Acest site foloseste cookies.
Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Vezi mai multe detalii
close
Aboneaza-te la newsletter
close

Cresterea euro, resimtita la pretul carnii

Autor: Meat MIlkmiercuri, 30 ianuarie, 2013

Deprecierea leului coincide cu debutul unei perioade de scadere a consumului in industria carnii si va fi direct resimtita in pretul produselor din carne, intrucat aproximativ 70% din materia prima folosita este importata si platita, in general, in euro, potrivit producatorilor din domeniu, citati de Mediafax.

„In primul rand, industria romaneasca a preparatelor din carne este deficitara la capitolul materie prima cu aproximativ 70%. Asta inseamna ca acest procent trebuie acoperit din achizitii extra si intracomunitare, care se platesc, in general, in euro. Mai grav este, insa, ca aprovizionarile cu materie prima din luna decembrie a anului trecut se vor achita in luna ianuarie a acestui an, iar diferentele de curs valutar vor creste semnificativ pierderile financiare pe care le vor inregistra agentii economici din industria alimentara”, a declarat vicepresedintele grupului Angst, Stefan Padure, potrivit Mediafax.

Vicepresedintele producatorului de mezeluri Cris-Tim, Gabriel Alexandru, arata ca scaderea cotatiei leului se suprapune cu o perioada in care consumul de carne este in scadere. „Daca in anii anteriori producatorii din domeniu suportau scaderea consumului si a sezonalitatii, acceptand o profitabilitate mai slaba in primele luni ale anului si mizand pe o revenire in lunile urmatoare, in 2009 acestia nu se mai pot baza pe o astfel de strategie. In conditiile unei deprecieri accelerate a leului si fara a sti unde se opreste aceasta depreciere, aplicarea unei astfel de strategii va fi echivalenta cu jocul la «ruleta ruseasca»”, a spus Alexandru.

Deprecierea leului, corelata cu celelalte efecte ale contextului actual, va duce, pe langa scaderea consumului, la o crestere mai lenta a cererii pentru produsele premium in raport cu cea pentru produsele destinate segmentului low-cost si mediu, afirma Radu Dumitrescu, brand managerul producatorului de mezeluri Principal Company.

GfK: Creștere pentru bunurile de larg consum, dar pe baza inflației, nu a volumelor!
Autor: meatmilk  /   joi, 22 februarie 2018

(Comunicat) Piața FMCG a înregistrat în 2017 o creștere semnificativă de 7% pentru bunurile de folosință curentă cumpărate pentru consumul casnic.   În spatele aceste evoluții pozitive a pieței a stat majorarea prețurilor ca urmare a inflației și nu creșterea volumelor cumpărate, așa cum s-a întâmplat în 2016. Cu...

Negro investește masiv în publicitate
Autor: Ilie Stoian  /   joi, 22 februarie 2018

Negro, o companie care în anii trecuți s-a remarcat din punct de vedere al promovării prin spot-uri publicitare, prin economia evidentă în producția propriu-zisă a imaginilor, a demarat un program de investiții care, măcar după numele pe care le-a atras, se dovedește a fi cât se poate de consistent.   Din punct de vedere al...