Acest site foloseste cookies.
Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Vezi mai multe detalii
close

Deșeurile alimentare ale retailului din UE valorează 13 miliarde de euro pe an

Autor: Nora Marinvineri, 17 ianuarie, 2020

Participând la o conferință la nivel înalt a Comisiei privind deșeurile alimentare astăzi, EuroCommerce și alți membri ai Platformei UE privind risipa și pierderea alimentelor și-au reînnoit angajamentul de a lucra împreună cu toți ceilalți din lanțul de aprovizionare cu alimente pentru a reduce risipa alimentară.

 

În acest sens, EuroCommerce a participat activ la pregătirea recomandărilor intersectoriale lansate de Comisie în cadrul conferinței.

 

Referindu-se la obiectivele acestor acțiuni, directorul general EuroCommerce, Christian Verschueren, a subliniat necesitatea unei abordări holistice pentru reducerea risipei alimentare:

 

„Contribuția pozitivă a sectorului nostru la reducerea risipei alimentare trebuie să fie asociată cu acțiunile autorităților publice, dacă este cât se poate de eficient. Avem nevoie de factorii de decizie pentru ca poziția juridică și tratamentul fiscal al donațiilor de produse alimentare să fie mult mai clare și mai favorabile pentru a crea condiții potrivite pentru alimente sănătoase care nu pot fi vândute pentru a ajunge la persoanele care pot beneficia cel mai mult de acesta. ”

 

Sectorul de vânzare cu amănuntul a determinat activ problemele de sustenabilitate prin acțiuni voluntare la nivel de companie sau la nivel național și european, cum ar fi Acordul de vânzare cu amănuntul cu privire la deșeuri din 2012 și rezoluția Forumului bunurilor de consum, în cadrul căruia principalele companii alimentare și retaileri s-au angajat să reducă la jumătate cantitatea de produse alimentare. irosite în cadrul operațiunilor lor până în 2025. Mai mulți retaileri au luat parte și la proiectul REFRESH finanțat de UE.

 

Comerțul cu amănuntul și comerțul cu ridicata reprezintă mai puțin de 5% din totalul deșeurilor alimentare de-a lungul lanțului de aprovizionare alimentară, dar totuși lucrează din greu cu toate părțile interesate, inclusiv consumatorii, pentru a atinge Obiectivele ONU de dezvoltare durabilă, susținute de Uniunea Europeană, pentru a reduce la jumătate deșeurile până în 2030 Acestea includ deja acțiuni care fac obiectul recomandărilor sectoriale ale Comisiei, în special:

 

-colaborarea cu partenerii din amonte prin optimizarea planificării și stocării mărfurilor, logistică și livrare;

-gestionarea deșeurilor alimentare în magazine;

-implicarea cu consumatorii prin campanii de informare.

 

Întrucât risipa alimentară are consecințe incontestabile asupra mediului, social, dar și economice, sectorul nostru ia această problemă foarte în serios. Costul deșeurilor alimentare și reducerile pentru comerțul cu amănuntul european este estimat la aproximativ 13 miliarde de euro, sau 1,6% din vânzările totale, deci există atât avantaje comerciale, cât și de mediu în soluționarea eficientă a problemei.

Cu trei milioane de euro, Cora își modernizează hipermarket-ul din Pantelimon
Autor: meatmilk  /   joi, 19 decembrie 2019

La 16 ani de la inaugurare, hipermarketul cora Pantelimon, primul deschis în România de grupul franco-belgian Louis Delhaize, trece printr-un amplu proces de modernizare – o investiție de 3 milioane de euro - pentru a răspunde exigențelor consumatorului român care este tot mai sofisticat, modern și apreciază integrarea tehnologiei în...

S-a inaugurat supermarketul Auchan Obor
Autor: meatmilk  /   joi, 5 decembrie 2019

Auchan Retail România a inaugurat cel de-al treilea magazin pe format supermarket, în incinta centrului comercial Bucur Obor, unul dintre reperele comerciale istorice ale Capitalei.   În cadrul acestuia, clienții se vor putea bucura de o experiență unică la cumpărături, având la dispoziție o gamă foarte variată formată din...