Acest site foloseste cookies.
Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Vezi mai multe detalii
close
Aboneaza-te la newsletter
close

EDA: ”Evolved Nutrition Label pentru lactate e o mare prostie”!

Autor: Maria Demetriadmiercuri, 6 decembrie, 2017

Pe măsură ce Coca-Cola, Mars, Mondelez, Nestlé, PepsiCo și Unilever își dezvoltă eticheta Evolved Nutrition Label, industria laptelui o „prostie”, în timp ce grupurile de consumatori din Franța o consideră drept „o încercare de a adormi mintea amatorilor de lactate”, după cum informează NutriScore.org, din Franța.

 

După cum am anunțat într-o știre externă anterioară, cei șase producători au anunțat în luna martie a acestui an că vor adăuga logo-ul Evolved, pe produsele din portofoliile lor europene.

 

Cu toate acestea, grupurile franceze de consum UFC-Que Choisir și CLCV au lansat în ziua de 1 decembrie o petiție online pe Change.org, invitând industria alimentară să respingă eticheta Evolved și să adopte logo-ul oficial Francez NutriScore, care are suport guvernamental.

 

Eticheta de nutriție (ENL) indică printr-o culoare elementele nutritive individuale, cum ar fi zahăr, grăsimi și sare, ceea ce înseamnă că un singur produs ar putea avea simultan o culoare verde și roșie, în timp ce eticheta ”NutriScore” indică valoarea nutritivă globală a produsului, în ansamblul său. Sigla Evolved oferă, de asemenea, informații nutriționale pe porție, în timp ce NutriScore indică la 100 g.

 

Petiția amintită, „condamnă cu fermitate toate încercările de împiedicare a inițiativei NutriScore, în special poziția multor multinaționale (Nestlé, Coca-Cola, PepsiCo, Mars, Mondelez și Unilever), care refuză Nutri-Score și solicită un sistem bazat pe o abordare parțială, ENL fiind mai puțin clară și o sursă de confuzie pentru consumatori”.

 

EDA: „Nonsens grav și evident”

 

Secretarul general al Asociației Europene a Lactatelor (EDA), Alexander Anton, a criticat, de asemenea, în mod firesc, ENL, protestând împotriva unei reuniuni comune a Grupului la nivel înalt pentru nutriție și activitate fizică și a Platformei UE de acțiune privind dieta, activitatea fizică și sănătatea, care a avut loc ieri în Luxemburg.

 

El a declarat, citat de Food Navigator: „Dacă ar fi trebuit să se înființeze o schemă a unui logo nutrițional, acesta ar trebui să ia punctul de plecare nu la nivel național, ci la nivelul UE și trebuie să țină seama de valoarea nutritivă a unui produs alimentar. Cu această etichetare ENL, ar reieși că o bautura alcoolica pe baza de sodiu este mai sanatoasa decat un pahar de lapte de consum, ceea ce este o mare prostie”.

 

Etichetarea nutrițională din nou pe masa Comisiei Europene

 

Oficialul EDA a adăugat: ”Comisia ar trebui să-și asume un rol mai activ în stabilirea liniilor directoare. Până acum, Comisia nu a prezentat acest dosar la nivelul UE: încă vorbim despre inițiative sau inițiative naționale conduse de unele companii multinaționale în domeniul alimentar. În acest caz, interesele comerciale împiedică interesele reale ale industriei. Până în prezent, Comisia Europeană s-a limitat la moderarea acestor discuții. Considerăm că această Comisie ar trebui să elaboreze cel puțin câteva linii directoare pentru aceste discuții, pentru a evita pierderea timpului în discutarea propunerilor de prostii precum logo-ul Evolved „.

 

Nestle susține ENL

 

Un purtător de cuvânt al Nestle a spus: „Susținem că etichetarea nutrițională trebuie să devină mai intuitivă pentru consumatori. Credem că atât Nutri-Couleurs (ENL), cât și Nutri-Score au avantaje distincte,  dar am decis să adoptam „Nutri-Couleurs”, care furnizează informații cu coduri de culori pentru nutrienți și care poate ghida consumatorii într-un mod intuitiv asupra nutrienților care contează pentru sănătatea lor, în conformitate cu reglementările europene aplicabile. Cele șase companii care conduc inițiativa ENL evaluează în prezent credibilitatea opțiunii propuse, care a fost dezvoltată în urma unui angajament deschis, incluziv și transparent cu un număr de experți și părți interesate. Această evaluare va contribui la luarea unei decizii în cunoștință de cauză și la asigurarea faptului că este în conformitate cu normele UE. Până la finalizarea acestei lucrări, Nestlé a decis să adopte în Franța schema Nutri-Couleurs, cea mai apropiată de sistemul ENL”, se arată în comunicatul citat de sursa amintită.

 

La rândul lor, Organizația Europeană a Consumatorilor (BEUC), Rețeaua europeană a inimii (EHN) și Alianța Europeană pentru Sănătatea Publică (EPHA) au emis o declarație comună ieri, laudând dar și condamnând ENL:

 

„Introducerea unei scheme bine concepute pentru codurile de culori este larg recunoscută ca o componentă importantă a unei strategii cuprinzătoare de reducere a poverii economice a bolilor legate de regimul alimentar. O astfel de etichetare trebuie înțeleasă cu ușurință de către consumatori și permite o comparație directă între produse”, au scris ei. Cu toate acestea, au adăugat: „Ne opunem folosirii etichetei ENL pentru informații nutriționale codate în culori”.

În 2017, Ucraina își va crește exporturile de carne de 1,5 ori
Autor: Mircea Demeter  /   miercuri, 15 noiembrie 2017

Exporturile de carne din Ucraina s-au majorat de 1,5 ori în acest an, la 343 milioane de euro în valoare. Un raport al Institutului de Economie Agrară din Ucraina, care a analizat vânzările anuale pe perioada ianuarie-septembrie, a concuzionat că cea mai mare creștere a vânzărilor din export a fost în sectorul păsărilor de curte, unde...

Brexit: Industria cărnii din UK va fi strivită de barierele vamale impuse de OMC
Autor: Mircea Demeter  /   miercuri, 8 noiembrie 2017

Producătorii de carne din Marea Britanie spun că va fi greu, după Brexit, ieșind din UE fără o înțelegere comercială . În acest sens, organizațiile din sectorul cărnii au avertizat un comitet al parlamentului britanic că industria va suferi consecințe grave, în cazul în care Marea Britanie va ieși din Uniunea Europeană în martie...