Acest site foloseste cookies.
Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Vezi mai multe detalii
close
Aboneaza-te la newsletter
close

Cotele de piata ale retailistilor: lidl, marele perdant

Autor: marți, 5 februarie, 2013

Conform Revistei Piata, Metro Cash & Carry continua sa fie numarul 1 in comertul cu bunuri de larg consum din Romania (dupa cifra de afaceri realizata anul trecut), dar 2010 a fost anul lantului Kaufland.

Reteaua germana de hipermarketuri de discount a avut a treia cea mai mare rata de crestere a cifrei de afaceri, a avut cel mai consistent profit, cea mai mare rata de crestere a profitului net si cea mai mare crestere a cotei de piata fata de anul precedent.

Aceste performante, realizate pe fondul extinderii viguroase (de la 45 la 58 de magazine), au facut ca lantul Kaufland sa urce pe locul al doilea in topul celor mai mari retaileri.
Mega Image, Selgros si Auchan au inregistrat, de asemenea, cresteri importante ale cotei de piata, pe fondul unor majorari ale incasarilor combinat cu scaderea pietei totale a bunurilor de larg consum.

In cazul Mega Image se poate vorbi de un efect al extinderii puternice a numarului total de magazine (20), dar nu si in cazul celorlalti doi comercianti.
Majoritatea lanturilor comerciale din Top 30 comercianti 2010 au inregistrat cresteri ale cifrei de afaceri, doar 9 inregistrand scaderi fata de 2009. Pe ansamblul celor 30 mari, dinamica incasarilor a fost de +3,7%.

In privinta profitului, 15 retele au incheiat anul 2010 cu profit, insa doar 11 au inregistrat o imbunatatire fata de anul 2009, fie prin cresterea valorii profitului net, fie prin reducerea pierderilor. Lidl, care a preluat la inceputul anului 2010 reteaua magazinelor Plus, a raportat cea mai mare pierdere, in timp ce Kaufland, celalat lant apartinand grupului Schwarz, a avut cel mai mare profit net.

Profituri consistente au realizat, de asemenea, Carrefour, Metro si Selgros, toate peste 100 milioane lei. Interex si G’market au continuat sa piarda teren, ambele lanturi inregistrand scaderi atat ale cifrei de afaceri cat si majorari ale pierderilor financiare.
Marjele de profit se mentin la nivelul obisnuit, sub 5%, diferentele fata de anul anterior aratand mai degraba un recul pe ansamblul celor 25 de retele analizate.

Desi este condus de o retea cash & carry, Top 30 comercianti este dominat de lanturile de hipermarket, toate cele cinci aflandu-se intre primele 10. Discounterii sunt si ei intre primii zece, in timp ce numai un lant de supermarketuri (Billa) reuseste sa patrunda in Top 10.
Cel mai bine plasati comercianti romani sunt Minimax / Macro, Unicarm si Annabella, toti trei inregistrand cresteri fata de 2009 atat la cifra de afaceri cat si la cota de piata si la numarul de magazine operate.

Per ansamblu, primii 30 de comercianti cumuleaza peste 39% din piata de bunuri de larg consum, cu mai mult de doua procente peste nivelul din 2009. Rotunjind, putem considera ca formatele moderne de comert ocupa circa 40% din piata.

INSSE: În mai, comerțul cu ridicata a crescut cu 7,6 %
Autor: meatmilk  /   vineri, 20 iulie 2018

(Comunicat) În luna mai 2018, cifra de afaceri din comerţul cu ridicata (cu excepţia comerţului cu autovehicule şi motociclete), în termeni nominali, faţă de luna precedentă a crescut atât ca serie brută cu 7,6% cât şi ca serie ajustată în funcţie de numărul de zile lucrătoare şi de sezonalitate cu 1,1%.   Faţă de...

CTP dezvoltă facilitățile din CTPark Bucharest West
Autor: meatmilk  /   vineri, 20 iulie 2018

(Comunicat) CTP, cel mai mare dezvoltator și administrator pe termen lung de parcuri industriale și logistice premium din România și Europa Centrală și de Est, continuă să își consolideze poziția pe piața locală printr-o serie de investiții majore în dezvoltarea CTPark Bucharest West.   În prezent, parcul are cel mai...

Cotele de piata ale retailistilor: lidl, marele perdant

Autor: Meat MIlkmiercuri, 30 ianuarie, 2013

Conform Revistei Piata, Metro Cash & Carry continua sa fie numarul 1 in comertul cu bunuri de larg consum din Romania (dupa cifra de afaceri realizata anul trecut), dar 2010 a fost anul lantului Kaufland.

Reteaua germana de hipermarketuri de discount a avut a treia cea mai mare rata de crestere a cifrei de afaceri, a avut cel mai consistent profit, cea mai mare rata de crestere a profitului net si cea mai mare crestere a cotei de piata fata de anul precedent.

Aceste performante, realizate pe fondul extinderii viguroase (de la 45 la 58 de magazine), au facut ca lantul Kaufland sa urce pe locul al doilea in topul celor mai mari retaileri.
Mega Image, Selgros si Auchan au inregistrat, de asemenea, cresteri importante ale cotei de piata, pe fondul unor majorari ale incasarilor combinat cu scaderea pietei totale a bunurilor de larg consum.

In cazul Mega Image se poate vorbi de un efect al extinderii puternice a numarului total de magazine (20), dar nu si in cazul celorlalti doi comercianti.
Majoritatea lanturilor comerciale din Top 30 comercianti 2010 au inregistrat cresteri ale cifrei de afaceri, doar 9 inregistrand scaderi fata de 2009. Pe ansamblul celor 30 mari, dinamica incasarilor a fost de +3,7%.

In privinta profitului, 15 retele au incheiat anul 2010 cu profit, insa doar 11 au inregistrat o imbunatatire fata de anul 2009, fie prin cresterea valorii profitului net, fie prin reducerea pierderilor. Lidl, care a preluat la inceputul anului 2010 reteaua magazinelor Plus, a raportat cea mai mare pierdere, in timp ce Kaufland, celalat lant apartinand grupului Schwarz, a avut cel mai mare profit net.

Profituri consistente au realizat, de asemenea, Carrefour, Metro si Selgros, toate peste 100 milioane lei. Interex si G’market au continuat sa piarda teren, ambele lanturi inregistrand scaderi atat ale cifrei de afaceri cat si majorari ale pierderilor financiare.
Marjele de profit se mentin la nivelul obisnuit, sub 5%, diferentele fata de anul anterior aratand mai degraba un recul pe ansamblul celor 25 de retele analizate.

Desi este condus de o retea cash & carry, Top 30 comercianti este dominat de lanturile de hipermarket, toate cele cinci aflandu-se intre primele 10. Discounterii sunt si ei intre primii zece, in timp ce numai un lant de supermarketuri (Billa) reuseste sa patrunda in Top 10.
Cel mai bine plasati comercianti romani sunt Minimax / Macro, Unicarm si Annabella, toti trei inregistrand cresteri fata de 2009 atat la cifra de afaceri cat si la cota de piata si la numarul de magazine operate.

Per ansamblu, primii 30 de comercianti cumuleaza peste 39% din piata de bunuri de larg consum, cu mai mult de doua procente peste nivelul din 2009. Rotunjind, putem considera ca formatele moderne de comert ocupa circa 40% din piata

Rusia extinde embargoul asupra cărnii din Uniunea Europeană
Autor: Nora Marin  /   vineri, 20 iulie 2018

Global Meat News informează că guvernul moscovit a decis extinderea a embargoului asupra cărnii de porc și a produselor din carne din Uniunea Europeană. Făzând o declarație pe această temă, Vladimir Putin a argumentat că prelungirea va avea un impact pozitiv asupra sectorului rusesc de carne.   Ca urmare, industria cărnii...

ANSVS și Poliţia de Frontieră, acțiuni comune pentru a preveni răspândirea PPA
Autor: meatmilk  /   vineri, 20 iulie 2018

(Comunicat) Una dintre măsurile necesare a fi aplicate, în contextul evoluției Pestei Porcine Africane (PPA) în România și în proximitatea teritoriului național, este aceea de verificare la frontieră, în vederea prevenirii introducerii în România a unor produse de origine animală prin care se poate transmite virusul...

Ce avem în pahar, apă sau otravă?
Autor: Ilie Stoian  /   vineri, 20 iulie 2018

Suntem bine trecuți de prima jumătate a anului, așa că se cuvine să încercăm să facem un scurt bilanț, întrebându-ne pe bună dreptate: Ce are în el paharul, apă care să ne dea putere pentru a ieși la liman sau otravă? Ultimele evenimente ar tinde spre a doua variantă, deși credem că nu e chiar așa. Să începem, așadar, pe...

INSSE: În mai, comerțul cu ridicata a crescut cu 7,6 %
Autor: meatmilk  /   vineri, 20 iulie 2018

(Comunicat) În luna mai 2018, cifra de afaceri din comerţul cu ridicata (cu excepţia comerţului cu autovehicule şi motociclete), în termeni nominali, faţă de luna precedentă a crescut atât ca serie brută cu 7,6% cât şi ca serie ajustată în funcţie de numărul de zile lucrătoare şi de sezonalitate cu 1,1%.   Faţă de...

CTP dezvoltă facilitățile din CTPark Bucharest West
Autor: meatmilk  /   vineri, 20 iulie 2018

(Comunicat) CTP, cel mai mare dezvoltator și administrator pe termen lung de parcuri industriale și logistice premium din România și Europa Centrală și de Est, continuă să își consolideze poziția pe piața locală printr-o serie de investiții majore în dezvoltarea CTPark Bucharest West.   În prezent, parcul are cel mai...