Acest site foloseste cookies.
Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Vezi mai multe detalii
close
Aboneaza-te la newsletter
close

Despre adaptarea la criza

Autor: Meat MIlkmarți, 29 ianuarie, 2013

Fiecare companie care mai activeaza inca in economia romaneasca a pus deja in aplicare un plan de combatere a efectelor crizei. S-au facut rectificarile bugetare, s-au stopat angajarile, s-au efectuat eventualele restructurari. Toate aceste masuri au avut un singur scop: eficientizarea la maximum a proceselor dintr-o companie.

Pentru inceput, acest numar al revistei Fabrica de Carne va propune un model de succes in industrie, chiar si pe timp de criza: afacerea cu produse traditionale. Virsli de la Brad nu sunt atat de cunoscuti precum carnatii de Plescoi, dar ei nu ar exista in cantitati industriale fara compania Lorialba, a carei cifra de afaceri se mentine in crestere chiar si in acest an, primul din ultimul deceniu in care piata mezelurilor este in scadere.

Cititi, de asemenea, materialul de la pagina 26, pentru a afla modul in care consumatorii
s-au adaptat, si ei, la criza: „Romanii cumpara mai putine mezeluri, dar de mai buna calitate”, este concluzia unui studiu efectuat de compania de cercetare de piata MEMRB, analizat de Ticu Roman Mihailescu. Studiul releva modul in care criza a afectat obiceiurile de consum ale romanilor si felul in care acestea se reflecta in vanzarile companiilor producatoare de carne si preparate.

Pentru eficientizarea proceselor de productie, va prezentam, la rubrica Tehnologii, ultimele noutati in materie de procesare si ambalare a carnii, tocmai pentru sporirea profitabilitatii, rapiditatii si acuratetii efectuarii acestor procese.

Adaptarea la legislatia in vigoare in UE a facut certificarea HACCP obligatorie pentru toti operatorii din industria alimentara, inca din 2005. Specialistii cu care am discutat, de la Simtex – OC, primul organism din Romania acreditat pentru certificarea sistemelor de siguranta a alimentelor, ne-au oferit toate detaliile tehnice precum si o schita a costurilor estimative ale intregului procedeu.

Iar daca doriti sa va reorientati pe timp de criza catre o noua activitate, cresterea prepelitelor este o afacere care se demareaza rapid. Mai mult, costurile initiale sunt relativ mici, iar cererea depaseste productia nationala.

Un model in vremuri de criza este si cel propus de Crina Abrudan: „satisfactia e mai mare atunci cand ajungi undeva sus facand totul pas cu pas”. Oradeanca blonda de la stirile sportive Antena 1 a reusit sa treaca peste „situatia de criza” produsa de mutarea ei in Bucuresti si sa se adapteze cu succes la viata din capitala si la statutul de vedeta de prime time.

O concluzie general valabila in aceasta perioada ar fi ca, pentru a trece cu bine de criza, trebuie sa dam dovada de eficienta si rapiditate de adaptare, sa ne revizuim si sa ne imbunatatim in conformitate cu noile cerinte de pe piata. Trebuie sa ramanem flexibili ca sa putem fi in stare sa reactionam la schimbarile prezente si viitoare.

Nu, nu e drept!
Autor: Ilie Stoian  /   joi, 26 iulie 2018

L-ați luat în bâză de cum a deschis ușa ministerului. Ați făcut mișto de el în ultimul hal, că vine de pe tarla și că are pe suflet țărâna pământului pe care a crescut, deși n-ați luat în seamă școlile și experiența lui. L-ați portretizat în colaje foto ironice și în montaje video batjocoritoare, profitând de...

Ce avem în pahar, apă sau otravă?
Autor: Ilie Stoian  /   vineri, 20 iulie 2018

Suntem bine trecuți de prima jumătate a anului, așa că se cuvine să încercăm să facem un scurt bilanț, întrebându-ne pe bună dreptate: Ce are în el paharul, apă care să ne dea putere pentru a ieși la liman sau otravă? Ultimele evenimente ar tinde spre a doua variantă, deși credem că nu e chiar așa. Să începem, așadar, pe...