Acest site foloseste cookies.
Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Vezi mai multe detalii
close
Aboneaza-te la newsletter
close

Cosmin Bucur, Banca Comercială Carpatica: Oferim agrobusiness-ului românesc cele mai eficiente instrumente financiare și de creditare

Autor: Meat MIlkmiercuri, 30 aprilie, 2014

Banca Comercială Carpatica, Partener Principal Finanțare al Expo-Conferinței Meat & Milk 2014, a traversat o perioadă de transformare și inovare, pentru a-și maximiza oferta destinată fermierilor și investitorilor din sectoarele de carne și lapte ale României.

 

Acestea, vor fi detaliate participanților la evenimentul care va avea loc în zilele de 11 și 12 iunie, la Hotel Hilton din Sibiu, dar și la standul pe care Banca Comercială Carpatica îl va avea amenjat în secțiunea Business to Business-B2B a Expo-Conferinței.

 

Până atunci, însă, am solicitat câteva informații despre activitatea celei mai dinamice bănci românești, în relația cu mediul de afaceri din agrobusiness-ul românesc. La întrebări ne-a răspuns domnul Cosmin Bucur Chief Commercial Officer Banca Comerciala Carpatica, acela care va fi speaker în ședința generală din dimineața zilei de 11 iunie, a expo-conferinței.

 

-Care a fost evoluția Carpatica în 2013?

-Anul 2013 a fost un an dinamic pentru banca noastră. Ne-am concentrat pe trei axe: transformare, inovare și activitatea curentă. În ceea ce privește transformarea, am regândit și am eficientizat procesele băncii în așa fel încât să reducem timpul de răspuns și efortul depus de client pentru accesarea unui credit. Extinderea bazei de depozite cu 11% precum și completarea gamei de produse, cu produse noi de credit și non credit, reprezintă elemente importante care stau la baza unei dezvoltări solide și durabile. Mai mult, cu toate că am trecut printr-o transformare organizaționala si ca media soldului creditelor la nivel bancar a scazut, am reusit sa marim portofoliul nostru de credite  cu 3,7 %.

 

In concluzie, 2013 a fost un an al schimbarilor, al inovarilor, dar si al consolidarii pozitiei in piata si suntem siguri ca in 2014 vom putea oferi clientilor nostri una din cele mai bune experiente bancare.

 

-Care sunt principalele instrumente de sprijin destinate fermierilor si investitorilor romani din sectorul agroindustrial?

-Oferim fermierilor sau clientilor din domeniile conexe agriculturii – productie primară/ferme, procesare, desfacere sau servicii – o gama completa de produse. Astfel, pornind de la solutii simple de cont curent, internet banking, instrumente de plata, si credite dedicate precum Creditul Radacini sau Creditul de investitii, Carpatica asigura cele mai complexe solutii:

Creditul “Radacini”, avand ca destinatie achizitia/refinantarea terenurilor agricole;

-Creditul pe subventia APIA si creditul capital de lucru, care au ca si destinatie efectuarea platilor aferente desfasurarii activitatii curente a clientului;

-Creditul de investitii, avand ca destinatie achizitionarea mijloacelor fixe necesare derularii activitatii curente a clientului;

 

Cu peste un deceniu de expertiza in acest domeniu, acordam tuturor partenerilor nostri consultanta de calitate si cautam impreuna cele mai bune solutii, exploatand orice oportunitate de business.

 

-Care au fost considerentele pentru care ati decis incheierea parteneriatului cu agentia infoALIMENT, in scopul de a fi Partener Principal de Finantare al Conferintei Internationale Meat& Milk 2014?

cosmin bucur carpaticaAgricultura reprezinta un sector importanta pentru noi, iar experienta bancii, precum si portofoliul existent de clienti ne motiveaza sa excelam in acest domeniu. Feedback-ul direct al clientilor nostri sau al potentialilor clienti ne inspira, iar alaturi de o echipa dedicata cum este cea a bancii noastre tindem spre rezultate remarcabile.

 

De asemeanea, ponderea creditelor acordate pe acest segment este in continua crestere pentru noi. La 31 decembrie 2013 s-a inregistrat o crestere cu 27% în 2013 vs. 2012, crestere ce ne motiveaza si asa cum am mai mentionat, vom exploata orice oportunitate de business formand o adevarata echipa alaturi de clientii nostri.

 

Cum ati caracteriza colaborarea cu agentia infoALIMENT?

Suntem parteneri de la prima editie a Conferintei Meat& Milk. Acest fapt reprezinta confirmarea unei colaborari construite in baza unor valori comune. Mai mult, anul acesta se organizeaza la Sibiu editia a IV a, iar Carpatica este una dintre cele mai reprezentative companii ale orasului, fiind implicata in sustinerea celor mai importante evenimente.

 

Vom sta alaturi de agricultori in calitate de partener pe zona de finantare, scopul nostru fiind de a oferi consultanta gratuita pentru finantarea afacerii, in special cu sfaturi practice legate de construirea unui dosar de credit.

 

Le doresc organizatorilor mult succes si sunt convins ca evenimentul ii va ajuta pe participanti sa stabileasca parteneriate valoroase.

Carnea de porc, primul loc în Top-ul importurilor
Autor: Maria Demetriad  /   luni, 19 ianuarie 2015

Carnea de porc a ocupat primul loc în Top-ul importurilor de produse agroalimentare, în primele 10 luni ale anului 2014 Carnea de porc a ocupat primul loc în topul importurilor de produse agroalimentare în perioada 1 ianuarie - 31 octombrie 2014 cu o cantitate de 129.000 de tone, în creştere cu 7 procente faţă de aceeaşi perioadă din...

Cris Tim va investi 5 mil. de euro în dezvoltarea producției ready-meal
Autor: Maria Demetriad  /   vineri, 16 ianuarie 2015

Cris Tim va investi 5 milioane de euro în dezvoltarea producției ready-meal, segment care a crescut cu 30% anul trecut, a declarat Radu Timiş, preşedintele grupului. Totodată, activitatea companiei se va extinde și în zona vinificației, investind alte 2,5 milioane de euro în ”Crama Butic”. "În acest an investim aproximativ 3...