Acest site foloseste cookies.
Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Vezi mai multe detalii
close

Cornel Dănilă- Covalact: Mediul de afaceri a suportat câteva șocuri majore

Autor: meatmilkmiercuri, 19 aprilie, 2017

Referindu-se la modul în care se prezintă mediul de afaceri din sectorul românesc al laptelui, domnul Cornel Dănilă, Director General al companiei Covalact, unul dintre liderii procesării laptelui din România, care va participa la cea de-a VI-a ediție a Expo-Conferinței Internaționale Meat & Milk, a declarat în exclusivitate pentru revista noastră:

 

”Din punctul de vedere al consumului pe cap de locuitor, în ultimii doi ani lucrurile au evoluat pozitiv în marea majoritate a categoriilor, lucru care se confirmă și în primele luni ale acestui an. Urmează să vedem care va fi trendul în vară.

 

Din punct de vedere legislativ, în cursul anului trecut au fost câteva șocuri cauzate de promulgarea unor legi, a unor pachete de legi desenate, pregătite de oameni care sunt ”zero” din punct de vedere al înțelegerii mediului de afaceri, pachete de legi care au afectat toate trei părțile: consumator, producător și comerciant. Mai precis, prin Legea 150, în care s-a interzis retailului să presteze unele servicii către furnizori, acest lucru s-a dovedit a fi extrem de grav, reconfirmându-mi faptul că parlamentarii români habar nu au ce înseamnă un business.

 

Chiar dacă au fost simulate niște comisii de dialog, chiar dacă au fost niște întâlniri în care unele părți și-au exprimat punctele de vedere, concrete, solide, nu a fost nimic luat în calcul, nu a fost nimic schimbat. În schimb, au fost câțiva oameni în comisie, și îi știe toată lumea cine sunt, care au vrut să arate că ei au o putere de impunere, și până la urmă au reușit să facă ce și-au propus, neuitându-se la efecte, efecte care nu fac altceva decât să complice mult mediul de afaceri.

 

Pe de altă parte, sunt diferite organizații și ONG-uri care vin și spun că ei apără drepturile fermierilor, însă oamenii ăștia nu au niciun fel de reprezentare juridică în raport cu retail-ul, însă sunt foarte agresivi. Motiv pentru care, și din punct de vedere al comercianților, și din punct de vedere al furnizorilor, toți se chinuie să găsească acele căi legale pentru a dezvolta produse noi, pentru a crește consumul, pentru a crește capacitatea de înțelegere a consumatorului privind beneficiile unui anume produs și, în final, pentru a crește consumul pe cap de locuitor.

 

Cu toți oamenii cu care vorbesc, le explic că suntem la un consum de lactate undeva între șapte și opt kg. Pe cap de locuitor, anual, în timp ce bulgarii sunt la 15, ungurii, între 15 și 20, iar occidentalii, între 30 și 45 de kilograme. Drept pentru care, ești nevoit să prestezi campanii de servicii, pentru a crește capacitatea consumul. Dar, datorită Legii 150 suntem puși în imposibilitatea de a ne promova produsele.

 

O altă problemă este Legea etichetării care vine în contradicție cu legislația europeană, motiv pentru care s-a cerut starea de infrigement pentru România și pe această cauză. Toată lumea așteaptă să vadă care va fi reacția Comisiei parlamentare de Agricultură, dar nu presimt ceva bun. Cât privește viitorul, din perspectiva mediului de afaceri, eu mi-am pierdut orice speranță, deoarece de doi ani de zile ne întâlnim cu diferiți oameni, din diferite ministere, cu parlamentari din Senat sau Camera Deputaților și nu găsim nicio rezolvare. Iar, o companie din România, sau un manager general de companie, își desfășoară activitatea chinuit. În loc să ne concentrăm pe activitatea firească, pe lansarea de produse noi, ne chinuit să găsim metode ”corecte” din punct de vedere fiscal, pentru a plăti către comercianți ce spun Legile 150 și 321.

Grigore Horoi-Agricola: Guvernul e generos în promisiuni. Să vedem dacă și poate!
Autor: Ilie Stoian  /   vineri, 21 aprilie 2017

Ne continuăm sondajul în rândul managerilor de calibru, referitor la mediul de afaceri din România, gândind aici, în primul rând, sectoarele de carne și lapte ale României. Iată ce ne-a declarat în acest sens domnul Grigore Horoi-Președinte al companiei Agricola Internațional Bacău:   ”Mediul de afaceri a evoluat mult...

În 2019, România ar putea fi exportator principal de carne de porc
Autor: Ilie Stoian  /   vineri, 23 septembrie 2016

Consumul cărnii de porc este cel mai popular în România, reprezentând mai mult de jumătate din consumul total anual pe cap de locuitor. Dar, cu 19,0 kg pe cap de locuitor, consumul este mult sub media europeană, ceea ce înseamnă că există loc pentru creștere. Iar, media ultimilor ani arată că aproximativ 33% din consum a fost bazat pe...