Acest site foloseste cookies.
Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Vezi mai multe detalii
close
Aboneaza-te la newsletter
close

DairyReporter: România, blocată în intenția de etichetare de origine

Autor: Maria Demetriadjoi, 24 noiembrie, 2016

Într-o foarte interesantă analiză publicată de DairyReporter, intitulată ”Etichetarea de origine: transparență sau gastronaționalism”, se afirmă că, în ciuda intențiilor sale de promovare a unei legi a etichetării de origine a materiei pline, România este blocată prin intervenția Comisiei Europene, care solicită respectarea legislației comunitare, cu alte cuvinte, modificarea care să o compatibilizeze cu normele Uniunii.

 

În același articol se vorbește despre inițiative similare în Franța, Grecia, Finlanda, Lituania, Portugalia și Italia, inițiative care se aplică deja, ori sunt în așteptare.

 

Făcând apel la date, Camille Perin-raportor pentru Comisia Europeană, a precizat că, potrivit Eurostat, deși, pentru 90 % din respondenții unui sondaj efectuat la nivelul UE, etichetarea de origine a cărnii-materie primă, și de 84 %, a laptelui-materie primă, este foarte importantă, ea nu este argument de achiziție la raf decât pentru 11 (carne), respectiv 8 % (lactate), dintre respndenți.

 

Tot Camille Perin afirmă că, da, este foarte importantă transparența, care poate da consumatorului un sentiment de încredere. Dar, concomitent, există tendația impunerii unui anume gastronaționalism care, pe termen scurt, se poate dovedi a fi benefic, dar care, pe termen mediu și lung se poate dovedi a fi nefast, din cauza diminuării comerțului intra-comunitar cu astfel de produse.

Deputații europeni vor un logo pe ambalaj, pentru calitatea duală!
Autor: Maria Demetriad  /   miercuri, 18 iulie 2018

Producătorii ar putea adăuga un logo la ambalajele pentru alimente și băuturi care să spună consumatorilor dacă și conținutul produsului și calitatea acestuia sunt aceleași în toate țările UE, au afirmat europarlamentarii din Comisia pentru protecția consumatorilor.   După cum s-a anunțat, membrii Comisiei parlamentare...

Marketingul ”artizanal” și etichetarea înșelătoare
Autor: Nora Marin  /   luni, 18 iunie 2018

La jumătatea lunii iunie a.c., Organizația Europeană a Consumatorilor (BEUC) a acuzat anumiți producători de produse alimentare că folosesc pe etichete în mod incorect termeni și cuvinte care fac trimitere la tradiție-tradițional. Concomitent, organizația europeană avertizează că, de multe ori, asistăm la adevărate campanii de...