Acest site foloseste cookies.
Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Vezi mai multe detalii
close
Aboneaza-te la newsletter
close

Daniela Iftimioaie, Director General CRA: „Tehnologii nostri au experienta de minimum 10 ani in domeniu”

Autor: Meat MIlkmarți, 29 ianuarie, 2013

Compania Romana de Auxiliare este un colaborator de traditie pentru firmele procesatoare de carne din tara noastra. Despre cum este sa fii distribuitor, pentru Romania, al aditivilor si condimentelor marca Van Hees, despre piata nationala si comunitara de materii prime, dar si despre masurile anticriza implementate, am discutat cu directorul general al CRA, doamna Daniela Iftimoaie.

FDC: Cum a devenit Compania Romana de Auxiliare (CRA) distribuitor Van Hees?

DI: Afacerea noastra a inceput in anul 2001 cand, la un targ INDAGRA, am fost contactati de reprezentantul VAN HEES si ni s-a propus sa colaboram. Am acceptat, tinand cont si de faptul ca brandul VAN HEES este unul puternic si comercializeaza produse de o calitate superioara. Dupa mai multe discutii si vizite in Germania si dupa ce tehnologul nostru a fost specializat cu produsele, un an mai tarziu, am demarat activitatea.

FDC: Care sunt, la momentul actual, dotarile si produsele companiei?

DI: Compania are, in prezent, un portofoliu de 150 de produse. Produsele locomotiva sunt aditivii si aici trebuie mentionate produsele pentru maturarea si conservarea carnii proaspete si suncii precum si aditivii folositi la mezelurile fiert-afumate. Ca si condimente, ne mandrim cu mixurile de condimente naturale care sunt destinate productiei de salamuri crud-uscate.

Consideram ca, in prezent, obtinem cele mai bune rezultate de pe piata cu produsele pentru gama fresh, comercializate sub denumirea de ZARTIN si BOMBAL.

Pentru produsele crud-uscate, cele mai bune sunt PRIMAL-urile si mix-rile de condimente naturale cu arome deosebite: amareto, camembert, medite­rano. Oferim mix-uri de injectare complete, cu posibilitatea personalizarii pentru fiecare client si, nu in ultimul rand, emulgatori, din gama LEMAL.

FDC: Importati materii prime din China? Ce stiti despre aceste produse?

DI: Pentru moment, nu importam nimic din China, dar ne gandim in mod serios sa aducem de acolo proteine si mix-uri proteice. Deocamdata, ne informam cu privire la cerintele pentru import si, cat de curand dupa efectuarea primelor teste, vom incerca sa comercializam si aceste produse.

FDC: Cati angajati aveti? Care sunt caracteristicile pe care le cautati la un angajat?

DI: Baza societatii noastre sunt tehnologii. Avem un numar de 6 tehnologi, cu mare experienta in industria carnii. Tehnologii pe care ii cautam trebuie sa aiba experienta in domeniu, de minimum 10 ani, disponibilitate la program de munca ce include deplasari in tara foarte frecvente si, nu in ultimul rand, sa aiba abilitati de comunicare si socializare. Pentru a acoperi intreg teritoriul Romaniei, avem si colaboratori regionali, in Ardeal, la Cluj si la Galati.

FDC: In ce maniera va promovati produsele?

DI: In permanenta suntem in contact cu clientii nostri prin vizite la sediul lor, vizite in cadrul carora le prezentam si le propunem produse si tehnologii noi, adaptate cererilor fiecaruia. De asemenea, organizam seminarii atat in tara, cat si in strainatate. Mai mult, de cate ori avem ocazia, participam la targurile internationale de profil.

FDC: Cu ce firme din industria carnii colaborati?

DI: Clientii nostri traditionali sunt Caroli, Salbac, Aldis, Angst, Campofrio, Gepeto, Luca, Promessa, Marex, dar si alte societati, nu neaparat producatoare de mezeluri, cat si restaurante si fast food-uri.

FDC: Cum vedeti evolutia pietei europene de aditivi si condimente pentru industria carnii?

DI: Daca este sa ne referim la Germania, piata europeana pe care o cunoastem cel mai bine, aceasta se indreapta din ce in ce mai mult catre produse naturale, care sa aiba drept componente cat mai putine «e-uri ».

FDC: Cum estimati evolutia pietei nationale de aditivi, in 2010?

DI: Cred ca si piata romaneasca, in 2010, se va orienta catre produsele cat mai naturale. De asemenea, am observat, in ultima parte a anului 2009, o cerere mai mare de produse pentru mancarurile semipreparate.

Firma noastra are acum ca proiect promovarea intensiva a marinatelor lichide si solide, aceasta deoarece am observat o crestere a cererii si pe acest segment. Produsele noastre vor fi comercia­lizate sub denumirea VANASIA.

FDC: Cum este piata romaneasca de aditivi in comparatie cu pietele externe? Asteptati alti jucatori in acest an?

DI: In Romania se vand, in principal, produse medii ca raport calitate-pret in timp ce, in Germania, de exemplu, se vand, in principal, produsele scumpe. Ca gama de produse, in Romania se vand mai mult aditivii, iar in tarile europene o pondere mai mare o au mixurile de condimente.

In ceea ce priveste noi concurenti, desigur ca piata este deschisa oricarei firme dornice sa intre, dar conditiile sunt din ce in ce mai «vitrege», iar obstacolele pe care un nou jucator trebuie sa le depaseasca sunt, de multe ori, insurmontabile.

FDC: Care sunt concurentii dv. actuali?

DI: Consideram ca principalii concurenti ai nostri sunt firmele care produc mix-urile de aditivi si condimente pe plan local.

FDC: Cum a fost compania afectata de criza fianciara?

DI: Anul 2009 a adus falimentul a trei dintre clientii nostri si, bineinteles, ca acest lucru ne-a afectat din punct de vedere financiar. Speram ca, in anul 2010, clientii sa reuseasca sa depaseasca criza si noi odata cu ei – sa finalizam anul in conditii financiare mai bune decat in anul trecut.

FDC: Care au fost dificultatile majore pe care le-ati intampinat?

DI: In principal, ne creeaza probleme termenele de plata, care, in unele cazuri, depasesc 90 zile.

FDC: Care sunt strategiile anticriza pe care le-ati aplicat?

DI: Am incercat sa aplicam o bugetare mai precisa a tuturor cheltuielilor si am luat in calcul, daca va fi cazul, o reducere a salariilor personalului.

FDC: Ce cifra de afaceri preconizati pentru anul in curs?

DI: Telul nostru este mentinerea la nivelul anului trecut, dar vom incerca, in functie de conditiile economico-financiare, revenirea la nivelul anului 2008.

DuPont Nutrition & Health Creates ”Clean Label Hub” își extinde echipa de cercetare
Autor: Nora Marin  /   joi, 30 august 2018

DuPont Nutrition & Health a anunțat extinderea echipei de cercetare și dezvoltare prin crearea unui "centru de etichetare clean label" cu sediul în Brabrand. Intenționând să își consolideze proiectele de proiecte în domeniul nutriției sănătoase și a ofertelor de texturale ecologice, noi angajați se vor alătura echipei existente,...

Tendințe emergente pe piața lactatelor; aplicații și ingrediente
Autor: Nora Marin  /   joi, 2 august 2018

Lactatele clean label devin din ce în ce mai populare. La rândul lor, ingredientele cu etichetă curată se găsesc în diverse aplicații, oferind căi de a stimula proteinele, pre- și probioticele, vitaminele etc., dar și aromele care au menirea de a reduce zahărul din diferite alimente. Pentru a vedea care sunt tendințele în acest...