Acest site foloseste cookies.
Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Vezi mai multe detalii
close
Aboneaza-te la newsletter
close

DairyReporter: România, blocată în intenția de etichetare de origine

Autor: Maria Demetriadjoi, 24 noiembrie, 2016

Într-o foarte interesantă analiză publicată de DairyReporter, intitulată ”Etichetarea de origine: transparență sau gastronaționalism”, se afirmă că, în ciuda intențiilor sale de promovare a unei legi a etichetării de origine a materiei pline, România este blocată prin intervenția Comisiei Europene, care solicită respectarea legislației comunitare, cu alte cuvinte, modificarea care să o compatibilizeze cu normele Uniunii.

 

În același articol se vorbește despre inițiative similare în Franța, Grecia, Finlanda, Lituania, Portugalia și Italia, inițiative care se aplică deja, ori sunt în așteptare.

 

Făcând apel la date, Camille Perin-raportor pentru Comisia Europeană, a precizat că, potrivit Eurostat, deși, pentru 90 % din respondenții unui sondaj efectuat la nivelul UE, etichetarea de origine a cărnii-materie primă, și de 84 %, a laptelui-materie primă, este foarte importantă, ea nu este argument de achiziție la raf decât pentru 11 (carne), respectiv 8 % (lactate), dintre respndenți.

 

Tot Camille Perin afirmă că, da, este foarte importantă transparența, care poate da consumatorului un sentiment de încredere. Dar, concomitent, există tendația impunerii unui anume gastronaționalism care, pe termen scurt, se poate dovedi a fi benefic, dar care, pe termen mediu și lung se poate dovedi a fi nefast, din cauza diminuării comerțului intra-comunitar cu astfel de produse.

Domnul Marko Arola-Suedia, va fi speaker al Conferinței Meat Milk
Autor: meatmilk  /   joi, 12 aprilie 2018

Domnul Marko Arola, din Suedia, va fi unul dintre oaspeții de seamă ai Expo-Conferinței Internaționale Meat.Milk, care își va derula lucrările în zilele de 10 și 11 mai la Hotel Alpin din Poiana Brașov, sub titlul ”Reconfigurarea sectoarelor de carne și lapte ale României, față de noile realități ale pieței”. Participarea...

GfK: La ce se uită românii când citesc etichetele alimentelor?
Autor: meatmilk  /   vineri, 10 noiembrie 2017

(Comunicat) Aproape jumătate dintre consumatorii la nivel global, declară că atunci când citesc etichetele despre conținutul produselor pe care le consumă iau în calcul în primul rând să fie fără zahăr și fără ingrediente modificate genetic. Românii sunt și ei atenți la acest din urmă aspect, dar și la conținutul redus de...