Acest site foloseste cookies.
Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Vezi mai multe detalii
close
Aboneaza-te la newsletter
close

Conservele cu carne private label dețin 35 % din piață

Autor: Maria Demetriadmarți, 15 martie, 2016

Pe segmentul conservelor, private label deține o pondere importantă pe piața românească. Potrivit datelor RetailZoom, ponderea mărcilor private în segmentele mâncare gata preparată și carne la conservă variază între 30-35% în valoare și 38-40% în volum în rețelele din comerțul modern, în timp ce, pe segmentul pate, cota de piață este de 15,5% în valoare și aproape 28% în volum.

 

„În categoria pateurilor, ponderea deținută de mărcile private variază în jur de 22% cantitativ și 10,5% valoric, iar la conservele din carne și mâncare la cutie ponderea este de aproximativ 24% cantitativ și 14,5% valoric. Este adevărat că, prin ponderea deținută, mărcile proprii au tendința de a diminua din cota de piață a brandurilor producătorilor, însă acest lucru este benefic pentru producători, provocându-i să identifice mereu noi produse, noi gusturi care să capteze atenția consumatorilor, menținând astfel un echilibru între mărcile proprii și brandurile producătorilor”, afirmă Vlad Ciuburciu de la Vascar.

 

Principalii producători de conserve nu văd însă o amenințare din partea acestora. „Dată fiind amploarea mărcilor private în aceste categorii, acestea impactează în principal vânzările produselor economy, în timp ce brandurile cu notorietate și tradiție rămân neatinse, acestea beneficiind de o poziție solidă, consolidată în timp printr-o comunicare directă către consumator”, susține Andrei Ursulescu de la Scandia Food.

 

În același timp, cota de piață a acestora este însă în scădere. În cazul rețelei Carrefour, private label are o cotă de 14% din vânzările de conserve de carne și pate, retailerul înregistrând o scădere de aproape 3% pe acest segment în 2015, în condițiile în care retailerul a renunțat la anumite produse, iar prețurile au scăzut în categorie, în urma reducerii TVA.

 

In ultimii ani marcile proprii ale retailerilor au castigat din ce in ce mai mult din piata brandurilor producatorilor; daca in 2012 reprezentau 17% din piata produselor alimentare, in 2015 au trecut pragul de 20%, dar Romania inca se afla sub media Europei. In 2016 cu siguranta marcile proprii vor creste fata de 2015, dar aceasta crestere va veni in continuare din categoria produselor de baza si mai putin din categoria conservelor de carne sau pate.

 

„Private label are o pondere semnificativă în piața de pate, însă cota de piață a acestora este în scădere, reflectând reorientarea consumatorilor către produsele cu valoare adăugată. În plus, s-a mai observat o creștere a segmentului premium de pate, un alt indicator al preferinței consumatorilor pentru produse de calitate”, adaugă Andreea Toloacă de la Orkla Foods România.

 

Majoritatea jucătorilor activi pe piața conservelor din România produc însă și private label, atât pentru piața internă, cât și pentru export, principalul motiv fiind utilizarea optimă a capacităților de producție și optimizarea costurilor, informeaza Magazinul Progresiv.

GpeC: În 2018, în România s-au făcut cupărături on-line în valoare de 3,5 md. euro
Autor: meatmilk  /   vineri, 25 ianuarie 2019

(Comunicat) Conform statisticilor și estimărilor GPeC împreună cu principalii jucători din piața românească de e-commerce, valoarea cumpărăturilor online a depășit pragul de 3,5 miliarde de euro în 2018, cu aprox. 30% mai mult decât în 2017, când s-au înregistrat 2,8 miliarde de euro.   Potrivit lui Andrei Radu, CEO...

INSSE: Comerțul cu ridicata în luna noiembrie 2018
Autor: meatmilk  /   joi, 17 ianuarie 2019

(Comunicat) În luna noiembrie 2018, cifra de afaceri din comerţul cu ridicata (cu excepţia comerţului cu autovehicule şi motociclete) a scăzut în termeni nominali faţă de luna precedentă atât ca serie brută cu 7,7% cât şi ca serie ajustată în funcţie de numărul de zile lucrătoare şi de sezonalitate cu 1,6%.   Faţă...