Acest site foloseste cookies.
Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Vezi mai multe detalii
close

Etichetare: In premiera, lidl avertizeaza asupra glutamatului de sodiu

Autor: marți, 5 februarie, 2013

Brandprivat.ro informeaza ca, in premiera, Lidl a decis etichetarea negativa privind glutamatul de sodium.

E621 – Glutamatul de sodiu (glutamat monosodic) reprezinta sarea de sodiu a acidului glutamic. Produs la scara mondiala prin fermentare bacteriana, glutamatul de sodiu este folosit frecvent ca aditiv potentiator de aroma in industria alimentara.

Poate fi intalnit cel mai adesea in alimentele fabricate artificial gen condimente, sosuri, supe concentrate, inghetata, praf de budinci sau chiar si in branzeturi si mezeluri.

La nivel mondial parerile despre folosirea acestui aditiv in industria alimentara sunt impartite. Australia l-a interzis in timp ce Uniunea Europeana si US Food and Drug Administration (FDA) il considera un aditiv sigur, chiar daca recunosc existenta unor efecte negative precum dureri de cap, amortirea membrelor sau oboseala la 1-2% dintre persoanele care il consuma. Exista si voci care afirma ca produsul este cancerigen, produce obezitate si creaza dependenta.

Numarul mare de produse existente in piata face ca glutamatul de sodium (E621) sa fie foarte greu de evitat. Desi regulamentele actuale prevede etichetarea pe produse a ingredientelor componente, portitele legale le permit producatorilor sa foloseasca denumiri noi, altele decat E621.

Recent introduse in sortimentatia Lidl, doua noi articole sub brandul privat Mikado aduc in fata consumatorului roman o abordare aparte. Concret este vorba despre doua retete pe baza de prafuri alimentare (spaghete cu sos bolognese si piure cu bacon si ceapa) la care retailerul foloseste in premiera o etichetare negativa pentru glutamatul de sodiu (E621).

Prezenta acesteia, chiar pe ambalajul frontal se doreste o garantie suplimentara privind absenta totala a glutamatului de sodiu (E621) din respectivele produse.(Mai multe, pe www.brandprivat.ro)

Meat.Milk 2019: În ziua de 31 mai, fii prezent la Forum Retail!
Autor: meatmilk  /   marți, 26 martie 2019

Tendințele de globalizare ale piețelor internaționale de carne și lapte se manifestă tot mai pregnant. Puși în fața acestei noi realități, fermierii, procesatorii și retail-ul din România trebuie să își adapteze afacerile. Cum vor reuși să facă acest lucru, în condițiile în care se propune o nouă paradigmă legislativă? Cum...

Când gura bate fundul oii
Autor: Ilie Stoian  /   luni, 25 martie 2019

În luna decembrie a anului trecut, autoritățile de la București anunțau cu bucurie semnarea unui acord cu Regatul Hașemit al Iordaniei, pentru exportul către acea țară a unui număr de 100.000 de ovine.   Anunțul a avut darul să ofere o perspectivă favorabilă ciobanilor români, în condițiile în care, după cum bine...

Etichetare: In premiera, lidl avertizeaza asupra glutamatului de sodiu

Autor: Meat MIlkmiercuri, 30 ianuarie, 2013

Brandprivat.ro informeaza ca, in premiera, Lidl a decis etichetarea negativa privind glutamatul de sodium.

E621 – Glutamatul de sodiu (glutamat monosodic) reprezinta sarea de sodiu a acidului glutamic. Produs la scara mondiala prin fermentare bacteriana, glutamatul de sodiu este folosit frecvent ca aditiv potentiator de aroma in industria alimentara.

Poate fi intalnit cel mai adesea in alimentele fabricate artificial gen condimente, sosuri, supe concentrate, inghetata, praf de budinci sau chiar si in branzeturi si mezeluri.
La nivel mondial parerile despre folosirea acestui aditiv in industria alimentara sunt impartite. Australia l-a interzis in timp ce Uniunea Europeana si US Food and Drug Administration (FDA) il considera un aditiv sigur, chiar daca recunosc existenta unor efecte negative precum dureri de cap, amortirea membrelor sau oboseala la 1-2% dintre persoanele care il consuma. Exista si voci care afirma ca produsul este cancerigen, produce obezitate si creaza dependenta.

Numarul mare de produse existente in piata face ca glutamatul de sodium (E621) sa fie foarte greu de evitat. Desi regulamentele actuale prevede etichetarea pe produse a ingredientelor componente, portitele legale le permit producatorilor sa foloseasca denumiri noi, altele decat E621.

Recent introduse in sortimentatia Lidl, doua noi articole sub brandul privat Mikado aduc in fata consumatorului roman o abordare aparte. Concret este vorba despre doua retete pe baza de prafuri alimentare (spaghete cu sos bolognese si piure cu bacon si ceapa) la care retailerul foloseste in premiera o etichetare negativa pentru glutamatul de sodiu (E621).

Prezenta acesteia, chiar pe ambalajul frontal se doreste o garantie suplimentara privind absenta totala a glutamatului de sodiu (E621) din respectivele produse.(Mai multe, pe www.brandprivat.ro)

Participare internațională la evenimentul Agenți Frigorifici Naturali
Autor: meatmilk  /   marți, 26 martie 2019

(Comunicat) Specialiști din industria frigotehnică din țară și din străinătate sunt așteptați, în perioada 28-30 martie 2019, la București, RIN Grand Hotel, pentru a participa timp de trei zile la un important eveniment dedicat promovării folosirii agenților frigorifici naturali, recomandați în acest moment pentru protejarea...

Când prostia e dublată de răutate, copanul stă în gâtul gospodinei
Autor: Ilie Stoian  /   marți, 26 martie 2019

De câteva zile, circulă pe rețelele de socializare opiniile unei gospodine nemulțumită de calitatea ”Puiului fericit” de la Agricola Bacău. Acum, să ne fie cu iertare că am aflat cu întârziere de pseudo-scandal, dar noi, cei de la Meat.Milk suntem preocupați de alte teme din zona noastră de interes, nu de colportarea subiectelor,...

GfK: 89 % dintre români și-au pierdut încrederea în economia națională
Autor: meatmilk  /   marți, 26 martie 2019

GfK: Creșterea economică şi a puterii de cumpărare nu sunt suficiente pentru a obţine încrederea consumatorilor!   (Comunicat) Pe parcursul anului 2018, consumatorii nu au mai redobândit încrederea în economie pe care au avut-o în 2017.   Românii au devenit reticenţi pe fondul tensiunilor de pe piaţa monetară...

Meat.Milk 2019: În ziua de 31 mai, fii prezent la Forum Retail!
Autor: meatmilk  /   marți, 26 martie 2019

Tendințele de globalizare ale piețelor internaționale de carne și lapte se manifestă tot mai pregnant. Puși în fața acestei noi realități, fermierii, procesatorii și retail-ul din România trebuie să își adapteze afacerile. Cum vor reuși să facă acest lucru, în condițiile în care se propune o nouă paradigmă legislativă? Cum...

Când gura bate fundul oii
Autor: Ilie Stoian  /   luni, 25 martie 2019

În luna decembrie a anului trecut, autoritățile de la București anunțau cu bucurie semnarea unui acord cu Regatul Hașemit al Iordaniei, pentru exportul către acea țară a unui număr de 100.000 de ovine.   Anunțul a avut darul să ofere o perspectivă favorabilă ciobanilor români, în condițiile în care, după cum bine...