Acest site foloseste cookies.
Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Vezi mai multe detalii
close
Aboneaza-te la newsletter
close
Conferinta

Cornel Dănilă: Covalact, un nume de tradiție, o garanție pentru viitor

Autor: miercuri, 14 octombrie, 2015

(Interviu cu Domnul Cornel Dănilă-Director General Covalact)

Covalact nu este doar o marcă de tradiție în Industria românească a lactatelor, ci și, lucru cu mult mai important, o marcă din ce în ce mai iubită de consumatori. Dovada o reprezintă vânzările în creștere constantă a produselor cu acest nume, mai ales dacă ne gândim la gama Covalact de Țară, o adevărată desfătare pentru fiecare dintre aceia care urmează îndemnurile Coanei Chiva.

 

Însă, în spatele succesului nu stau doar clipurile publicitare în care actrița Coana Chiva afirmă cu satisfacție: ”Prea bun, prea ca la țară!” În spatele creșterii volumului de afaceri stă efortul continuu al unei echipe manageriale și de salariați, indiferent de postul și funcția pe care o ocupă, echipă care dă sens sloganului pomenit mai sus, aducând aminte nu doar de buna tradiție a lactatelor de cea mai bună calitate, ci și a vremurilor în care lucrurile erau făcute ca la țară, adică, temeinic și în rostul lor. De aceea, credem că succesul de acum al firmei Covalact se constituie într-o bază care consolidează categoric afacerile companiei care se află în Top-ul creșterilor din Industria procesatorilor de lapte și produse lactate din România.

 

Dar, pentru a afla mai multe despre activitatea de la Covalact, precum și despre proiectele avute în vedere pentru viitor, ne-am adresat domnului Cornel Dănilă, Director General, acela care ne-a acordat următorul interviu:

 

”Avem o cotă de piață de 4,8 %”

 

Cornel DanilaFabrica de Lapte: Domnule Director General, vă rugăm să prezentați succint evoluția companiei Covalact, din momentul în care ați preluat conducerea și până acum.

Cornel Dănilă: Compania Covalact a înregistrat o creștere continuă a cifrei de afaceri în ultimii trei ani, fiind în prezent al 5-lea jucător din piața totală a lactatelor din România, având în momentul de față o cotă de piață valorică de 4,8% (raport Nielsen). Cea mai mare creștere a fost înregistrată de către brandul Covalact de Țară, care și-a dublat vânzările, fiind lider de piață sau ocupând poziții de top pe mai multe segmente: Brânzeturi proaspete, Lactate tradiționale de Băut și Unt. Devenind un jucător național important în categoria produselor lactate, pentru Covalact a fost necesară dezvoltarea permanentă a rețelei de vânzări și logistică, implementând sisteme ERP și IT.

 

FDL: Care este proveniența laptelui-materie primă din care sunt fabricate produsele Covalact?

CD: Covalact folosește ca materie primă doar lapte din România, colectat de la fermele din județele Brașov, Covasna și Harghita.

 

FDL: Care sunt programele pe care Covalact le derulează, prin parteneriate, cu fermierii furnizorii de lapte-materie primă?

CD: Programele desfășurate cu fermierii parteneri Covalact, au fost accentuate în ultimii trei ani și se reflectă prin susținerea financiară în scopul dezvoltării și tehnologizării fermelor. Calitatea laptelui colectat de Covalact este conform standardelor UE, iar cantitatea a crescut cu peste 50%, în ultima perioadă.

 

Produsele Covalact, din lapte românesc, 100 % naturale

 

Covalact 2FDL: Ce elemente caracterizează produsele Covalact și le conferă superioritate?

CD: Produsele Covalact de Țară sunt 100% naturale, făcute integral din lapte românesc, au calitate superioară constantă și pastrează gustul bun al produselor lactate tradiționale, simple și sănătoase.

 

FDL: Care este ponderea inovației de produs, în activitatea curentă a firmei Covalact?

CD: Covalact investeste constant în inovația de produs, în fiecare an fiind lansate produse noi. În anul 2014, inovațiile au reprezentat 10% din cifra de afaceri.

 

FDL: Cum au evoluat vânzările, după reducerea cotei de TVA de la 24, la 9 %?

CD: Compania Covalact se afla pe un trend crescător și înainte de scăderea TVA, din luna iunie, valoarea vânzărilor înregistrate în primele 5 luni ale lui 2015 fiind cu 19% mai mare decât în aceeași perioadă a anului anterior. Reducerea cotei de TVA, de la 24%, la 9%, a dus la o puternică accelerare a vânzărilor Covalact, compania înregistrând o creștere a valorii vânzărilor sale de 28%, în perioada iunie-august 2015, în comparație cu aceeași perioadă a anului 2014.

 

”Vom dezvolta portofoliul de produse”

 

Covalact 3FDL: Care sunt principalele direcții de dezvoltare pe care le vizați?

CD: Covalact va continua să dezvolte în primul rând portofoliul de produse în categoriile: Brânzeturi proaspete, Cașcaval și Acidofile. În același timp, se continuă proiectele de dezvoltare personală a membrilor echipei, prin programe de training și coaching. Investițiile în tehnologia de producție și în infrastuctura logistică, reprezintă, de asemenea, priorități pentru echipa Covalact.

 

FDL: Cum vedeți evoluția Industriei lactatelor din România, în contextul actual și, mai ales, cum vedeți situația companiilor românești, în perioada următoare?

CD: În contextul actual, credem că industria lactatelor se va dezvolta și va avea creșteri anuale de 5 – 10%, în următorii 3 – 5 ani. Companiile românești de procesare care au raportat creșteri și care au avut performanțe în ultimii 2-3 ani, vor intra în faza de consolidare și vor dezvolta proiecte comune. Avem astăzi procesatori care depun eforturi susținute pentru supraviețuire, în contextul presiunii din ambele direcții: fermierii doresc creșterea prețului laptelui-materie primă, iar marile lanțuri de magazine doresc permanent creșterea condițiilor comerciale. Din aceste cauze, în ultimii doi ani au fost închise aproximativ douăzeci de unități de procesare a laptelui și credem că acest efect va continua.

FDL: Vă mulțumim!

(Acest interviu va fi publicat în ediția print a revistei Fabrica de Lapte, nr. 16)

Covalact 5

Covalact 4

Procentul de lapte praf nu trebuie menționat pe etichetele lactatelor
Autor: meatmilk  /   miercuri, 28 iunie 2017

Potrivit site-ului oficial, Camera Deputaţilor a adoptat, marţi, un proiect de lege care elimină obligativitatea ca etichetele produselor lactate să prevadă procentul de lapte praf conţinut şi îmblânzeşte sancţiunile pentru vânzarea de lapte proaspăt pentru consum, cunoscând că este obţinut din înlocuitori de...

Europol: Falsele certificări Eco rămân o problemă majoră pentru Industria alimentară europeană
Autor: Mircea Demeter  /   miercuri, 28 iunie 2017

Potrivit unui Raport emis de Europol săptămâna trecută, etichetele de certificare contrafăcute, cum ar fi etichetele de origine ecologică sau cele cu denumire de origine protejată (DOP), continuă să reprezinte o problemă majoră pentru Industria alimentară europeană.   Documentul intitulat ”Raport privind situația...