Acest site foloseste cookies.
Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Vezi mai multe detalii
close
Aboneaza-te la newsletter
close

Doripesco: pe o piata puternic concurentiala, consumatorii sunt tot mai exigenti

Autor: Meat MIlkmarți, 29 ianuarie, 2013

Consumul de carne de peste devine o noua moda in conditiile in care oamenii sunt din ce in ce mai preocupati de alimentatia sanatoasa si de alimentele naturale. Pe piata româneasca, carnea de peste crescut in fermele autohtone concureaza puternic cu produsele de import prin care, potrivit ultimelor statistici, se acopera aproximativ 60 de procente din consumul total. Ca urmare, pe o astfel de piata puternic concurentiala, consumatorii devin din ce in ce mai exigenti, asteptând preturi mai mici, calitate cât mai buna, varietate si continuitate in produs, sustine Ruxandra Coc, director de marketing al companiei Doripesco SA Brasov.

Acvacultura, dificila in România
„În toate tarile este dificil acest domeniu. La noi in tara, mai mult fiindca nu poate sa mearga mai bine decât restul economiei fara un oarecare sprijin de la stat. Totusi, din 1990 pâna in prezent, a evoluat incet, dar pozitiv. Comparativ cu vecinii, suntem inca in urma”, declara Ruxandra Coc. Potrivit reprezentantului Doripesco, principala problema cu care se confrunta acvacultura este reprezentata de faptul ca procesul tehnologic se desfasoara sub ape neacoperite, expuse conditiilor meteo, intemperiilor, poluarii si braconajului. Reprezentantul Doripesco afirma ca, pentru a creste productia interna de peste, este nevoie de investitii atât in tehnologie, cât si in factorul uman, fie ca vorbim de ingineri specializati, fie ca vorbim despre simpli fermieri. De asemenea, subventiile si o legislatie care sa incurajeze fermierul piscicol sunt factori importanti in acest sens, considera directorul de marketing al Doripesco.

„Piscicultura multifunctionala”
Oficialul Doripesco apreciaza ca, luata ca atare, o afacere in domeniul pisciculturii nu este profitabila, de aceea compania a incercat sa se dezvolte pe verticala, asigurând si productia, dar si o piata de desfacere pentru produsele sale. „La ora aceasta detinem doua ferme piscicole la Rotbav si la Dumbravita (460 ha luciu apa), ferma de sturioni Harman, pastravaria din Valea Bogatii, 4 pescarii si o cherhana (si vom deschide curând inca o pescarie), o retea de distributie a pestelui viu si a produselor procesate, o sectie de procesare peste si un restaurant cu specific pescaresc si vom deschide curând cel de-al doilea restaurant. Deloc de neglijat este si desfacerea pestelui viu prin diferite sisteme de pescuit sportiv (traditional sau de performanta), explica Ruxandra Coc. În prezent, societatea este unicul furnizor de peste viu si proaspat din zona de sud a Transilvaniei. Compania estimeaza ca are o capacitate anuala de a produce o cantitate de 200 de tone de peste, din care crapul românesc reprezinta 51%, crapul novac are o pondere de 33%, fitofagul are 6% din productie, carasul 8%, iar stiuca si somnul reprezinta fiecare câte 1% din productie.

Danone lansează Activia Finesse, primul iaurt cremos din gama natur
Autor: meatmilk  /   vineri, 26 ianuarie 2018

(Comunicat) Activia lansează primul iaurt cremos din gama Activia natur: Activia Finesse. Cu o textură fină și cremoasă, Activia Finesse susține starea de bine și este ideal pentru un mic dejun cremos, pentru gustările de peste zi sau pentru a completa o cină ușoară.   “Ca la fiecare început de an, după sărbătorile de...

APSS: Ultima zi în care se poate aplica pentru promovarea Salamului de Sibiu
Autor: meatmilk  /   miercuri, 20 decembrie 2017

(Comunicat) Asociația Producătorilor de Salam de Sibiu a demarat în luna noiembrie o licitație publică pentru selectarea unui Organism de implementare a unui proiect de promovare a Salamului de Sibiu IGP în țările țintă România, Italia și Spania, pe o perioadă de 36 de luni.   Acest proiect a fost înaintat în cadrul...