimente din 2012: 84% dintre respondenti au afirmat acest lucru in Bucuresti si in orasele mari (cu peste 200.000 de locuitori), procentajul fiind chiar mai mare in orasele medii (intre 50.000-200.000 de locuitori). În consecinta, cei care resimt inflatia in propriile buzunare par a fi si mai precauti la modul in care cheltuie bugetul gospodariei, doua treimi dintre cei intervievati mentionand ca, in general, cumpara doar lucruri de stricta necesitate.

Inflatia nu este doar problema Romaniei, datele Nielsen indicand faptul ca scumpirea alimentelor este resimtita cel putin la fel de mult si in alte state din regiune: de exemplu, in Bulgaria 81% dintre consumatori considera ca exista o tendinta de crestere a preturilor la alimente, iar in Polonia aceasta este resimtita de 96% dintre persoane.

„Cuvantul de ordine ramane prudenta, pe care o observam atat in perceptia generala legata de cresterea preturilor, cat si in cele doua tendinte mai accentuate fata de anul trecut, legate de a cumpara cantitati mai mici si orientarea catre marci mai ieftine.

Noi asociem aceasta prudenta in special cu o noua etapa in maturizarea  cumparatorului, ce are ca implicatie principala necesitatea unei colaborari din ce in ce mai stranse intre producatori si retaileri pentru a crea atat oferte relevante care sa stimuleze volumele cumparate, cat si experienta placuta de cumparare, atat de ravnita de cumparatori”, explica reprezentantul Nielsen Romania.

Cumparatorul este mai prudent, deci mai deschis la asimilarea informatiilor despre retaileri. Aceasta poate fi explicatia pentru faptul ca website-urile retelelor de hypermarketuri isi cresc importanta pentru consumatorii cu venituri medii si mari, cat si pentru cei care locuiesc in Bucuresti. Dintre toate retelele de profil, se remarca Real si Cora datorita cresterilor foarte mari inregistrate in procentul vizitatorilor website-urilor lor din ultima luna, din total cumparatori intervievati de Nielsen.

„Nu in ultimul rand, comportamentul marcat de o atentie sporita a cumparatorului s-a dovedit a fi influentat si de prezenta retailerilor in retelele sociale si online in general, astfel ca site-urile magazinelor din comertul modern au fost vizitate intr-o masura semnificativ mai mare (39%, comparativ cu 33% in valul anterior)“, completeaza Catalina Laschon. (Mai multe, pe www.magazinulprogresiv.ro)

???????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????
Carnea de porc, primul loc în Top-ul importurilor
Autor: Maria Demetriad  /   luni, 19 ianuarie 2015

Carnea de porc a ocupat primul loc în Top-ul importurilor de produse agroalimentare, în primele 10 luni ale anului 2014 Carnea de porc a ocupat primul loc în topul importurilor de produse agroalimentare în perioada 1 ianuarie - 31 octombrie 2014 cu o cantitate de 129.000 de tone, în creştere cu 7 procente faţă de aceeaşi perioadă din...

Cris Tim Ready-meal
Cris Tim va investi 5 mil. de euro în dezvoltarea producției ready-meal
Autor: Maria Demetriad  /   vineri, 16 ianuarie 2015

Cris Tim va investi 5 milioane de euro în dezvoltarea producției ready-meal, segment care a crescut cu 30% anul trecut, a declarat Radu Timiş, preşedintele grupului. Totodată, activitatea companiei se va extinde și în zona vinificației, investind alte 2,5 milioane de euro în ”Crama Butic”. "În acest an investim aproximativ 3...

Comportamentul de consum în 2012

Autor: joi, 11 aprilie, 2013

Cel mai recent val al studiului Shopper Trends, realizat de Nielsen Romania in perioada octombrie-noiembrie 2012, surprinde un cumparator mult mai activ, dispus sa mearga mai des la cumparaturi pentru a-si eficientiza cheltuielile si pentru a reduce risipa, mai putin fidel retailerilor, dar care constientizeaza tot mai mult importanta hypermarketului pentru cumparaturile de volum si ramane constant in ceea ce priveste intentia de a incerca produse noi. Acestea ar fi concluziile analizei preluata de Magazin Progresiv.

Consumatorii au resimtit cresterea preturilor la alimente din 2012: 84% dintre respondenti au afirmat acest lucru in Bucuresti si in orasele mari (cu peste 200.000 de locuitori), procentajul fiind chiar mai mare in orasele medii (intre 50.000-200.000 de locuitori). În consecinta, cei care resimt inflatia in propriile buzunare par a fi si mai precauti la modul in care cheltuie bugetul gospodariei, doua treimi dintre cei intervievati mentionand ca, in general, cumpara doar lucruri de stricta necesitate.

Inflatia nu este doar problema Romaniei, datele Nielsen indicand faptul ca scumpirea alimentelor este resimtita cel putin la fel de mult si in alte state din regiune: de exemplu, in Bulgaria 81% dintre consumatori considera ca exista o tendinta de crestere a preturilor la alimente, iar in Polonia aceasta este resimtita de 96% dintre persoane.

„Cuvantul de ordine ramane prudenta, pe care o observam atat in perceptia generala legata de cresterea preturilor, cat si in cele doua tendinte mai accentuate fata de anul trecut, legate de a cumpara cantitati mai mici si orientarea catre marci mai ieftine.

Noi asociem aceasta prudenta in special cu o noua etapa in maturizarea  cumparatorului, ce are ca implicatie principala necesitatea unei colaborari din ce in ce mai stranse intre producatori si retaileri pentru a crea atat oferte relevante care sa stimuleze volumele cumparate, cat si experienta placuta de cumparare, atat de ravnita de cumparatori”, explica reprezentantul Nielsen Romania.

Cumparatorul este mai prudent, deci mai deschis la asimilarea informatiilor despre retaileri. Aceasta poate fi explicatia pentru faptul ca website-urile retelelor de hypermarketuri isi cresc importanta pentru consumatorii cu venituri medii si mari, cat si pentru cei care locuiesc in Bucuresti. Dintre toate retelele de profil, se remarca Real si Cora datorita cresterilor foarte mari inregistrate in procentul vizitatorilor website-urilor lor din ultima luna, din total cumparatori intervievati de Nielsen.

„Nu in ultimul rand, comportamentul marcat de o atentie sporita a cumparatorului s-a dovedit a fi influentat si de prezenta retailerilor in retelele sociale si online in general, astfel ca site-urile magazinelor din comertul modern au fost vizitate intr-o masura semnificativ mai mare (39%, comparativ cu 33% in valul anterior)“, completeaza Catalina Laschon. (Mai multe, pe www.magazinulprogresiv.ro)

Transavia
Transavia controlează integral lanțul de producție
Autor: Meat MIlk  /   joi, 22 ianuarie 2015

Transavia controlează integral lanțul de producție, ca urmare a investițiilor făcute în ultima perioadă, fapt care contribuie la menținerea companiei în poziția de lider al aviculturii românești. Primul pas a fost efectuat în anul 2011, când Transavia a înființat Divizia vegetală, devenind prima companie producătoare de carne din...

Khaled El Solh
Khaled El Solh, Caroli Foods: Dorim o creștere de peste 10 %
Autor: Maria Demetriad  /   miercuri, 21 ianuarie 2015

”Dorim o creștere de peste 10 %, a declarat domnul Khaled El Solh, CEO al companiei Caroli Foods, într-un interviu acordat publicației Magazinul Progresiv, după ce, pentu anul trecut, a fost raportată o creştere de 20% a profitabilităţii, iar cifra de afaceri a depăşit pragul de 80 milioane euro în 2014. Referindu-se la evoluția...

Consumul de peste
Consumul mediu anual de pește din România este de 4-5 kg
Autor: Maria Demetriad  /   miercuri, 21 ianuarie 2015

Consumul mediu anual de pește din România este de 4-5 kg, de opt ori mai mic decât, de exemplu, în Spania sau Franța. Din totalul consumului, doar 13% din peştele de pe piaţă este pescuit în apele româneşti sau crescut în fermele piscicole din ţara noastră. În condițiile în care 87 % din pește este importat, ajung în magazine...

???????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????
Carnea de porc, primul loc în Top-ul importurilor
Autor: Maria Demetriad  /   luni, 19 ianuarie 2015

Carnea de porc a ocupat primul loc în Top-ul importurilor de produse agroalimentare, în primele 10 luni ale anului 2014 Carnea de porc a ocupat primul loc în topul importurilor de produse agroalimentare în perioada 1 ianuarie - 31 octombrie 2014 cu o cantitate de 129.000 de tone, în creştere cu 7 procente faţă de aceeaşi perioadă din...

Cris Tim Ready-meal
Cris Tim va investi 5 mil. de euro în dezvoltarea producției ready-meal
Autor: Maria Demetriad  /   vineri, 16 ianuarie 2015

Cris Tim va investi 5 milioane de euro în dezvoltarea producției ready-meal, segment care a crescut cu 30% anul trecut, a declarat Radu Timiş, preşedintele grupului. Totodată, activitatea companiei se va extinde și în zona vinificației, investind alte 2,5 milioane de euro în ”Crama Butic”. "În acest an investim aproximativ 3...