Acest site foloseste cookies.
Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Vezi mai multe detalii
close
Aboneaza-te la newsletter
close

Etichetarea “private label”, în atenția C.N. pentru Protectia Consumatorilor Europeni

Autor: Meat MIlkvineri, 15 noiembrie, 2013

Colegiul National pentru Protectie Consumatorilor Europeni (CNPCE) a fost infiintat in 2013. Este o asociatie nonprofit care isi propune sa informeze operatorii economici in privinta unor impuneri legislative, sa pregateasca departamentele care se ocupa direct de consumatorul final si sa reprezinte operatorul economic in relatia cu Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorului.  Directiile de activitate sunt reflectate in urmatoarele domenii: produse alimentare, produse nealimentare si prestari servicii.

“Actiunile vor fi realizate in concordanta cu standardele Uniunii Europene de aparare a drepturilor si intereselor consumatorilor, asa cum sunt stipulate in Ordonanta 21/1992 republicata, de protejare a consumatorilor impotriva riscurilor care pot pune in pericol viata, sanatatea sau securitatea acestora, dar si amenintarile pe care acestea nu le pot identifica”, declara Mihaela Enache, presedintele CNPCE. Una din problemele pe care CNPCE isi propune sa le rezolve este cea referitoare la etichetarea produselor “private label”, noteaza Revista Piata.

“In comunitatea europeana, consumatorul este informat pe eticheta produsului care este regiunea unde se fabrica produsul. De asemenea, pe eticheta este trecut un cod unic. Acest cod este atribuit unei singure companii si informeaza consumatorul cine este producatorul produsului marca proprie. In Romania, produsele «private label» nu contin pe eticheta informatii despre producatori ci doar despre comerciant. O alta problema referitoare la private label in Romania conduce discutia in zona raportului dintre pretul mic pe care le au aceste produse si calitatea produselor. Pentru a intra in calculele lantului de magazine, de obicei, producatorii renunta la calitate (achizitioneaza de exemplu materie prima mai ieftina pentru a mentine pretul cerut de lantul de magazine)”, declara Mihaela Enache.
Criza a modificat preferintele consumatorului, care achizitioneaza pentru anumite sortimente produse la preturi mai mici. Marca proprie reprezinta pentru aceasta categorie de clienti o solutie decenta.(Mai multe, pe www.revista-piata.ro)

Carnea de porc, primul loc în Top-ul importurilor
Autor: Maria Demetriad  /   luni, 19 ianuarie 2015

Carnea de porc a ocupat primul loc în Top-ul importurilor de produse agroalimentare, în primele 10 luni ale anului 2014 Carnea de porc a ocupat primul loc în topul importurilor de produse agroalimentare în perioada 1 ianuarie - 31 octombrie 2014 cu o cantitate de 129.000 de tone, în creştere cu 7 procente faţă de aceeaşi perioadă din...

Cris Tim va investi 5 mil. de euro în dezvoltarea producției ready-meal
Autor: Maria Demetriad  /   vineri, 16 ianuarie 2015

Cris Tim va investi 5 milioane de euro în dezvoltarea producției ready-meal, segment care a crescut cu 30% anul trecut, a declarat Radu Timiş, preşedintele grupului. Totodată, activitatea companiei se va extinde și în zona vinificației, investind alte 2,5 milioane de euro în ”Crama Butic”. "În acest an investim aproximativ 3...