Acest site foloseste cookies.
Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Vezi mai multe detalii
close
Aboneaza-te la newsletter
close

Deloitte: Doar Kaufland, în Top 20 Retail regional

Autor: Meat MIlkmarți, 9 septembrie, 2014

Romania a ramas si in 2013 cu o singura retea prezenta in Top 20 retaileri regionali realizat de firma de audit si consultanta Deloitte, citat de Progresiv. In schimb, in clasamentul celor mai mari 500 de companii din Europa Centrala au intrat anul trecut patru dintre marile marile retele prezente la nivel local.

Pentru jumatate dintre retailerii de top din Europa Centrala, anul 2013 a adus stagnare sau chiar scadere a vanzarilor. La polul opus, cresterile de vanzari nu sunt spectaculoase, cea mai mare rata fiind inregistrata in dreptul companiei ATB Market (+_27%), liderul comertului din Ucraina. Acesta a reusit performanta de a fi propulsat de pe locul 19 pe locul 6 in Top 20 retaileri din Europa Centrala.

Numarul 1 regional, lantul de magazine de discount Biedronka din Polonia controlat de retailerul portughez Jeronimo Martins, a raportat o crestere de 13% fata de anul precedent, pana la 7,8 miliarde de euro. Aceasta valoare ii asigura o pozitie confortabila in top, departe de locul al 2-lea ocupat anul acesta de catre Eurocash din Polonia – o companie de comert en-gros care detine, de asemenea franciza de proximitate Abc cu peste 6.000 de magazine independente afiliate pana la acest moment.

Tot o franciza este surpriza din Top 20 retaileri regionali, editia 2014: reteaua Lewiatan din Polonia si-a facut intrarea in clasament direct pe pozitia a 11-a, cu vanzari raportate de aproape 2 miliarde de euro pe anul 2013. La jumatatea anului trecut, Lewiatan reunea peste 2.700 de magazine operate de retaileri independenti, iar pe parcursul intregului an a integrat in retea alte cateva sute de unitati, atat supermarketuri, cat si formate mai mari.

Dintre primele 20 de companii regionale cu afaceri in comert, jumatate opereaza in Polonia. O statistica deloc surprinzatoare, tinand cont ca Polonia este cea mai mare piata de consum din Europa Centrala. Romania, in schimb, desi este a doua mare piata din regiune, dupa numarul de consumatori, este prezenta in clasament de ani buni cu o singura companie, Kaufland.
In top-ul cresterilor de vanzari din retailul regional regasim si reteaua Kaufland Romania, cel mai mare retailer local si singura companie din Romania prezenta in top 20 retele din Europa Centrala. Aceasta a raportat o crestere de vanzari de aproape 11% in 2013 fata de anul anterior.

O veste buna pentru piata locala este reprezentata de intrarea a patru retele din Romania in topul 500 al companiilor din Europa Centrala realizat de Deloitte. Lidl Romania, cu vanzari de 700 mil. euro, ocupa in prezent locul 317, fiind urmat de Mega Image (pozitia 446), Auchan Romania (454) si Rewe Romania (479) – operatorul Penny Market si XXL Mega Discount. (Mai multe, pe www.magazinulprogresiv.ro)

În 2015, Profi și Mega Image vor deschide 200 de magazine
Autor: Meat MIlk  /   marți, 6 ianuarie 2015

Profi și Mega Image și-au propus ambiții mari de extindere pentru anul 2015 și vor deschide 200 de magazine. Pentru atingerea acestui obiectiv, lanţurile de supermarketuri şi-au bugetat pentru acest an circa 100 de deschideri fiecare, cele două reţele urmând a se bate pentru titlul de campionul expansiunii, titlu câştigat în fiecare...

Viitor incert pentru Billa România, în 2015
Autor: Maria Demetriad  /   luni, 8 decembrie 2014

Potrivit ultimelor informații care circulă în piață, anul 2015 pare a fi incert pentru Billa România, germanii de la Rewe făcând primii paşi către vânzarea supermarketurilor Billa, rețeaua ajungând a fi cel mai mic jucător din comerţul modern local În prezent, Billa România deține doar puțin peste 80 de magazine, cu un volum de...