Acest site foloseste cookies.
Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Vezi mai multe detalii
close
Aboneaza-te la newsletter
close

Crotaliile bovinelor, mai scumpe, dar eficiente

Autor: Meat MIlkmiercuri, 30 ianuarie, 2013

Din informatiile furnizate ziarului Opinia Buzau, de catre Danut Pale, presedintele Colegiului medicilor Veterinari – Filiala Buzau, medicii care deservesc cele 81 de circumscriptii sanitar-veterinare de asistenta (CSVA) au la indemana doua tipuri de crotalii pentru crotalierea bovinelor: de 6 lei/bucata, respectiv 10 lei/bucata.

Pentru crotalierea ovinelor se impune identificarea cu crotalie dubla, dintre care una electronica, manopera ajungand la 6-7 ron/animal, in timp ce la porcine se procedeaza la crotaliere simpla: 0,5-1 ron, marca auriculara si 3,5 ron, manopera veterinarului.

Pentru bovine insa, crotaliile recomandate de medicii veterinari sunt cele scumpe, acestea fiind mai rezistente si mai apreciate calitativ, subliniaza seful CSVA: Pentru manopera la crotaliere, medicii veterinari primesc de la stat 16 ron, prin documentatiile trimise catre DSVSA, iar proprietarul de animal suporta contravaloarea marcii auriculare, care poate fi de la 6 ron la 10 ron.

Din experienta de pana acum, pentru crescatori ar fi de preferat sa foloseasca crotalii un pic mai scumpe, pentru ca acestea sunt si mai rezistente in timp. In schimb, cei care opteaza pentru modelul mai ieftin este posibil sa constate ca trebuie sa repete crotalierea, ajungand sa dea chiar mai mult decat ar fi platit initial, a declarat doctorul Danut Pale. (TS)

Parmalat va cumpăra Kraft Heinz Cheese-Canada, pentru 1,62 miliarde de dolari
Autor: meatmilk  /   miercuri, 14 noiembrie 2018

Grupul Parmalat face investiții semnificative în producția canadiană de lactate, prin achiziționarea diviziei de brânzeturi Kraft Heinz Canada, inclusiv a mărcilor Cracker Barrel, P'tit Quebec și aMOOza.   Parmalat, controlat de Lactalis-Franța, a anunțat că va adăuga mai multe branduri noi în portofoliul său, odată cu...

Drupa 2020: Tendințe în tehnologia imprimării ambalajelor
Autor: Ilie Stoian  /   miercuri, 14 noiembrie 2018

AIPIA (Asociația Industriei de Ambalaje Active & Inteligente), colaborează intens cu organizatorii târgului cu Drupa 2020, pentru a prezenta ultimele tendințe și tehnologii Active & Intelligent Packaging.   În acest sens, Eef de Ferrante, CEO al AIPIA, a vorbit în cadrul Congresului Mondial al Asociației, care s-a...