Acest site foloseste cookies.
Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Vezi mai multe detalii
close
Aboneaza-te la newsletter
close

Cum construiești un brand de succes?

Autor: Ilie Stoianmiercuri, 22 februarie, 2017

Crearea unui brand de succes este cheia oricărui om de afaceri pentru a fi în fața competitorilor. Dar pentru asta e nevoie de o analiză atentă a propriului obiectiv, de o gândire creativă și de o dorință puternică de fi conectat cu echipa care va lucra pentru promovarea produsului. De la aceste considerente a pornit Johannes Block, de la Facultatea de Economie și Marketing a Universității din Munchen, atunci când a stabilit principiile de bază ale modului în care un manager poate construi o marcă de prestigiu, un brand de succes. Tot el, adaugă că este necesar să se înceapă la a stabili ce face specială compania pe care o conduce, stabilind apoi un logo și un slogan care să sublinieze acest lucru și care să conducă, finalmente, spre profit. Dar, iată care sunt pașii pe care îi recomandă specialistul german.

 

Stabiliți-vă misiunea

 

Ce valori, calități, și experiențe oferiți clienților dumneavoastră? Pentru a determina aceste lucruri, aveți nevoie de o imagine fidelă a ceea ce vindeți. Dar, înainte de a face acest lucru, răspundeți la următoarele întrebări:

 

  • De ce ați început această afacere?
  • Ce obiective doriți să obțineți?
  • Cine sunt oamenii care vă vor ajuta?
  • Ce face compania dumneavoastră atât de diferit față de alții?

 

Decideți modul în care doriți ca produsul să fie văzut

 

Clienții trebuie să aibe încredere în produsul dumneavoastră, pentru a reveni mereu la el. Ei trebuie să aleagă produsul pe care i-l vindeti, atunci când se confruntă cu o duzină de alegeri pe culoarul de cumpărături. Așadar, decideți ce tip de atitudine doriți să transmiteți si pe care doriți să o proiectati in atentia lui.

 

  • Doriți ca produsul să fie văzută ca o aventură? Această abordare este adesea luată de companiile de produse alimentare de lux.
  • Doriți ca brand-ul să fie perceput a fi inteligent? Faceți clienții să se simtă că sunt membri ai unui club special. (Ex. Apple)
  • Doriți să transmită încredere? Mizați pe sănătate, valoare nutrițională și respectarea legislației.
  • Doriți ca brand-ul să se bazeze pe nostalgie? Oferiți oamenilor elemente care le amintesc de o copilărie fără griji.

 

Gandeste ca un consumator

 

Când cumpărați un produs, de ce o faceți? Ce vă face să alegeți un anumit brand? Dacă veți răspunde sincer, veți gândi ca un consumator, iar răspunsul vă va ajuta. Dar trebuie să țineți cont că unui consumator îi place să se considere puternic,  responsabil, inteligent, unic. Așadar, brand-ul trebuie să îl flateze în campanii care vor evoca aceste sentimente. Alegeți câteva cuvinte-cheie pentru slogan. Cuvintele trebuie să fie strâns aliniate cu misiunea dumneavoastră și ușor de memorat. Folosiți aceste cuvinte nu doar în campaniile publicitare, ci și în contactele de afaceri. În plus:

 

  • Păstrați textul cât mai simplu și eficient. (Ex. tot de la Apple: ”Gândește diferit”)
  • Elementele de pe ambalaj trebuie să se potrivească tonului pe care încercați să-l proiectați.

 

Alegeți o schemă de design

 

Brand-ul are nevoie de un aspect și un mesaj care să fie în concordanță cu tonul obiectivului. Esti modern și elegant? Distractiv și colorat? Tradițional și clasic? Aceste aspecte trebuie sincronizate în toate campaniile de comunicare (media, broșuri, site-uri, produse adiacente etc.). În plus:

 

  • Proiectați unu logo mare, pentru a rămâne în mintea clientului. Utilizați-l frecvent.
  • Alegeti culorile care vor reprezenta brand-ul. Aceste culori vor fi folosite cât mai des posibil pe materiale promotionale.
  • Nu uitați să păstrați lucrurile simple. Vrei ca brand-ul să fie ușor de recunoscut? Simplitatea oferă răspunsul.

 

Implicați-vă angajații

 

Comunicați importanța brand-ul angajaților dumneavoastră și explicați de ce și cum ați ajuns la identitatea de brand, pentru a-l promova eficient. În plus:

 

  • Amintiți-vă că tot ceea ce este negativ în afacerea dumneavoastră sare în ochii clientului.
  • Angajații dumneavoastră au propria lor idee despre ce înseamnă afacerea dumneavoastră și, dacă vă îndepliniți promisiunile față de ei, aceștia vă vor oferi perspective valoroase de-a lungul drumului. Întrebați-vă angajații despre modul în care ei cred că produsul este primit pe piață și nu le criticați opiniile.

 

Mesajul nu trebuie să mintă

 

Mesajul publicitar sună bine dar nu dă rezultate, deci, clienții vor merge în altă parte, iar brand-ul nu va prinde. Dar, dacă produsul oferă ceea ce branding-ul promite, veți câștiga încrederea clienților, iar reputația lui va vorbi în curând de la sine. În plus:

 

  • Fiți conștienți că toți consumatorii asociază mesajul campaniei cu nivelul de calitate al produsului. S-ar putea ca nivelul să fie ridicat, dar, dacă promiteți senzație de ”primăvară”, la consum, iar consumatorul simte o stare ”toamnă”, veți fi nevoiți să schimbați tot: nume de produs, mesaj, campanie!
  • Transparența practicilor dumneavoastră de afaceri este esențială. Încrederea este o parte importantă în recunoașterea mărcii, datorită nevoii consumatorului de a simti brand-ul ca pe un vechi prieten. Lasați-vă clienții să vadă modul în care lucrați, publicați situația financiară, care vă sunt prioritățile dumneavoastră personale, reale.

 

Desfășurați activități de cercetare de piață

 

Care este grupupul țintă de consumatori? Dar, cine cumpără de fapt produsul? S-ar putea fiți surprinși de răspunsul care vă poate ajuta să modelați campania de branding. În plus:

 

  • Luați în considerare difuzarea in cadrul unui focus grup, astfel încât să puteți testa modul în care produsul este primit de consumatori din diferite grupuri demografice. Cereți-le să descrie percepția lor asupra produsului înainte și după ce l-au încercat.
  • Direcționarea spre un anumit grup demografic este mai eficientă decât încercarea de a fi universal atrăgătoare. S-ar putea să decideți să restrângeți obiectivul, după ce ați aflat cine cumpără produsul. (De exemplu, dacă observați că băieții adolescenți sunt cel mai probabil grup care va cumpăra o gustare mixtă, poate doriți să schimbați strategia de branding pentru a face produsul mai atrăgătoar pentru acest grup demografic.)

 

Faceți o analiză competitivă

 

Efectuați o cercetare pentru a afla ce fac alte companii concurente pe segmentul dumneavoastră. Apoi, propriul branding se va concentra pe diferențe și pe calitățile diferite ale produsului propriu. În plus:

 

  • Este posibil să descoperiți că o altă companie deține deja un anumit segment al pieței. Mizați accentuat pe diferențiere.
  • Dacă observați că piața este saturată cu produse similare, luați în considerare pivotarea direcției. Fie schimbați modul de abordare a branding-ului, fie produsul.

 

Vorbiți cu clienții

 

Interacționați cu oamenii care cumpără produsul. Este esențial pentru modul în care vă puteți îmbunătății afacerea și campania de branding. În plus:

 

  • Răspundeți prompt la feedback, atunci când îl primiți. Dacă cineva se plânge, asigurați-l că veți încerca să rezolvați problema.
  • Evitați utilizarea de răspunsuri automate la e-mailuri. Încercați să fiți prietenoși. Transmiteți-i entuziasmul și emoția despre produs, dar fără ca acesta să simtă că vreți să i-l impuneți cu orice preț.

 

Dezvoltați o strategie de marketing

 

Alături de produs, plasați numele mărcii în cât mai multe magazine și în cât mai multe locuri și oriunde ați putea găsi noi clienți. Investiți masiv în publicitate. În plus, aplicați mesajele de brand pe ambalajele secundare, materiale promoționale etc.

 

Fiți prezenți pe social-media

 

Social-media este una dintre cele mai bune moduri de a construi un brand. Actualizați paginile în mod regulat cu imagini, oferte și alte informații despre compania dumneavoastră. Interacționați cu clienții în mod prietenos, dar fără a părea că sunteți profesori la o clasă de elevi. Nu deveni spam! În plus:

 

  • Angajati un profesionist pentru paginile de social-media.
  • Comunicați zilele și orele în care consumatorii pot intra în dialog direct cu dumneavoastră, pe pagina de social-media.
  • Utilizați site-ul ca pe o oportunitate de a spune o poveste în care consumatorii să fie parte a acestei povești care are în centru produsul și marca dumneavoastră.

 

Implicați brand-ul în viața comunității

 

Participați la evenimente organizate de alții, faceți muncă de voluntariat, fiți activi civic, totul, sub logoul, sloganul și numele brand-ului. Aceasta este o modalitate foarte bună pentru a face clienții să conștientizeze că sunteți aproape de ei, de nevoile lor generale.

 

  • Profitați de târguri, pentru a vedea ce cred consumatorii despre produs, brand, companie.
  • Stabiliți legături cu persoane din comunitatea dumneavoastră, care ar putea fi potențial clienți.
  • Susțineți comunitatea prin donații și sponsorizări.
  • Apropiați-vă presa, acceptând publicitate și atunci când nu aveți nevoie.
Nord Natural, un FoodHub pentru produse manufacturate din Bucovina
Autor: meatmilk  /   vineri, 2 martie 2018

(Comunicat) Produsele agro-alimentare bucovinene naturale și sănătoase, preparate cu grijă de meșteșugari locali, respectând rețetele moștenite din generație în generație, de zeci de ani, sunt mai aproape de consumatori, începând cu data de 1 martie.   Fundația „Open Fields” a demarat Nord Natural - un proiect de tip...

Profitați de programele de finanțare a promovării produselor alimentare!
Autor: meatmilk  /   vineri, 9 februarie 2018

(Comunicat MADR) Pentru anul 2018, Comisia Europeană a adoptat Programul de lucru cu privire la acțiunile de informare și promovare ale produselor agricole puse în aplicare pe piața internă și în țările terțe, care prevede lista temelor prioritare, bugetele aferente și acțiunile care pot fi puse în aplicare.   Scopul...