Acest site foloseste cookies.
Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Vezi mai multe detalii
close
Aboneaza-te la newsletter
close

Constantin: ”Noua etichetare a cărnii nu trebuie să genereze costuri mari”

Autor: Meat MIlkluni, 31 martie, 2014

Utilizarea etichetelor care oferă informaţii suplimentare privind ţara de origine a cărnii şi a animalului de la care provine aceasta, în afară de implicarea unor costuri suplimentare, poate deveni şi un instrument de „luptă” în războiul economic, bazat cel mai adesea în ultimii ani pe zvonistică, ne-a declarat George Horoi, preşedintele grupului Agricola Bacău, unul dintre principalii producători de preparate din carne din ţară.

„Răspândirea unui simplu zvon rău-voitor despre un anume produs dintr-o ţară ar putea produce efecte negative de o amplitudine mult mai mare atunci când lumea ar vedea numele acelei ţări pe oricare altă etichetă, chiar şi în situaţia în care furnizorii cărnii ar fi diferiţi”, a explicat domnia sa, citat de Bursa.

Ministrul Agriculturii şi Dezvoltării Rurale, Daniel Constantin, a declarat, recent, că etichetarea cărnii trebui făcută astfel încât să nu genereze costuri foarte mari. Oficialul a explicat, potrivit surselor de presă: „Sigur că este în interesul ţării noastre ca pe etichetă să se precizeze ţara de origine. Dar considerăm că, în acest moment, este destul de riscant şi poate cauza foarte multe prejudicii industriei locale, având în vedere că, anul trecut, din nefericire, am fost acuzaţi pe nedrept că s-ar fi produs anumite fraude în schimbarea etichetelor în România”.

Majoritatea statelor membre UE nu susţin afişarea ţării de origine a animalului de la care provine carnea folosită drept ingredient la diferitele produse din carne, potrivit unui raport prezentat de Comisia Europeană la Consiliul Miniştrilor Agriculturii, de săptămâna aceasta. Unele state susţin, însă, politica de etichetare. Franţa atrage atenţia asupra necesităţii de a „reconcilia consumatorul cu ceea ce consumă”, Olanda cere „transparenţă”, iar Italia consideră că „orice consumator are dreptul să fie informat”. (Mai multe, pe www.bursa.ro)

Carnea de porc, primul loc în Top-ul importurilor
Autor: Maria Demetriad  /   luni, 19 ianuarie 2015

Carnea de porc a ocupat primul loc în Top-ul importurilor de produse agroalimentare, în primele 10 luni ale anului 2014 Carnea de porc a ocupat primul loc în topul importurilor de produse agroalimentare în perioada 1 ianuarie - 31 octombrie 2014 cu o cantitate de 129.000 de tone, în creştere cu 7 procente faţă de aceeaşi perioadă din...

Cris Tim va investi 5 mil. de euro în dezvoltarea producției ready-meal
Autor: Maria Demetriad  /   vineri, 16 ianuarie 2015

Cris Tim va investi 5 milioane de euro în dezvoltarea producției ready-meal, segment care a crescut cu 30% anul trecut, a declarat Radu Timiş, preşedintele grupului. Totodată, activitatea companiei se va extinde și în zona vinificației, investind alte 2,5 milioane de euro în ”Crama Butic”. "În acest an investim aproximativ 3...