Acest site foloseste cookies.
Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Vezi mai multe detalii
close
Aboneaza-te la newsletter
close

Etichetarea, „derutantă și zadarnică” fără educarea consumatorilor

Autor: Meat MIlkluni, 7 aprilie, 2014

Mesajele ambiguue despre o alimentatie sanatoasa si au nevoie de ajutor in descifrarea enigmelor de pe etichete, este de parere Chartered Institute of Marketing (CIM) din Marea Britanie. Etichetarea alimentelor este derutanta si neadecvata in Marea Britanie, arata un studiu realizat de institutie.

Studiul a examinat atitudinea consumatorilor si a industriei alimentare privind etichetarea alimentelor, tinand cont de gradul de constientizare, intelegere, asociere, asteptarile, deciziile de cumparare si increderea. Rezultatele studiului arata ca, in timp ce doua treimi din consumatori sustin ca inteleg sistemul actual de etichetare a alimentelor din tara, majoritatea au raspuns gresit la patru intrebari din cele cinci puse de cercetatori referitoare la acest sistem, si doar o proportie redusa din acestia au considerat informatiile afisate usor de asimilat.

„Problema nu este etichetarea in sine, ci mai degraba lipsa generala de claritate”, considera Thomas Brown, director al departamentului de Cercetari si Perspectiva din cadrul institutiei. „Consumatorii sunt bombardati de mesaje contradictorii de catre mass media asupra ceea ce constituie o alimentatie sanatoasa, ceea ce ingreuneaza ca acestia sa faca alegeri informate despre cum sa manance sanatos. Guvernul si industria alimentara ar trebui sa abordeze educatia consumatorilor in colaborare, dandu-le incredere in deciziile lor de cumparare”, sustine specialistul.

Un numar semnificativ de persoane intrebate de CIM din industria alimentara (83% din total) au vorbit de abuzarea de imagini si cuvinte pentru a face produsele sa para mai sanatoase, iar 37% dintre acestia cred ca detinatorii marcilor si comerciantii ingreuneaza deliberat gasirea informatiilor referitoare la valoarea nutritionala a produselor pe ambalajul acestora.

Atat producatorii, cat si consumatorii intrebati de CIM au fost de acord ca cea mai buna cale de a rezolva problemele de acest fel este prin educatie, nu prin legislatie. Majoritatea consumatorilor sustin ca informatiile clare ar fi mai utile, dar indivizii ar trebui sa poata sa-si ia singuri deciziile privind alimentatia sanatoasa. Majoritatea consumatorilor au fost in acelasi timp de acord ca educarea si informarea consumatorilor este mult mai eficienta decat legislatia asupra etichetarii alimentelor.(agrobroker)

În 2015, Frigoexpres va avea o creștere de 10 %
Autor: Maria Demetriad  /   vineri, 16 ianuarie 2015

În anul 2015, compania de transport Frigoexpres va avea o creștere de 10 % a afacerilor, a declarat Florian Mihuţ, Directorul General şi acţionarul majoritar al transportatorului orădean, la acest lucru urmând să contrinuie noile contracte semnate în Germania, Franţa şi Elveţia.   „Anul trecut l-am terminat cu o cifră de...

Afacerile VPK Packaging-Salonta vor trece de 23 de milioane de euro
Autor: Maria Demetriad  /   joi, 15 ianuarie 2015

Afacerile VPK Packaging-Salonta vor trece de 23 de milioane de euro, în 2015. Mai precis, producătorul belgian de ambalaje din carton VPK Packaging, care deţine pe piaţa locală două fabrici la Salonta, judeţul Bihor, şi-a bugetat pentru anul 2015 o cifră de afaceri de 23,6 mil. euro, mai mult cu 13% faţă de anul trecut, în principal pe...